ماه مصنوعی در دبی

این مرکز می‌تواند بستری برای اکتشافات فضایی و آموزش فضانوردان فراهم کند، طبق گزارش‌های اخیر این مرکز گردشگری، سالانه 2.5 میلیون نفر گردشگرانی را به خود جذب می‌کند که عاشق فضا و فضانودری هستند.

دبی که در طول سال‌های اخیر به دلیل جذب گردشگران بسیاری از اقصی‌نقاط جهان با طراحی ساختمان‌ها و مکان‌های دیدنی سود هنگفتی به جیب زده، قرار است با ساخت نمونه کوچکی و غیر واقعی‌ای از ماه، سالانه نزدیک 10 میلیون نفر بازدید کننده به بازدیدکنندگان کشور خود اضافه کند.

مدیران این شرکت معماری اطلاعات دقیقی درباره این استراحتگاه گردشگری که به عنوان ماه مصنوعی خطاب می‌شود، منتشر نکرده‌اند. اما انتظارات و شبهات کارشناسان می‌گوید که ارتفاع این ساختمان عظیم‌الجثه 224 متر در زمینی به وسعت 4 هکتار است. همچنین این استراحتگاه از امکاناتی نظیر درمانگاه، مراکز خرید و گردشگری و همچنین دفاتری برای ملاقات بهره‌مند خواهد شد.

انتهای پیام/

معماران این پروژه نیز بیان کردنند که قرار است این طرح در 4 نقطه جهان ساخته شود.


آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس 0 رای موافق و 0 رای مخالف



منبع

مایکل هندرسون که یکی از مدیران این پروژه جهانی است در رابطه با ساخت ماه مصنوعی در دبی گفت که هنوز هیچ چیزی در رابطه با ساخت این پروژه در دبی قطعی نشده است.

ساندرا جی متیوز و مایکل آر هندرسون که از بنیان‌گذاران این شرکت معماری کانادایی و طراحان این پروژه هستند در طی بیانیه‌ای در رابطه با ساخت ماه مصنوعی در دبی گفته‌اند که ساخت این پروژه تمامی زیر ساخت‌های گردشگری، حمل و نقل، خدمات مالی، فضایی و هوانوردی، انرژی، کشاورزی، فناوری و البته آموزش را در این جزیره تحت تاثیر قرار می‌دهد.

بخوانید:  ایجاد ۱۹۵ واحد صنعتی جدید در گیلان از ابتدای دولت سیزدهم

زمان لازم برای اجرای این پروژه، دو تا چهار سال است که می‌تواند میزان گردشگران امارات را دو برابر کند. این استراحتگاه همچنین به عنوان مرکزی برای آژانس‌های فضایی نیز قابل استفاده است.

به گفته کمپانی Moon World Resorts تنها یکی از این ساختمان‌ها به عنوان نماینده خاورمیانه و شمال آفریقا به دبی پیشنهاد شده و مابقی ساختمان‌ها در قاره‌های آمریکای شمالی و اروپا و آسیا ساخته می‌شوند.

جزئیات ساخت ماه مصنوعی

به گزارش خبرنگار گروه علم و فناوری خبرگزاری برنا؛ خبر ساخت ماه مصنوعی در دبی بار دیگر به میزان گردشگران کشورش اضافه کرده است. البته این طرح معماری از سوی یک شرکت کانادایی طراحی شده است.

 





هر ساله معماران و طراحان بسیاری به دنبال اجرای پروژه‌های خود در دبی هستند. حال دبی با ساخت این استراحتگاه لوکس به دنبال جذب بیشتر گردشگر است. ایده ساخت این استراحتگاه منحصر به فرد، توسط کانادایی‌ها ارائه شده و هزینه ساخت آن رقمی نزدیک 5 میلیارد دلار برآورد شده است.

ماه مصنوعی در دبی

طرح این مجموعه توسط شرکت معماری کانادایی Moon World Resorts Inc ارائه شده که ممکن است ساخت آن زمان زیادی ببرد؛ البته این پروژه فعلا در دست ساخت قرار نگرفته است.