هدف ما بسترسازی به‌جای تصدی‌گری است

خبرنگار مهدی محمدی

حجت‌الاسلام احمدپور یادآور شد: بلوار قدس تهدیدی است که می‌توان به فرصت تبدیل کرد، محلی که رفت‌وآمد زیادی دارد و بهترین محل برای جهاد تبیین است.

به گزارش خبرگزاری برنا از تهران ؛ حجت‌الاسلام حامد احمدپور رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان ری در نشست صمیمی با اصحاب رسانه و خبرنگاران که در محل اداره تبلیغات اسلامی شهرستان ری برگزار شد اظهار داشت: حدود ۲۲۰ روز است که خدمت مردم شریف شهرستان ری هستم، در این مدت سعی داشتیم یک‌سری برنامه‌ها را به صورت مردمی تقویت کنیم و برای اجرای برنامه‌ها به‌جای تصدی‌گری بسترساز باشیم.

وی ابراز کرد: ولادت حضرت امیر (ع) با عنوان جشن باباعلی برگزار شد، در اعتکاف بیش از ۴۰۰۰ نفر شرکت کردند و برخی مساجد ما به‌صورت تخصصی اعتکاف دانش‌آموزی، مادر و فرزندی و اعتکاف فرهنگیان را داشتند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان ری مطرح نمود: در سال آینده مستند مسلمیه که امسال ساخته شد، به مرحله پخش خواهد رسید؛ در ایام محرم نیز بسترسازی را پیگیری کردیم و یکی از کارهای خوبی که خبرنگاران می‌توانند نشر دهند همین روایتگری مردمی و انعکاس صحبت‌های مردم برای مردم است.

حجت‌الاسلام احمدپور خاطرنشان کرد: موکب‌های خانوادگی، محافل انس با قرآن کریم و دورهمی نوجوانان با حاج قاسم از دیگر برنامه‌های ما بود که به نطر بسیاری از عزیران از برنامه‌های تأثیرگذار بوده است.

وی افزود: حدود ۹۰ مبلغ به مدارس اعزام شدند که بسیاری از آن‌ها جانباز بودند؛ مواقعی حس می‌کنیم جامعه دین‌گریز شده است اما زمانی که در مدارس و یا محافلی مانند اعتکاف شرکت می‌کنیم و یا به تعداد درخواست‌ها توجه می‌کنیم تصور ما تغییر می‌کند.

بخوانید:  اروگوئه روی آنتن شبکه سوم سیما

وی افزود: تعداد کنش‌گران در کشور ما می‌بایست افزایش یابد و راهکار آن دعوت همه مردم است؛ ما باید حداقل دو میلیون و در ادامه ۱۰ میلیون کنش‌گر داشته باشیم و این مهم با نشر خوبی‌ها تحقق می‌یابد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان ری بیان داشت: ولادت حضرت عبدالعظیم (ع) نیز حدود ۱۰۰ غرفه حضور داشتند و برای اولین بار در شهرری به این صورت برگزار شد.

وی ادامه داد: این پازل فرهنگی نه تنها در ایران اسلامی بلکه در تمام دنیا در حال اجرا است و در جهان به‌وسیله مردم مسائل مهم شکل می‌گیرد.

وی ادامه داد: در اربعین پویش‌هائی مانند خدمت بی‌منت برگزار و هر خانه به موکبی بدیل شد، روایت موکب‌داران نیز پویش دیگر ما بود و اربعین امسال نشان و آرمی از هیچ ارگانی نمی‌دیدیم چرا که معنائی نداشته و نهادها به‌عنوان بسترساز باید فضا را برای مردم آماده کنند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان ری تأکید داشت: آسیب‌شناسی سال‌های گذشته نیز از دیگر برنامه‌هائی بود که در تمام مناسبت‌ها دنبال می‌شد تا مشکلات شناسائی شده و دیگر شاهد مسائل تکراری نباشیم.

حجت‌الاسلام احمدپور گفت: بزرگترین رویداد مسلمیه در شهرری برگزار می‌شود و بسیاری از آسیب‌های گذشته را امسال نداشتیم و دیگر مشکلات در سال آینده نیز کاهش خواهد یافت.

وی افزود: در اربعین موکب‌داران روایت می‌کردند، در ایام فاطمیه روایت‌گرانی که به مدارس می‌رفتند و در اعتکاف مجریانی که در مساجد حضور داشتند.

انتهای پیام/



منبع