منطقه مکران برای فعالان اقتصادی و سرمایه‌گذاران اهمیت ویژه‌ای دارد

 

 

آیت الله رئیسی اظهارداشت: ارزش افزوده باید در جیب مردم و مجموعه‌های کاری بیاید و از خام فروشی در صنایع پتروشیمی جلوگیری کرد.

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف



منبع
آیا این خبر مفید بود؟

 

رئیس جمهور افزود: اعتقاد و باور من این است ثبات در قیمت‌ها می‌تواند به تولید ثبات دهد و تولید را قابل پیش‌بینی کند این نوسان برای تولید کننده و ‏مصرف کننده مضر است.

 

وی ادامه داد: دولت باید بدون بروکراسی مشکلات سرمایه گذاران را برطرف کند.

 

انتهای پیام 





 

رئیسی تصریح کرد: جلوگیری از خام فروشی در صنایع پتروشیمی بسیار مهم است و معتقدیم این زنجیره باید تکمیل و تداوم داشته باشد تا ارزش افزوده، ‏تولید و اشتغال بدنبال داشته باشد.

رئیس جمهور گفت: برخی اراضی به بخشی هایی واگذار شده که هنور کار جدی روی آنها صورت نگرفته که خود جای ‏سوال است.

وی بیان کرد: باید تسهیلات لازم در شهرک‌های صنعتی برای کارآفرینان و سرمایه گذاران به نحوی باشد که مشوق آنها باشد نه مانع آنها، معتقد ‏هستیم گران دادن اراضی به تولید کنندگان و سرمایه گذاران مانع کار آنها می‌شود.

رئیس جمهور گفت: در دیدارهایی که با مسوولان عالی کشورها طی این ۲ سال داشته‌ایم، کمتر شخصیت و رئیس دولتی ‏بوده که مهمان ما باشد اما به چابهار و ظرفیت‌های آن اشاره نکند؛ از نشست شانگهای گرفته تا سایر ‏نشست‌ها با روسای مناطق، همه به ظرفیت بندر چابهار و مَکُران اشاره کرده‌اند.

بخوانید:  ساخت ۳ هزار و ۲۰۰ واحد خوابگاه متاهلین در ۵۴ دانشگاه

وی اظهارداشت: برخی از بانک‌ها ساختمان‌هایی می‌گیرند به جای اینکه تولید رونق و چرخ‌های تولید بچرخد از آنجایی که ارزش افزوده‌ای برای بانک‌ها ‏دارد؛ این یکی از آسیب‌های نظام‌ پولی ما است که پول در یک ساختمان محبوس می‌شود چرا که این اقدام مشکلی در کشور را حل نمی‌‏کند. ‏

 

 

‏ ‏رئیسی بیان کرد: این منطقه بسیار با استعداد و قابل توجه هم برای سرمایه گذاری هم اقتصاد دریا، گردشگری ، توسعه ‏در حوزه های مختلف نفت، گاز و پتروشیمی است؛ در بازدید امروز، پیشرفت مجموعه باختر و کشت و صنعت را دیدم که پیشرفت آن قابل لمس بود.

 

رئیسی تصریح کرد: نسبت به مساله شیلات باید پیگیری شود که چرا وزارت جهاد کشاورزی باعث شده پس از چهار ماه مجوز به برخی افراد داده نشود ‏این مورد باید مصداقی دنبال و رفع شود. ‏

 

 

رئیسی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی محور تولید است، ادامه داد: پیشرفت، رفع مشکلات اجتماعی و ‏اقتصادی، استقلال سیاسی و اقتصادی در گرو تولید است و رفع نگرانی نسبت به رشد نقدینگی با موضوع تولید است که هر چه به ‏سمت تولید برود این نگرانی را کم می‌کند.

وی بیان کرد: مهار تورم را در رکورد دنبال نمی‌کنیم بلکه در رشد تولید دنبال می‌کنیم.

وی بیان کرد: مکران، منطقه‌ای با استعداد برای سرمایه‌گذاری در حوزه‌های گردشگری، اقتصاد دریا و حوزه‌های نفتی است، منطقه مکران برای فعالان اقتصادی، سرمایه‌گذاران و کسانی که به آینده این منطقه فکر می‌کنند، اهمیت ویژه‌ای دارد.

وی بیان کرد: نسبت به مجوزهای کسب و کار در کارهای خُرد سامانه‌ای ایجاد شد که از نماینده ویژه رئیس‌جمهور در سواحل مکران به طور جد می‌خواهیم برای مجوزهای کلان ‏در کشور بدون هیچ توقفی مجوز دریافت کنند.

بخوانید:  برای شروع قدرتمند در لیگ ملت‌ها به بازی‌های تدارکاتی بیشتری نیاز داریم

وی افزود: توجه به بومی گزینی باید مورد توجه باشد. گاهی نیروهای بسیار مستعدی در روستاها وجود دارند که می‌توان از ظرفیت آنها استفاده ‏کرد؛ باید مراکز فنی حرفه‌ای را فعال تا نیروهای کارآمد داشته باشیم در کنار آن باید به موضوع بومی گزینی اهمیت داد.

رئیس جمهور گفت: نظام بانکی باید تلاش کند که بانک‌ها ثروت خود را در مسیر تولید برای کمک به سرمایه گذار بکار گیرند.

رئیس جمهور گفت: مجوزهای دولتی باید تسهیل و توجیه منطقی داشته باشد تا از بروز مشکلات جدی جلوگیری شود.

وی افزود: در دیدار با نخست وزیر پاکستان هم اشاره شد که چابهار منطقه بسیار مستعدی است که پتانسیل های ‏فراوانی دارد.

 

 

رئیسی تصریح کرد: ما باید علاوه‌بر مسائل کلی و جلسه‌ای، مصداقی جلو برویم؛ اگر مصداقی پیش نرویم مشکل حل نمی‌شود تاکید می‌کنم این موضوع با ‏حساسیت و دلسوزی دنبال شود.

 

به گزارش خبرگزاری برنا از سیستان و بلوچستان ، عصر امروز جلسه دیدار رئیس جمهور با فعالان اقتصادی و اجتماعی مکران در شهرستان چابهار آغاز شد.

رئیسی ادامه داد: نرخ استهلاک در این سالها بیشتر از نرخ سرمایه گذاری بوده که جای نگرانی دارد و باید اقدامات لازم برای بهبود شرایط سرمایه گذاری ایجاد شود.

رئیسی با تاکید بر اینکه بانک‌ها باید حتما از سرمایه‌گذاری و تولید حمایت کنند، گفت: اگر نقدینگی بانک ها به سمت تولید نیاید باید تسهیلات تکلیفی آنها با نگاه ‏رشد تولید باشد چون تمام نگاه‌ها باید با رشد تولید تنظیم شود در غیر این صورت جایی از کار ایراد دارد.

بخوانید:  دولت برای تکمیل مدارس نیمه تمام 3200 میلیارد تومان اعتبار اختصاص می دهد

 

 

 

 

 

وی افزود: فعالیت‌های اقتصادی با مشکلاتی مواجه هستند باید مصداقی دنبال شود تا شاهد رفع مشکلات آنها باشیم.

رئیس جمهور بیان کرد: فضای این منطقه برای اقتصاد گردشگری نسبت به سایر نقاط بیشتر است و اشتغال ایجاد می‌کند و در این زمینه باید زیرساخت‌ها مورد ‏توجه قرار گیرد. ‏

 

 

 

وی اظهارداشت: یکی از بخش‌هایی که می‌توان مورد توجه قرار گیرد بخش تعاونی است که کارآفرینان و جوانانی که سرمایه ندارند مورد حمایت قرار گیرند.