هشت هزار کارگر ساختمانی استان قزوین در نوبت بیمه هستند

وی افزود:  در استان قزوین 22 هزار نفر عضو انجمن صنفی کارگران ساختمانی هستند که قریب به 8 هزار نفر در نوبت بیمه تامین اجتماعی هستند.

انتها پیام



منبع

وی بیان کرد: نه تنها سهمیه ندادند بلکه بیمه شدگان کنونی هم به بهانه های مختلف از پوشش بیمه ای خارج می شوند که از مدیران تامین اجتماعی انتظار رسیدگی داریم.

وی با اشاره به حوادث ناشی از کار در این عرصه نیز گفت: متاسفانه حوادث ساختمانی در این کار زیاد است و 70 درصد حوادث مربوط به کارگران ساختمانی است و همه افرادی که دچار حادثه می شوند از طبقه کم درامد هستند و پس از حادثه تحت پوشش نهادهای حمایتی مانند بهزیستی و کمیته امداد قرار می گیرند که انتظار داریم کمک به این گروه بیشتر شود.

حسینی خواستار پیگیری نمایندگان مجلس و مدیرکل تامین اجتماعی استان برای پوشش بیمه ای کارگران ساختمانی شد.

مسئول انجمن صنفی کارگران ساختمانی استان قزوین اظهارداشت: گاهی کارگزار بیمه برای تایید بیمه شده به محل مراجعه می کند و کارگر ساختمانی به دلایلی مشغول به کار نیست و اگر کارگر ساختمانی در سر کار نباشد وی را حذف می کنند و بیمه اش قطع می شود که منطقی نیست و اگر کارگری چند روز به دلایلی سرکار نرفته نباید بیمه اش قطع شود.

حسینی تصریح کرد: متاسفانه در چهار سال اخیر هیچ سهمیه ای برای بیمه شدن کارگران ساختمانی به استان داده نشده و این وضعیت نگران کننده است.

این فعال کارگری با بیان برخی مشکلات جامعه کارگری از نمایندگان مجلس انتقاد کرد و گفت: این روزها شاهد تصویب قانون افزایش سن بازنشسگان هستیم که این موضوع بشدت کارگران را نگران و ناراضی کرده و از نمایندگان استان گلایه داریم که اگر کاری به نفع کارگر و بازنشسته انجام نمی دهند لااقل مشکل بیشتری برای ما ایجاد نکنند.

بخوانید:  واکنش دانیال اسماعلیی فر بازیکن پرسپولیس به صحبت های ساپینتو

حسینی یادآورشد: در این زمینه هم در کشور و استان مشکل داریم و از مدیرکل تامین اجتماعی استان درخواست می کنیم به ما کمک کنند تا حق کارگران ضایع نشود.

حسینی گفت: از نماینده استان( لطف الله سیاهکلی) که به افزایش سن بازنشستگی رای ندادند سپاسگزاریم و قدردان هستیم و امیدواریم سایر نمایندگان این غفلت را با پس گرفتن رای خود جبران کنند.

سید محمد حسینی مسئول انجمن صنفی کارگران ساختمانی استان قزوین در این مراسم اظهارداشت: کارگران ساختمانی با سختی های فراوان و حوادث خطرناک مواجهند که همواره جانشان را به مخاطره می اندازد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ اولین اردوی یک روزه تشکل های کارگری و دبیران اجرایی خانه کارگر منطقه غرب کشور ویژه استانهای قزوین، همدان، زنجان و شهرستان خرمدره روز چهارشنبه با حضور حسن صادقی معاون دبیرکل خانه کارگر و رئیس اتحادیه پیش کسوتان خانه کارگر، محمد اسدی رئیس کانون عالی بازنشستگان کشور، عیدعلی کریمی دبیر اجرایی خانه کارگر استان، اورنگ شیخ بگلو مدیر درمان تامین اجتماعی استان، محمد امانی دبیر کانون شوراهای اسلامی کار استان، در سالن اجتماعات دانشگاه کار در شهر الوند برگزار شد.

از نمایندگان گلایه داریم