مراسم تودیع و معارفه مدیرکل میراث‌فرهنگی آذربایجان‌غربی برگزار و جباری بعد از هشت سال تغییرکرد

او ادامه داد: میراث‌فرهنگی هویت ملی ما است و برای حفظ این هویت اقدامات خوبی در آذربایجان غربی انجام شده است که از آن جمله می‌توان به شروع اجرای پروژه شمس تبریزی خوی و سایت‌موزه باز چالدران اشاره کرد

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی هم در این مراسم تصریح کرد: معرفی آثار تاریخی و گردشگری استان نقش مهمی در جذب گردشگر دارد و باید برای معرفی هر چه بیشتر این ظرفیت‌ها تلاش کرد.

 صفری که اصالتا اهل آذربایجان غربی است و‌سابقه معاونت صدا و‌ سیمای استان و‌ مدیر صدا و‌سیمای مهاباد‌‌‌ را در کارنامه دارد پیش از این مدیرکل صدا و سیمای آذربایجان شرقی بود.

جواد واحدی اضافه کرد: باید سرانه جذب گردشگر در آذربایجان غربی با تقویت زیرساخت‌ها افزایش یابد و این استان با توجه به مرزی بودن و برخورداری از یک هزار و ۷۰۰ اثر تاریخی ظرفیت بالایی برای جذب گردشگر دارد.

به گزارش خبرگزاری برنا از آذربایجان‌غربی، معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌های وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در این مراسم اظهار کرد: در ایام عید برخی استان‌های شمال غرب کشور گوی سبقت را از دیگر استان‌های مسافرپذیر کشور در جذب گردشگر ربوده بودند که در این میان آذربایجان غربی نیز می‌تواند نقش مهمی در جذب گردشگر در منطقه شمال غرب کشور داشته باشد.

مرتضی صفری تصریح کرد: برای توسعه استان، اتاق فکری با همکاری اساتید دانشگاه ٰنخبگان و فعالان عرصه گردشگری و سرمایه‌گذاری استان تشکیل خواهد شد و از ظرفیت عظیم همه این عزیزان استفاده خواهد شد .

نتیجه بر اساس 0 رای موافق و 0 رای مخالف

بخوانید:  صادرات حدود ۵۲ میلیارد مترمکعب گاز به عراق‌ به ارزش ۱۵ میلیارد دلار



منبع

صفری راه ‌اندازی نهضت خیران میراث‌فرهنگی، پیگیری موضوع میدان امام و احیای بافت تاریخی ارومیه ، تقویت زیرساخت‌های بناهای تاریخی، افزایش اعتبارات، تقویت حوزه‌های مختلف گردشگری اعم از سلامت، مذهبی، طبیعت، دفاع مقدس ، و … تکمیل موزه‌های تخصصی، برپایی نمایشگاه‌های فصلی و دائمی و تقویت دیپلماسی فرهنگی با کشورهای همجوار را از جمله برنامه‌های خود برشمرد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی جدید هم اظهار کرد: معتقد هستم امروزه حوزه فرهنگ مهم‌ترین حوزه مغفول در کشور بوده که متاسفانه مورد کم‌لطفی قرار گرفته و کمترین بودجه نیز به این حوزه اختصاص دارد.

جواد کرمی بیان کرد: آذربایجان غربی بیش از یک هزار و ۷۰۰ اثر ثبت ملی دارد و باید سرمایه‌گذاری در استان‌ها متناسب با تعداد آثار تاریخی آنها باشد.

 

انتهای پیام






آیا این خبر مفید بود؟

در پایان این مراسم از زحمات ۸ ساله جلیل جباری تجلیل و مرتضی صفری به‌عنوان مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی منصوب شد.