سواحل مکران استراتژیک‌ترین راه‌های آبی جهان است





منبع

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی سیستان و بلوچستان گفت: سواحل مکران در منطقه سیستان و بلوچستان یکی از مهمترین و استراتژیک‌ترین راه‌های آبی جهان به عنوان گلوگاه دریایی اتصال تجارت شمال – جنوب به شمار می‌رود.


آیا این خبر مفید بود؟

وی ادامه داد: وجود محور شرق به منظور افزایش نقش و سهم کشور در ترانزیت کالا و حمل و نقل بین المللی، تقویت پیوند‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و امنیتی با کشور‌های شرق و شمال شرقی، ارتقای سطح متوسط درآمد و شاخص‌های توسعه در نواحی شرق کشور، کاهش فعالیت‌های غیر رسمی اقتصادی و جلوگیری از قاچاق کالا و مواد مخدر از اهمیت قابل ملاحظه‌ای برخوردار است.

مهرداد عرب اول به شاخص‌های کلیدی استان اشاره و اظهار کرد: در سیستان و بلوچستان شاهد پایین بودن تراکم جمعیت (۳/۱۷) نسبت به متوسط کشوری، بالاتر بودن درصد جمعیت روستایی نسبت به جمعیت شهری در اکثر شهرستان‌ها، بالاتر بودن ضریب جینی مناطق شهری (۴۹/۰) نسبت به ضریب جینی مناطق شهری کشور (۳۷/۰) جوان‌ترین استان کشور با ۹/۶۳ درصد جمعیت زیر ۳۰ سال، نرخ مشارکت اقتصادی ۵/۳۴ درصد در مقابل ۹/۴۰ درصد کشور و … هستیم.


سواحل مکران استراتژیک‌ترین راه‌های آبی جهان است

شایان ذکر است این مقام مسئول ضمن تشریح مدل توسعه استان، اولویت‌ها و ظرفیت‌های پهنه‌های برنامه‌ریزی بر اساس اسناد بالادستی به تحقق چگونگی رشد اقتصادی هدف گذاری شده در سال ۱۴۰۱ نیز پرداخت.

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف