عضویت ۳ هزارنفری روستاییان و عشایر همدان در صندوق بیمه اجتماعی

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف



منبع

وی ادامه داد: هفت هزار و ۶۰۰ نفر از سال ۱۳۸۴ تاکنون به صورت ماهانه از این صندوق مستمری بازنشستگی، ازکارافتادگی و فوت دریافت می‌کنند.

حسین بحیرائی

شکری اظهار داشت: افزایش سطوح درآمدی صندوق و اضافه کردن ۲ سطح درآمدی جدید به منظور کفایت مستمری باعث شده تا افراد جوان بیشتری عضو صندوق شوند که این امر موجب تثبیت جایگاه صندوق در بین قشر جوان جامعه هدف شده است.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان همدان ادامه داد: همچنین رانندگان برون شهری در روستاها و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر، زنان سرپرست خانوار بهزیستی، تمامی مشاغل وابسته به کشاورزی، کارکنان مراکز دامپزشکی، اعضا سازمان نظام مهندسی کشاورزی و شاغلان صنایع دستی در شهر و روستا و کارگران فصلی مشمول عضویت و استفاده از مزایای صندوق هستند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان همدان با اشاره به اینکه هر مبلغی که اعضای این صندوق به عنوان حق بیمه پرداخت کنند، ۲ برابر این رقم به صورت یارانه از سوی دولت در اختیار صندوق قرار می‌گیرد افزود: تمامی افراد بدون بیمه ۱۸ تا ۵۰ سال با عضویت در این صندوق می توانند از یارانه دولتی که برای اعضا در نظر گرفته می‌شود، برخوردار شوند.

به گزارش خبرنگار برنا از همدان، حاتم شکری با اعلام این خبر، اظهار داشت: در حال حاضر جامعه مشمول در استان همدان برای عضویت در این صندوق ۳۰۰ هزار نفر است.

شکری گفت: بازنشستگی، ازکارافتادگی، مستمری فوت به بازماندگان از مزایای اصلی صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر محسوب می شود.

بخوانید:  بوران شدید در جاده کرج

آیا این خبر مفید بود؟

وی یادآور شد: صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر در راستای ایجاد عدالت اجتماعی و رفع تبعیض بین روستاییان و عشایر و مردم شهری برای دریافت حقوق بازنشستگی در سال ۱۳۸۴ تاسیس شد.

۲ برابر حق عضویت بیمه عشایر از سوی دولت پرداخت می شود

وی ادامه داد: در دولت سیزدهم تلاش می‌کنیم تا طبق اصل ۲۹ قانون اساسی و ابلاغیه سیاست های تامین اجتماعی توسط مقام معظم رهبری بیمه اجتماعی را در جامعه هدف تعمیم و گسترش دهیم.

انتهای پیام





شکری گفت: حق بیمه اختیاری با پرداخت یکساله برای استقبال بیشتر افراد در نظر گرفته شده است و در سالجاری بر مبنای درآمد خانوار روستایی ماهانه ۵۰ هزار تومان تا ۱۳۳ هزار تومان پرداخت می‌کنند.

وی اظهار داشت: جامعه هدف این صندوق ساکنان روستا و مناطق عشایری، افراد ساکن در شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر و شاغلان فصلی، قالیبافان، زنبورداران و کشاورزان شهرهای با جمعیت بالای ۲۰ هزار نفر هستند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان همدان، از فعالیت ۵۲ کارگزاری فعال در نقاط مختلف استان در راستای افزایش کیفیت خدمات و تسهیل گری خبر داد و افزود: افراد می‌توانند با مراجعه به این دفاتر، نسبت به نام نویسی برای عضویت در صندوق اقدام کنند.