موانع تولید را با اختیارات استانی برطرف می کنیم

به گزارش خبرنگار اقتصادی برنا از قزوین؛ محمد مهدی اعلایی استاندار قزوین روز یکشنبه در بازدید از چند واحد صنعتی در شهرک صنعتی کاسپین در جمع خبرنگاران اظهارداشت:حضور هفتگی ما در واحدهای صنعتی برای تشکر و قدردانی از تلاشگرانی است که با حضور در بخش تولید ضمن ایجاد ارزش افزوده، اشتغال و قطع وابستگی زمینه کاهش واردات را نیز مهیا کرده اند.

نتیجه بر اساس 0 رای موافق و 0 رای مخالف



منبع

وی بیان کرد: در واحد خودروسازی مایان که ظرفیت تولید کشنده های خوب و بازار قابل توجهی هم دارد اعلام آمادگی کردیم تا طرح توسعه شرکت عملیاتی شود و این واحد به افزایش تولید برسد و قرار شد با واگذاری زمین طرح توسعه این واحد آغاز شود.

وی اضافه کرد: البته برخی واحدهای تولیدی منابع مالی خود را در خارج از بانک های استان سرمایه گذاری می کنند اما انتظار دارند تامین تسهیلات در داخل استان صورت گیرد که این رویکرد منطقی نیست اما واحدهایی که سرمایه آنها در بانکهای استان است حتما همراهی و حمایت ما بیشتر و جدی تر خواهد بود.

استاندار قزوین یادآورشد: خود را موظف می داین تا موانعی که در مسیر رشد وتوسعه واحدهای تولیدی وجود دارد را با کمکدستگاههای اجرایی برطرف کنیم تا به توسعه تولید و اشتغال کمک شود وبنگاههای اقتصادی با شرایط بهتری در مسیر کارآفرینی حرکت کنند.


آیا این خبر مفید بود؟

وی افزود: آنچه در اختیار استان باشد همه دستگاهها موظفند همراهی کنند تا کارها تسهیل شود و مطالبات را پاسخ دهند و اگر حل مشکلی در حوزه اختیارات استانی نبود با پیگیری مستمر از سوی مسئولان کشوری برای حل آن اقدام می کنیم.

بخوانید:  رئیسی در بدو ورود به سریلانکا،‌ دفتر یادبود این کشور را امضاء کرد

image_2022_9_18-18_5_24_839_fDQ

image_2022_9_18-18_5_25_877_JVR

طرح های توسعه واحدهای صنعتی حمایت می شود

اعلایی در پاسخ به سوال خبرنگار برنا که دیدگاه نماینده عالی دولت برای حمایت از اجرای طرح های توسعه صنایع گفت: دنبال این هستیم بر اساس ظرفیت های موجود در اقتصاد بتوانیم کمک کنیم تا طرح های توسعه با سرعت بیشتری عملیاتی شود زیرا این طرحها زیرساختهای لازم را دارند و بسرعت قابل رسیدن به چرخه تولید است.

 





استاندار قزوین یادآورشد: این واحد صنعتی به تسهیلات هم نیاز ندارد و با اجرای طرح توسعه میتواند هم افزایش تولید و اشتغال را محقق کرده و به رونق اقتصادی استان هم کمک کند.

نماینده عالی دولت در استان قزوین تصریح کرد: در نگاهی هم که امسال به شرکت های دانش بنیان داریم مقرر شده از این شرکتها حمایت کنیم تا این واحدها با اتکا به ایده های دانش بنیانی بتوانند با تحقیق و بررسی علمی در قالب دانش بنیان ظرفیت های جدیدی را ایجاد کنند و به تولیدات بیشتر برسند و در مسیر قطع وابستگی گام بردارند.و در استان این امور حمایت می شود

اعلایی در خصوص مشکلات برخی بانکها در اعطای تسهیلات به واحدهای صنعتی اظهارداشت: یکی از عمده ترین مشکلات و مطالبات بنگاههای اقتصادی، تامین منابع مالی برای انجام فعالیتهای کنونی و طرح توسعه است و برخی اوقات با تقاضاهای زیادی موجه می شویم که بانکها با ظرفیتی که دارند قادر به تامین آن نیستند ولی هرجا که شرایط و اعتبارات استانی جوابگو باشد حتما همکاری لازم صورت خواهد گرفت و کوتاهی نخواهد شد.

استاندار قزوین به همراه میثم پیله فروش معاون اقتصادی استانداری، رضا صفاری مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان، عزیزالله افضلی رئیس سازمان صمت، فتوحی فرماندار آبیک از گروه خودروسازی مایان تولیدکننده انواع کامیونت و کشنده‌ها با برند مایان، شرکت پلاسکوکار سایپا تولیدکننده قطعات خودرو، شرکت بل روزانه تولیدکننده انواع لبنیات و شرکت نقش الماس کاسپین تولید کننده فیلم پلاستیکی چندلایه لمینت شده و سلفون حرارتی بازدید کرد و در جریان فعالیت ها و مشکلات این واحدها قرار گرفت.

بخوانید:  نیازمند حمایت‌های بین‌المللی از اتباع ساکن کرمان هستیم

وی بیان کرد: برخی واحدهای تولیدی استان از شرکت های موفق و منحصر بفرد در فضای تولیدی خود بوده و برخی دارای موانعی در مسیر حرکت فعلی و رشد وتوسعه هستند که مشکلات آنها را از دستگاههای ذیربط پیگیری می کنیم.

22

انتهای پیام

image_2022_9_18-18_5_25_313_GOm

استاندار قزوین گفت: مدیران بانک های استان موظفند همراهی کنند تا تامین مالی واحدهای تولید اتفاق بیفتد و باید این کار صورت گیرد وهمه بانکها همکاری می کنند مشروط به این که سپرده های بانکی شرکتها در استان باشد.