شتاب در اجرای پروژه قطار بین شهری اراک و شهر جدید امیرکبیر

وی بیان کرد: مراسم قرعه کشی در هفته‌های پیش رو برای حدود ۷۳۰ قطعه زمین به خانواده‌های متقاضی واگذار می‌شود



منبع

مدیرعامل شرکت عمران شهرجدید امیرکبیر و مهاجران نیز در این نشست با اشاره به فعالیت‌های صورت گرفته، اظهار داشت: استان مرکزی تنها استانی است که ۲ شهر جدید مهاجران و امیرکبیر را دارد و برای اداره این دوشهر جدید، تنها یک شرکت عمران و تعداد محدودی نیرو، فعال است.

میرزایی عنوان کرد: یکی از اقدامات دیگر اجرای طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت است و در اجرای این طرح، شهرجدید امیرکبیر پیشرو بوده و بار اصلی استان نیز روی دوش این شهر است.

به گزارش برنا از مرکزی ، سیدمحمد جمالیان روز شنبه در دیدار با مدیرعامل شرکت عمران شهرجدید امیرکبیر، گفت : فلسفه ساخت شهرهای جدید در کشور، انتقال سرریز جمعیتی از شهر مادر است که در استان مرکزی نیز ۲ شهر جدید مهاجران و امیرکبیر در سال‌های اخیر پایه‌گذاری شده که باید برای ایجاد رغبت و اقبال عمومی برای حضور در شهرهای جدید به ویژه شهرجدید امیرکبیر، با سرعت بیشتری مشوق‌هایی همچون پروژه‌های زیرساختی و روبنایی همچون مراکز ورزشی، فرهنگی و اماکن تفریحی طراحی و در نظر گرفته شود.

وی ادامه داد: یکی از پروژه‌های مهم که در شهرجدید امیرکبیر طی سال‌های اخیر دنبال شده و ما به عنوان منتخب مردم در مجلس دوازدهم پیگیر آن خواهیم بود، مسئله قطار بین شهری اراک به شهر جدید امیرکبیر است زیرا یکی از مشکلات اصلی این شهر، مقوله حمل و نقل عمومی آن است.

اجرای سه هزار پروژه مسکن در شهرجدید امیرکبیر

بخوانید:  از افتخارآفرینان مدال آور استان اصفهان تجلیل شد

منتخب مردم اراک، کمیجان و خنداب در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: اقدامات و قدم‌های قابل توجهی برای این مهم برداشته شده و به عنوان نماینده منتخب مردم، برای اجرای این طرح، حمایت لازم مورد اهتمام است و در هر مرحله‌ای که نیاز به همراهی باشد این مهم اتفاق خواهد افتاد تا بتوان زمینه و مشوق خوبی برای حضور مردم در این شهرجدید به وجود آورد.

جمالیان افزود : اکنون شاهد سرعت پرشتاب اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن در این۲ شهرجدید هستیم که در دوره دوازدهم مجلس در صورت نیاز، هرگونه همکاری و مساعدتی، لازم باشد را برای بهبود شرایط در این ۲ شهرجدید استان مرکزی خواهیم داشت.

«سعید میرزایی» افزود: تلاش شد تا در شهرجدید امیرکبیر، طرح‌های ساخت و ساز واحدهای مسکونی با شتاب زیادی پیگیری و اجرا شود تا از هرگونه طولانی شدن زمان ساخت که ممکن است باعث ضرر و زیان متقاضیان باشد، جلوگیری شود و این درحالی است که در این شهرجدید ، حدود سه هزار پروژه مسکن درحال ساخت است.