هوشمند سازی ساختمان چیست اجزا و مزایای آن پرشین سازه

وظیفه ی ترموستات فن کویل، خاموش و روشن کردن فن ها و تنظیم و کنترل جریان آب در گردش مدار است. ترموستات با فرمان به شیر کنترل یا الکتروموتور فن کویل می تواند علاوه بر تنظیم دمای محیط به باعث صرفه جویی در مصرف انرژی منجر شود. همچنین ازجمله موارد مهم دیگری که در انتخاب شرکت تأمین کننده تجهیزات هوشمند سازی ساختمان باید به آن توجه کرد، نرم افزار کاربردی توسعه داده شده توسط شرکت تولیدکننده تجهیزات است. نرم افزارهای کاربردی ازنقطه نظر رابط کاربری، زبان مورداستفاده و قابلیت نصب بر روی دیوایس های مختلف قابل بررسی هستند. اتوماسیون این سیستم نسبت به حضور و عدم حضور شما در منزل همچنین نسبت به دمایی که شما در آن احساس بهتری دارید.

سنسور های گوناگونی با توجه به هزینه مورد نظر برای هوشمند سازی ساختمان و امنیت مورد نظر در نقاط مختلف هوشمند سازی ساختمان آکو نصب می شوند. مدل های متداول این سنسور ها عبارتند از سنسور حرکتی ، دما ، نور ، دود و … که مشخصات مورد نظر را تبدیل به سیگنال نموده و از طریق خطوط ارتباطی به کنترل مرکزی یا کنترل کننده های محلی ارسال می نمایند. سپس کنترل مرکزی یا محلی دستورات لازم را به کلید ها، تایمر ها و دیمر ها برای انجام تنظیمات دلخواه ارسال می کند.

روش هوشمند سازی ساختمان

برای اینکه این سیستم از شرایط محیطی آگاه شود نیاز به حسگرها و سخت افزارها و نرم افزارهای خاصی دارد. سیستم هوشمند با توجه به اطلاعات دریافتی از این حسگرها به بخش‌های مختلف ساختمان دستور داده و سریعاً تلاش می‌کند که شرایط ایده آل را ایجاد کند. پیشرفته ترین نوع سیستم کنترل روشنایی، سیستم شبکه ای است که می تواند بخشی از سیستم اتوماسیون ساختمان باشد یا به عنوان یک سیستم مستقل طراحی شده باشد. سیستم های کنترل روشنایی شبکه ای به افراد اجازه می دهد تا کنترل روشنایی را از رایانه های خود و یا دستگاه های تنظیم دستی که شامل نرم افزارهای سیستم های روشنایی است، انجام دهد. اپراتورها می توانند چراغ ها را روشن و خاموش کنند یا از تایمر استفاده کنند.

بخوانید:  طراحی سایت 0 تا 100 با تارینوتک طراحی وبسایت ساخت سایت

لایه ها و یا بخش های تشکیل دهنده خانه هوشمند

سیستم مدیریت ساختمان یا BMS این سیستم لزوماً هوشمند نیست و صرفاً عملیات مرتبط با ساختمان را خودکار می‌کند. سیستم مدیریت ساختمان یا BMS سیستمی است که برای کنترل و خودکارسازی عملیات مربوط به مدیریت ساختمان استفاده می‌شود. دستگاه‌های هوشمند به صورت بلادرنگ اطلاعاتی مانند میزان مصرف آب، برق، گاز و … را ثبت می‌کنند. این اطلاعات به مدیران و صاحبان ملک اجازه کنترل و نظارت بر میزان مصرف را می‌دهند.

مصاحبه آقای هیرش مرادی درباره سیستم کنترل هوشمند در صنعت داروسازی

استفاده از انواع سنسور های نشت گاز هوشمند ، سامانه های مصرف هوشمند انرژی و همچنین شیرهای گاز هوشمند موجب مدیریت مصرف گاز می شود. بنابراین آن چه در این زمینه غیرقابل انکار بوده، پرداخت هزینه هوشمندسازی موتورخانه ساختمان برای جلوگیری از هزینه ها و جریمه های مصرف بالای انرژی و بهره مندی از حداکثر مزایای ممکن است. برای آنکه بتوانید از هوشمند سازی ساختمان کسب درآمد کنید، باید دانش فنی مرتبط با آن را فراگیرید. این دانش در دوره های آموزشی حرفه ای عرضه می شود و متقاضیان می توانند با شرکت در آن و دریافت مدرک مربوط، راه خود را به بازار کار این عرصه باز کنند. گروه هوشمند سازی کارن، با عرضه آموزش رایگان هوشمند سازی ساختمان تلاش کرده دید اولیه ای در این حوزه به علاقه مندان عرضه کند تا در صورت تمایل با تکمیل کردن این دوره، راه خود را پیدا کرده و وارد این بازار کار گسترده شوند.

هوشمند سازی ساختمان چیست اجزا و مزایای آن پرشین سازه

در صورتیکه از مدتها وجود داشته است، اما توسعه اینترنت اشیا باعث شده است که اکنون آنها می توانند مشکلات را بلافاصله به کاربران اطلاع دهند. سنسورهای اتصالی به عنوان سنسورهای موقعیت یا وضعیت یا سنسورهای نظارت بر ساختمان نیز شناخته می شوند. سنسورهای اتصال راهی ساده برای تشخیص باز یا بسته بودن درب، پنجره یا سایر مکانیسم های مشابه است. رطوبت، همچنین به عنوان رطوبت نسبی شناخته می شود، به عنوان مقدار بخار آب در جو تعریف می شود. رطوبت زیاد در هوا باعث ایجاد میعان می شود که باعث خوردگی برخی ماشین آلات می شود.

  • بنابراین نحوه استفاده و حرکت مردم در ساختمان شما، در بهبود طرح فیزیکی جهت بهینه سازی فضا و به حداقل رساندن ضایعات ضروری است.
  • کلیه مراکز خدمات درمانی و بهداشتی از جمله مطب ها، بیمارستان ها، کلینیک ها و داروخانه ها می توانند از مزایای هوشمند سازی بهره مند شوند.
  • سيستم هاي اعلام حريق شامل تجهيزات و دستگاهها يي ويژه به منظور تشخيص و اعلام به موقع خطر به مردم به وسيله ابزارهاي صوتي و تصويري در زماني ايجاد دود، آتش ، گاز منوکسيد کربن و و غيره هستند .
  • سیستم مدیریت ساختمان یا BMS این سیستم لزوماً هوشمند نیست و صرفاً عملیات مرتبط با ساختمان را خودکار می‌کند.
بخوانید:  خیاطی قدم به قدم از 0 تا A Hundred آموزش جذاب حیاطی
انواع سیستم های هوشمند ساختمان را می توان در دو دسته با سیم و بی سیم طبقه بندی نمود. در واقع نحوه اتصال شبکه های هوشمند سازی است که تعیین کننده نوع این متد برای ساختمان شماست. این دو روش تفاوت هایی با یکدیگر دارند و هر یک دارای مزایای مخصوص به خود است. اینکه کدام روش برای پروژه شما مناسب است، باید با توجه به وضع موجود و بودجه تعیین گردد.

کنترل دسترسی اجباری معمولاً در سازمان هایی که نیاز به تاکید بیشتر بر محرمانه بودن و طبقه بندی داده ها (به عنوان مثال مراکز نظامی) دارند، مورد استفاده قرار می گیرد. این سیستم به مالکینی که در سازمان ها به یک واحد دسترسی دارند، اجازه دخالت نمی دهد. سیستم کنترل دسترسی اجباری به طور کلی تمام کاربران نهایی را طبقه بندی می کند. سپس برچسب هایی را به آن ها ارائه می دهد تا از طریق دستورالعمل های امنیتی از پیش تعیین شده، از دیوارهای امنیتی عبور کنند.