مهر پایان کار دولت سیزدهم روی پروژه‌هایی که آرزو شده بودند/ طرح‌های نیمه تمامی که دولت رئیسی تمام کرد

12

چهارمحال و بختیاری

9

21 

گزارش تکمیل پروژه های نیمه تمام در دولت سیزدهم

14سال

 

گزارش تکمیل پروژه های نیمه تمام در دولت سیزدهم
مطالعات ساخت این سد در سال 1373 و عملیات اجرایی از سال 1391 با اخذ مجوزهای لازم از سازمان‌های ذیربط و با اعتباری حدود 230 میلیون یورو شروع شده بود، اما عملیات ساخت آن با توقف و کندی مواجه بود که با تلاش‌های 22 ماهه دولت‌ مردمی و تخصیص اعتبار ویژه، تکمیل و به مرحله بهره‌برداری رسید.

این خط انتقال آب با طول 78 کیلومتر لوله فولادی، یک باب ایستگاه پمپاژ ، 4 هزار و 422 متر تونل و 3 مخزن بتنی هر یک به ظرفیت 20 هزار مترمکعب احداث شده است.
ظرفیت انتقال خط دوم آب‌رسانی به شیراز 3 هزار لیتر در ثانیه است که این حجم آب نیاز آبی تقریباً 40 درصد جمعیت شیراز را تأمین می‌کند.
اعتبار هزینه شده این طرح 650 میلیارد تومان است که ارزش روز آن 6 هزار میلیارد تومان برآورد می‌شود. 

20

رئیسی 12آبان 1402 همچنین در سفر به کردستان از فرودگاه 180 هکتاری شهدای سقز به عنوان بزرگ‌ترین پروژه عمرانی استان پس از 27 سال انتظار به صورت رسمی بهره‌برداری کرد.

28آبمانماه 1402

سید ابراهیم رئیسی 19خرداد1402 در برنامه‌های دور دوم سفرهای استانی دولت مردمی به آذربایجان شرقی، پروژه آبرسانی به میانه از طریق سد گرمی چای، شامل مرحله نخست سد گرمی چای، تصفیه‌خانه و خط انتقال 49 کیلومتری را بهره‌برداری کرد.

افتتاح پروژه آب شیرین‌کن گروه مپنا در بوشهر

گزارش تکمیل پروژه های نیمه تمام در دولت سیزدهم

افتتاح راه‌آهن بستان‌آباد-خاوران در آذربایجان شرقی

افتتاح سد غدیر باباحیدر

13

پروژه آبرسانی به میانه از طریق سد گرمی چای

بهره‌برداری رسمی از پروژه انتقال آب سد آزاد به تصفیه‌خانه سنندج

گزارش تکمیل پروژه های نیمه تمام در دولت سیزدهم

اجرای این طرح مهم در سال ۱۳۸۷ آغاز شده بود اما تا سال گذشته کمتر از ۵۰ درصد پیشرفت داشت که با تاکید دکتر رئیسی مبنی بر اینکه مردم استان خوزستان در کمترین زمان ممکن از نعمت آب با کیفیت بهره‌مند شوند، با تامین اعتبارات لازم، در دستور کار قرار گرفت و عملیاتی شد. این پروژه عظیم آب شرب قریب به ۴.۷ میلیون نفر از جمعیت استان خوزستان را تامین خواهد کرد که با همت ‌و تلاش قریب به ۲۰۰۰ نفر از مهندسان و کارگران ایرانی در مدت ۱۰ ماه به مرحله بهره برداری رسید.

با افتتاح این پروژه زمان سفر از شیراز به اصفهان و به تبع آن به مناطق مرکزی کشور بیش از دو ساعت کاهش خواهد یافت و مردم استان‌های هرمزگان و بوشهر نیز از آن بهره‌مند خواهند شد. علاوه بر این امنیت سفر و رفت و آمدهای مردم نیز به شکل جدی ارتقا پیدا می‌کند.

25آبانماه 1402

تأمین، تصفیه و انتقال آب شرب شهرهای بم و بروات به میزان 20 میلیون متر‌مکعب در سال و در فاز توسعه طرح شهرهای فهرج، ریگان و نرماشیر و 142 روستای مسیر به میزان حدود 10 میلیون متر‌مکعب در سال هدف (سال 1425)، چشم‌انداز و افق زمانی این طرح است که با توجه به وضعیت نامطلوب کمی و کیفی آب شرب منطقه و تبعات بهداشتی و اجتماعی ناشی از آن، از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

1

رئیسی در سفر اخیرش به کردستان در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره رسیدگی به ترک فعل‌ها یا کوتاهی‌هایی که به طولانی شدن طرح‌های عمرانی و نیمه‌تمام ماندن آنها منجر شده، بر ضرورت رسیدگی و پیگیری این ترک فعل‌ها با توجه به خسارت‌ها یا عدم‌النفع‌هایی که به کشور وارد کرده است، تاکید کرد. ولی ورای این پیگیری ها مرور طرح های نیمه کاره ای که با اتمامش در این دولت مردم شیرین کام شده اند بتواند اهمیت این رویکرد را بیش از پیش نشان دهد. مرور زیر در قالب فهرست و جدول می تواند این تلاش ها را بیش از پیش نشان دهد.

12سال

رئیسی 19خرداد 1402 در دومین روز از سفر استانی دولت به آذربایجان شرقی، مسیر ریلی بستان‌آباد-خاوران را افتتاح کرد. با افتتاح این بخش تکمیلی از راه‌آهن میانه-تبریز، مسیر ریلی تهران تا تبریز 114 کیلومتر کوتاه و زمان سفر کاهش می‌یابد.

فارس-فسا

بسیاری از کارشناسان ترمیم روابط ایران و عربستان را که مقدمه ای برای ترمیم روابط بسیاری از کشورها شد، به نفع اقتصادی و ساسی دو کشور و کل منطقه و به ضرر جریان کشورهای بر مدار رژیم صهیونیستی تحلیل می کنند و از این رو حائز اهمیت بالایی است.

11سال 

کردستان-سنندج

گزارش تکمیل پروژه های نیمه تمام در دولت سیزدهم

26تیرماه 1402

گزارش تکمیل پروژه های نیمه تمام در دولت سیزدهم

کردستان-سنندج

افتتاح بیمارستان امام حسین (ع) شهرستان فسا

کارخانه قند یاسوج پس از یک دهه تعطیلی ابتدا در سال 99 و در زمان ریاست رئیسی بر دستگاه قضا قفل آن شکسته شد و در ادامه و با تلاشهای صورت گرفته از سوی دولت مردمی و به ریاست ایشان، طی 22ماه گذشته به مرحله احیای مجدد و بازگشت به چرخه تولید قرار گرفت.

سرمایه احیا شده در این کارخانه 2هزارمیلیارد تومان و تعداد اشتغال احیای شده مستقیم در گام اول 130 نفر و در گام دوم  به 200 نفر خواهد رسید. همچنین با احیای این کارخانه برای 600 نفر نیز به صورت غیر مستقیم اشتغالزایی شده است.

کردستان-بانه

15سال

کار احداث ترمینال و ساختمان جانبی فرودگاه توسط شرکت فرودگاه‌ها، به 2 شرکت بومی استان کردستان واگذار شد و شرکت جهاد نصر استان مرکزی نیز کار توسعه عوامل پروازی فرودگاه را بر عهده گرفت.

11

انتهای پیام/



منبع

19

 سید ابراهیم رئیسی که در قالب دور دوم سفرهای استانی دولت مردمی 11آبان‌ماه 1402 به استان کردستان سفر کرد، در اولین بخش از سفر، کلان طرح راه‌آهن همدان_سنندج را به بهره‌برداری رساند.

اوجی با بیان اینکه مذاکراتی با طرف ترکمنستانی برای احیای قراردادهای گذشته در حوزه واردات و تجارت گاز انجام شده، بیان کرده بود: امیدواریم با مذاکرات، تفاهم‌نامه‌ها و امضای قراردادهای تازه‌ای که با ترکمنستان و کشورهای همسایه خواهیم داشت، موضوع تجارت گاز اعم از واردات، صادرات، سوآپ و ترانزیت افزایش یابد.

در جریان سفر رئیس دولت سیزدهم به کردستان 200 میلیارد تومان به تکمیل این طرح اختصاص یافت و این فرودگاه با اهتمام دولت مردمی و توسط مهندسان ایرانی در 180 هکتار گستره و 2 هزار و 500 متر مربع مساحت پایانه تکمیل و به مرحله بهره‌برداری رسید.

5

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه دولت قبل سال 99 در سفری به مسکو گفته بود: «ایران برای برقراری روابط خوب با عربستان سعودی آمادگی دارد؛ اما متاسفانه دولت عربستان نخواسته است روابط برابر با ایران داشته باشد.»

بخوانید:  توقیف ۲۰ تن گاز نیتروژن قاچاق در دشتیاری

2سال

طرح آب‌رسانی به شهرستان‌های بم و بروات

افتتاح و بهره‌برداری رسمی از مجتمع ‌پتروشیمی گچساران

بوشهر

افتتاح خط دوم آبرسانی به شیراز از سد درودزن

بررسی‌ها نشان می‌دهد در آن بازه زمانی که اکثر کشورها به واکسن نیاز داشتند هیچ واکسنی قابل پیش خرید شدن نبود به جز سازوکار کووکس بهداشت جهانی. با این تفاسیر سینوفارم خریداری شده در زمان دولت دوازدهم، حدود ۱۳ میلیون و ۷۰۰ هزار دز بوده است که ۹.۳ میلیون دز تا پایان تیر و ۴.۴ دز تا نیمه مرداد تامین شده بود. واکسن‌های اسپوتنیک و بهارات از دیگر واکسن‌هایی بودند که دولت دوازدهم سعی در تامین آنها داشت اما از مجموع ۶۴ میلیون واکسن ثبت سفارش شده از این نمونه‌ها در دولت دوازدهم، تنها یک میلیون و ۱۷۰ هزار دز وارد کشور شد. علاوه‌بر این تا ۲۱ شهریور ۱۴۰۰ از مجموع ۱۶.۸ میلیون دز واکسن ثبت سفارش شده از طریق کووکس، طبق آمار گمرک و البته محموله سه میلیون و ۲۰۰ هزار دزی سینوفارم از سبد کووکس، مجموعا ۶ میلیون و ۸۰۲ هزار و ۴۰۰ دز واکسن وارد کشور شد.

10

با بهره‌برداری از این پروژه مردم میانه، شهر تَرک و 17 روستای واقع در مسیر از آب شرب سالم و با کیفیت بالا برخوردار شدند. این طرح مهم که به مدت 20 سال راکد مانده بود، پس از سفر رئیس جمهور به آذربایجان شرقی و تعیین فرصت یکساله وی برای رفع تنش آبی جمعیت حدود 120 هزار نفری منطقه، سرعت و شتاب گرفت و با تزریق به موقع اعتبارات مصوب، تصفیه‌خانه و خطوط انتقال آن به طور کامل تکمیل و آماده بهره‌برداری شد.

علاوه بر این دیدارها و مذاکراتی برای ترمیم روابط با مصر به عنوان کشوری که از ابتدای انقلاب با ایران ارتباطات محدودی دارد نیز از اقدامات بر زمین مانده ای بود که کم کم روند بهبود خود را طی می کند.

بیمارستان 160 تختخوابی امام حسین (ع) شهرستان فسا واقع در غرب استان فارس با اعتباری بالغ بر یک هزار میلیارد تومان تجهیز و تکمیل شده است. عملیات ساخت این بیمارستان از سال 1390 آغاز شده و از همه امکانات مورد نیاز یک بیمارستان عمومی با تمامی تخصص‌های مورد نیاز برخوردار است.

12آبان 1402

سید ابراهیم رئیسی 28آبانماه 1402 با سفر به شهرستان شهریار، بیمارستان 313 تختی امام خمینی (ره) شهریار را که تکمیل آن به‌عنوان یک طرح نیمه‌تمام جزو دستورات و مصوبات سفر سال گذشته وی به این شهرستان بود، به شکل رسمی افتتاح کرد.

گزارش تکمیل پروژه های نیمه تمام در دولت سیزدهم

پروژه

در این میان ادعای ثبت سفارش و پیش خریدکردن این واکسن‌ها توسط دولت قبل از سوی برخی مطرح شد اما سفیر ایران در چین در آن مقطع این ادعاها را تکذیب کرد و گفت: «خرید واکسن سینوفارم به روز انجام می‌شود.»

ایرج حریرچی معاون وقت کل وزارت بهداشت بر اساس یک برآورد بین‌المللی هشدار داده بود اگر به رعایت پروتکل‌های بهداشتی بی‌اعتنایی شود تعداد تلفات ویروس کرونا به ۶۰۰ تا ۸۰۰ نفر در روز خواهد رسید! اما آنچه مورد تاکید تمام کارشناسان، مسئولان نظام سلامت و پروتکل‌های بهداشتی بود، تزریق واکسن کرونا برای کاهش مرگ و میر و کاهش شیوع موج دلتا بود. اما کدام واکسن؟

فرودگاه شهدای سقز

گزارش تکمیل پروژه های نیمه تمام در دولت سیزدهم

طرح آب‌رسانی به شهرستان‌های بم و بروات که در سفر سال گذشته(1401) دولت سیزدهم به استان کرمان، پس از 10 سال وقفه دوباره فعال شده بود،‌ 9تیرماه 1402 و پس از گذشت کمتر از یکسال از وعده رئیس جمهور به مردم شهرستان بم افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

فارس-شیراز

نگاهی به آمارها نشان می‌دهد در آن روزها حدود ۲۴ میلیون واکسن در کشور تزریق شده بود. در تاریخ دوم شهریور ۱۴۰۰، ۱۷ میلیون و ۲۳۳ هزار و ۶۶۱ نفر دُز اول و ۶ میلیون و ۴۷۶ هزار و ۷۷۳ نفر نیز دُز دوم واکسن کرونا را تزریق کرده بودند.

گزارش تکمیل پروژه های نیمه تمام در دولت سیزدهم

باند فرودگاه شهدای سقز 2 هزار و 600 متر طول دارد و 450 متر تاکسی وی، دو هزار و 500 متر گستره پارکینگ، یک هزار و 300 متر روشنایی معابر، برج مراقبت، دستگاه‌های کمک بازرسی و ساختمان پلیس از دیگر ویژگی‌های این فرودگاه است.

کرمان-بم

خوزستان

آبرسانی به شهر بانه از سد عباس‌آباد شامل خطوط انتقال به طول 22.5 کیلومتر، ایستگاه پمپاژ به ظرفیت 650 لیتر بر ثانیه و مخازن ذخیره به ظرفیت 10 هزار مترمکعب است. این طرح با هدف تامین پایدار بخشی از نیاز آب شرب شهر بانه با ظرفیت 555 لیتر بر ثانیه با حجم 8.5 میلیون مترمکعب در سال به بهره‌برداری می‌رسد و تامین نیازهای آب شرب 223 هزار نفر را پوشش می‌دهد.

14

این پروژه با اعتبار 1.3ميليارد یورو یکی از مهم‌ترین پروژه‌های وزارت نفت در سفر استانی رئیس جمهور به استان کهگیلویه بویراحمد است، پروژه‌ای که با رویکرد توسعه‌ای دولت سیزدهم در دو سال اخیر جان دوباره‌ای گرفت و به انتظار 17 ساله مردم شهرستان گچساران پایان داد.

 سید ابراهیم رئیسی ظهر جمعه  12 آبان 1402  در سفر استانی به استان کردستان، ایستگاه پمپاژ آب دائم بوئین بانه را به بهره‌برداری رساند.

طرح آب‌رسانی به شهرستان‌های بم و بروات

بنابراین در زمانی حدود ۷ ماه و نیم که دولت دوازدهم متولی خرید و واردات واکسن بود، واکسن محقق شده توسط این دولت، ۲۰ میلیون و ۵۰۲ هزار و ۴۰۰ دز واکسن بوده است. این در حالی است که با روی کار آمدن دولت سیزدهم، فقط حجم سینوفارم خریداری شده و وارد شده به کشور در دولت سیزدهم تا اواخر شهریور ۱۴۰۰ حدود ۲۱ میلیون و ۶۰۰ هزار دز بوده است که ۴.۴ میلیون دز نیمه دوم مرداد و ۱۲.۲ میلیون دز در شهریور توسط هلال احمر و پنج میلیون دیگر از امارات در شهریور وارد کشور شدند. بنابراین واکسن محقق شده توسط دولت سیزدهم در مدت زمان حدود یک ماه و نیم (نیمه مرداد تا پایان شهریور)، ۲۱ میلیون و ۶۰۰ هزار دز واکسن بود.

او پیش از این در سال 1392و ماههای آغازین دولت یازدهم نیز حین سفر خود به عمان در گفت‌وگویی با خبرگزاری فرانسه بر لزوم همکاری مشترک میان ایران و عربستان تاکید کرده بود ولی تا اخرین روز دولت سیزدهم نتوانست روابط ایران و عربستان را ترمیم و ارتقا ببخشد.

بخوانید:  رونمایی از هدیه تولد جذاب باشگاه استقلال به ساپینتو

عملیات احداث این بیمارستان در شهرستان محروم شهریار از 34 سال قبل آغاز شده بود و عملیات ساختمانی و تجهیز آن تا سال گذشته به پیشرفت 76 درصدی رسیده بود.

11شهریورماه 1401

34سال

درصد پیشرفت فیزیکی سد غدیر باباحیدر که از سال 1387آغاز شده بود، در ابتدای دولت مردمی 60 درصد و طرح تامین آب شرب چهارمحال و بختیاری 30 درصد بود که با توجه به اهمیت طرح در راستای رفع تنش‌های آبی و برنامه دولت مردمی برای تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام، در اولویت اقدام قرار گرفت.

ترمیم رابطه با عربستان سعودی و مصر

 

کل کشور

20مهرماه 1402

10آذرماه 1401 طرح انتقال آب سد آزاد کردستان به تصفیه‌خانه سنندج با حضور رئیس جمهور به شکل رسمی افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

گزارش تکمیل پروژه های نیمه تمام در دولت سیزدهم

افتتاح سد چمشیر

16

سال 1397 بار دیگر روند اجرای این طرح با کارفرمایی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، طی تفاهم‌نامه‌ای با استانداری کردستان از سرگرفته شد.

19خرداد1402

سید ابراهیم رئیسی در ادامه برنامه‌های دور دوم سفر استانی دولت مردمی به استان کهگیلویه و بویراحمد، سد چمشیر به عنوان بلندترین سد بتنی غلطکی غرب آسیا را افتتاح و از واحد اول نیروگاه این سد نیز بهره‌برداری کرد.

بیمارستان امام حسین (ع) شهرستان فسا

رئیسی پس از سفر اردیبهشت 1401 خود به شهرستان شهریار و بازدید از این پروژه دستور داد مشکلات اداری و مالی تکمیل آن در کوتاه‌ترین زمان رفع شود که پیرو این دستور ابتدا رفع اختلافات هیئت مدیره بیمارستان و سپس تامین منابع مالی لازم در دستور کار قرار گرفت تا این طرح عمرانی خدماتی هر چه سریع‌تر تکمیل شود.

افتتاح طرح آبرسانی غدیر با حضور رئیس جمهور در استان خوزستان

گزارش تکمیل پروژه های نیمه تمام در دولت سیزدهم

پروژه آبرسانی به میانه از طریق سد گرمی چای

مطالعات ساخت این فرودگاه از سال 1375 آغاز شده و تا سال 1384 ادامه داشت و از سال 1384 تا سال 1393 حدود 70 میلیارد ریال برای آن هزینه شد، اما در نهایت با برکناری پیمانکار و مشاور پروژه، اجرای آن نیز متوقف شد.

در جریان سفر استانی دولت به استان فارس در 20مهرماه 1402، خط دوم آبرسانی به شیراز از سد درودزن را به عنوان بزرگترین پروژه عمرانی استان فارس، به صورت رسمی افتتاح کرد.

11سال

ایستگاه پمپاژ دائم آب بانه به بهره‌برداری

کهگیلویه و بویراحمد

در جریان سفر 26تیرماه 1402 رئیسی به کهگیلویه و بویراحمد، مراسم جشن احیای کارخانه قند یاسوج به عنوان نماد صنعت و تولید استان و همچنین 44 واحد تولیدی و صنعتی راکد با حضور دکتر سید ابراهیم رئیسی برگزار شد. 

3

بهرام عین اللهی وزیر بهداشت دولت سیزدهم در ابتدای شروع به کار دولت اعلام کرد: «وقتی ما وزارت بهداشت را تحویل گرفتیم هیچ واکسنی برای تزریق نبود.»

19خرداد 1402

کلان طرح راه‌آهن همدان_سنندج در طول 18 سال گذشته حدود 60 درصد پیشرفت داشت و به دلیل مشکلات اعتباری تعطیل شده بود.

18سال

9تیرماه 1402

22سال

آذربایجان شرقی-بستان آباد

2سال

ردیف

این طرح شامل خط لوله به طول 57 كیلومتر، ایستگاه پمپاژ به ظرفیت 970 لیتر در ثانیه، دو مخزن 10 و 5 هزار مترمكعبی و 40 كیلومتر خط برق است که فاز اول تصفیه‌خانه آن نیز به ظرفیت 250 لیتر از مجموع 1500 لیتر بر ثانیه افتتاح شد.

البرز

کردستان-سقز

احیای کارخانه قند یاسوج

4

مدت‌ معطلی پروژه

افتتاح سد چمشیر

عملیات اجرایی این پروژه در سال 1389 آغاز شد که در پیچ و خم کمبود اعتبارات متوقف مانده بود، اما در دو سال گذشته با پیگیری شبانه‌روزی مسئولان دولت مردمی در سطح استانی و کشوری، تلاش‌های بسیاری برای بهره‌برداری از این پروژه شکل گرفت. تأمین اعتبار و تکمیل این ابرپروژه در سفر نخست رئیس جمهور به استان فارس در مهرماه 1400 مطرح و مصوب شد.

پیش از این البته وزرای خارجه دو کشور پس از 11سال روابط تیره و تار باهم گفت و گوهای تلفنی را آغاز کرده بودند. پس از آن فیصل بن فرحان به ایران سفر کرد و امیرعبداللهیان نیز برای تحمیم و ترمیم روابط به عربستان سفر کرد. سفر اخیر رئیسی به ریاض که در جریان نشست فوق العاده شورای همکاری کشورهای اسلامی انجام شد، اوج این ترمیم روابط بود. هم اکنون سفارتخانه ها و کنسولگری های دو کشور نیز فعالیت خود را آغاز کرده اند.

15

چند دهه

28آبانماه 1402

افتتاح و بهره‌برداری رسمی از مجتمع ‌پتروشیمی گچساران

12اسفندماه 1402

استانهای شمالی کشور

تولید و واردات واکسن کرونا پس از ثبت تا 709کشته در روز

10آذرماه 1401

آذربایجان شرقی-میانه

گزارش تکمیل پروژه های نیمه تمام در دولت سیزدهم

تابستان سال 1400 در جریان اوج گیری موج پنجم کرونا و فوت روزانه صدها نفر در کشور، پس از ثبت رکورد تلخ فوت ۷۰۹ بیمار کرونایی در دوم شهریور ۱۴۰۰ در یک روز، مردم و رسانه‌ها در بهت ناشی از این خبر فرو رفتند و باز هم مطالباتی درباره خرید واکسن و دارو مطرح می‌شد.

12آبان 1402

7

کهگیلویه و بویراحمد

26تیرماه 1402

تزریق اعتبارات موجب شد که پیشرفت فیزیکی فرودگاه در سال 99 به بیش از 50 درصد برسد و طی مراسمی با وجود تمام اما و اگرها با یک پرواز نمایشی و به صورت ناقص به بهره‌برداری رسید و به دلیل همین نواقص از جمله عدم احداث ساختمان‌های عملیاتی، برج مراقبت پرواز، ایمنی و آتش‌نشانی فرودگاه، ساختمان اداری و ساختمان سپاه فرودگاه، غیرقابل استفاده باقی ماند.

این پروژه با تحقق وعده رئیس جمهوری در اختصاص اعتبار 3 هزار میلیارد تومانی از محل مصوبات دور اول سفر استانی آذربایجان شرقی، به مرحله تکمیل و بهره‌برداری رسیده است.

27سال

گروه سیاسی خبرگزاری برنا- شاید به صلاح تر این باشد که مانند برخی روسای جمهور قبل، طرح هایی را کلنگ زنی کرده و گاها با 10درصد پیشرفت و یا با 90درصد پیشرفت و با افتتاحی صوری در انتهای دولتش، طرح را به دولت بعدی .واگذار کند ولی عزم جزم کرده که تا پایان پروژه‌های گاها چندین دهه ای نیمه کاره، همت بر آغاز پروژه ای جدید نکند.

 

17سال

گزارش تکمیل پروژه های نیمه تمام در دولت سیزدهم

20مهرماه 1402

 

افتتاح کلان طرح راه‌آهن همدان_سنندج

گزارش تکمیل پروژه های نیمه تمام در دولت سیزدهم

 سید ابراهیم رئیسی در نهمین مقصد از دور دوم سفرهای استانی خود،25آبانماه 1402 طرح عظیم تامین آب شرب بهداشتی استان چهارمحال و بختیاری، شامل آبگیری سد غدیر باباحیدر و شبکه انتقال و توزیع آب این سد را افتتاح کرد.

بخوانید:  استقلال بعد از جام جهانی افت کرده است/ این تیم در میانه میدان «جباری» می‌خواهد

پروژه آبرسانی از سامانه انتقال آب سد آزاد کردستان به تصفیه‌خانه سنندج یکی از پروژه‌های نیمه‌تمام استان بود که اجرای آن از ۲۲ بهمن سال ۱۳۹۹ آغاز شده بود و تا پایان دولت دوازدهم فقط ۱۵ درصد پیشرفت داشت، اما در دولت سیزدهم اجرای آن در اولویت‌ قرار گرفت و با اقدام جهادی دولت مردمی ۸۵ درصد باقیمانده طرح اجرا و این پروژه تکمیل شد.

افتتاح پروژه آب شیرین‌کن گروه مپنا در بوشهر 

با توجه به تنش آبی سال 1400، این طرح در کوتاه‌ترین زمان ممکن و با پیگیری‌های دولت با اعتباری بالغ بر 573 میلیارد تومان تکمیل و به بهره‌برداری رسید.

گزارش تکمیل پروژه های نیمه تمام در دولت سیزدهم

تاریخ بهره‌بردار‌ی

26تیرماه 1402

بیش از یک دهه

افتتاح سد غدیر باباحیدر

کل کشور و منطقه غرب آسیا 

1.5سال ابتدایی دولت سیزدهم 

کهگیلویه و بویراحمد-یاسوج

حال بعد از چند ماه وزر راه و شهرسازی ضمن سفر به عشق آباد با بیان اینکه گاز یکی از موضوعات راهبردی دو کشور بود، گفت: توافق خیلی خوبی انجام شد و طرف ترکمنستانی قول داد که میزان صادرات گاز به ایران را افزایش دهد.

آذرماه 1398 بود که در وال استریت ژورنا در خبری نوشت که «عربستان سعودی دنبال ترمیم رابطه با ایران است». این بدان معناست که برقراری این رابطه نیازمند عزمی بود که حداقل 50درصد آن باید از طرف ایرانی نشان داده می شد.

2

طرح عظیم آبرسانی غدیر استان خوزستان 11شهریورماه 1401با حضور رئیسی به بهره‌برداری رسید.

34سال

استان- شهر

احداث راه‌آهن تبریز-بستان‌آباد-میانه از مهم‌ترین و قدیمی‌ترین پروژه‌های حمل‌ و نقل کشور و آذربایجان‌شرقی است که عملیات احداث آن، برای تسهیل در رفت و آمد مردم و جابه‌جایی حجم قابل توجهی کالا از سال 1379 آغاز شد و پس از 22سال وقفه سرانجام با همت دولت مردمی تکمیل و با حضور رئیسی به بهره‌برداری رسید.

15سال

 جواد اوجی وزیر نفت خردادماه 1402 خبرداده بود که ظرف مدت ۲۰ ماه در سه قسط مطالبات طرف ترکمنستانی را به‌طور کامل پرداخت کردیم و اصل بدهی تسویه شده است.

گزارش تکمیل پروژه های نیمه تمام در دولت سیزدهم

 در دور دوم سفرهای استانی رئیسی و دولت به استان فارس 6 قطعه از پروژه بزرگ و ملی آزادراه شیراز-اصفهان به طول 212 کیلومتر را افتتاح و دستور آغاز عملیات قطعه 7 این پروژه صادر شد.

بهره‌برداری رسمی از پروژه انتقال آب سد آزاد به تصفیه‌خانه سنندج

27آبانماه 1402

 

روزهای پایانی اولین سال استقرار دولت سیزدهم

 

آبانماه 1402 

شاید به این دلیل باشد که پروژه نیمه کاره نماد و نمود نتوانستن است و این باور را به افکار عمومی متبادر می کند که دولت نتوانست فلان طرح را به سرانجام برساند.

احیای کارخانه قند یاسوج

عملیات تکمیل این طرح سال گذشته پس از سفر رئیس جمهور به کردستان و تامین اعتبار 14 هزار میلیارد ریالی از سر گرفته شد و با افتتاح این طرح توسط رئیس جمهور ضمن اتصال بیست و چهارمین مرکز استان به شبکه ریلی کشور، مُهر پایانی بر این طرح قدیمی زده شد.

26تیرماه 1402 سید ابراهیم رئیسی که در قالب دور دوم سفرهای استانی دولت مردمی به استان کهگیلویه و بویراحمد سفر کرده بود، ضمن بازدید از مجتمع پتروشیمی گچساران، دستور بهره‌برداری رسمی از این پروژه بزرگ صنعتی استان را صادر کرد.

 افتتاح خط دوم آبرسانی به شیراز از سد درودزن 

رئیسی در جریان سفر 20مهرماه 1402خود به استان فارس، از طریق ویدئوکنفرانس دستور افتتاح رسمی بیمارستان 160 تختخوابی امام حسین (ع) شهرستان فسا را صادر کرد.

گزارش تکمیل پروژه های نیمه تمام در دولت سیزدهم

افتتاح کلان طرح راه‌آهن همدان_سنندج پس از 18 سال

حدود یک سال پس از آغاز به کار دولت سیزدهم اما مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۱۵۳ میلیون و ۷۴۵ هزار و ۶۸۰ دُز رسید و کم کم کرونا که به بحرانی ملی بدل گشته بود، شر خود را از کشور کم کرد.

وزیر نفت به ملاقات و مذاکرات با طرف ترکمنستانی اشاره کرده و گفته بود که قرارداد مبادله (سوآپ) گاز را سال ۱۴۰۰ و در نخستین سفر خارجی‌ام به ترکمنستان پیگیری شد که در سال ۱۴۰۱ این مقدار از خاک جمهوری اسلامی ایران به سمت آذربایجان دو برابر شد.

افتتاح طرح آبرسانی غدیر

پروژه آب شیرین‌کن ۳۵۰۰ متر مکعبی بوشهر، پروژه‌ای ۱۰۰ درصد ایرانی است که با سرمایه‌گذاری، طراحی نصب و اجرای گروه صنعتی مپنا احداث شده است.
فاز اول طرح آبرسانی شهرستان جم نیز پس از ۱۵سال توقف، تکمیل و به بهره‌برداری رسیده است. همچنین دو پروژه سد مخزنی باغان با ظرفیت ۳۲ میلیون متر مکعب و پروژه سد مخزنی اخند با ظرفیت ۲میلیون متر مکعب با دستور رئیس جمهور افتتاح و آبگیری شد.

20سال

6

8

11آـبان 1402

10سال

ایستگاه پمپاژ دائم آب بانه

روی کار آمدن دولت سیزدهم و عزم جدی رئیس‌جمهور سبب شد تا وی شخصا پیگیر خرید و ثبت سفارش واکسن شود. تماس‌های شخصی ابراهیم رئیسی با رئیس‌جمهور چین سبب شد تا زمینه خرید واکسن سینوفارم فراهم شود.

افتتاح راه‌آهن بستان‌آباد-خاوران در آذربایجان شرقی

17

در صورت عدم اجرای این طرح، شهر شیراز در سال جاری با تنش شدید آبی و قطع مکرر آب مواجه می‌شد.
14  کیلومتر از این طرح در دولت سیزدهم انجام شده که به دلیل سختی اجرا و عبور از مناطق شهری و تاسیسات مختلف، درصد بیشتری (35درصد) از عملیات اجرایی پروژه را شامل شده است.

12اسفندماه 1401 سید ابراهیم رئیسی که در قالب دور دوم سفرهای دولت مردمی به استان بوشهر سفر کرد، آب شیرین‌کن گروه مپنا در شهرستان بوشهر با ظرفیت ۳۵۰۰ متر مکعب، آب شیرین‌کن وحدتیه و دالکی شهرستان دشتستان با ظرفیت ۶۵۰۰ متر مکعب و فاز اول طرح آب‌رسانی به شهرستان جم با خط انتقالی به طول ۴۲ کیلومتر با حضور دکتر رئیسی رسماً بهره‌برداری شد.

10سال

البرز

18

استانئ های شمالی کشور

گزارش تکمیل پروژه های نیمه تمام در دولت سیزدهم

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه دولت سیزدهم 17فروردین 1401در تداوم مذاکراتی که پیشتر دبیر وقت شورای عالی امنیت ملی انجام داده بود، برای دیدار با همتای عربستانی خود به چین سفر کرده و با فیصل بن فرحان دیدار و گفت و گو کرد.

افتتاح بیمارستان امام خمینی شهریار پس از 34 سال انتظار

گزارش تکمیل پروژه های نیمه تمام در دولت سیزدهم