پیگیری برگزاری نمایشگاه کتاب لرستان به شیوه مجازی و فیزیکی



آیا این خبر مفید بود؟

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان گفت: برگزاری نمایشگاه کتاب لرستان به شیوه مجازی و فیزیکی را پیگیری می‌کنیم.


|





منبع

انتهای پیام

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان کتابت و نوشتار را عامل صیانت و نگهداری از اندیشه و بینش علما عنوان کرد و افزود: اگر کتاب نبود، بسیاری از اندیشه‌ها تحریف و وارونه منتقل می‌شد؛ بنابراین باید قدر کتاب را بیشتر دانست و برنامه‌های حوزه کتاب را تقویت کرد.
 احمدی با اشاره به جایگاه مهم کتاب ، تصریح کرد: با وجود رسانه و فضای مجازی،‌ همچنان کتاب در جایگاه و مقام شامخ خود به‌عنوان وسیله ساخت فرهنگ قرار دارد و کسی نتوانسته به جایگاه عظیم کتاب خدشه وارد کند.
 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با بیان اینکه سی‌امین دوره هفته کتاب با شعار «ما همانیم که می‌خوانیم» از 21 آبان لغایت 27 آبان آغاز خواهد شد، گفت: با توجه به اینکه آمار مطالعه مطلوب نیست؛ وظیفه داریم دسترسی به کتاب را تسهیل کنیم و میل، علاقه و انگیزه جامعه هدف را افزایش دهیم. 
 
احمدی بیان کرد: باید با همفکری و هم‌افزایی، اقدامات لازم برای ترویج، تبلیغ و تسهیل کتاب و کتاب‌خوانی فراهم تا زمینه افزایش انگیزه در جامعه ایجاد شود.
 
او با اشاره  به ارائه پیشنهاد و رایزنی با مرکز برای برگزاری نمایشگاه کتاب  به دو شیوه فیزیکی و مجازی ، خاطرنشان کرد: اگر پیشنهاد برگزاری نمایشگاه کتاب به تصمیم‌گیری‌ نهایی منتج شود؛ لرستان جزو نخستین استان‌هایی خواهد بود که نمایشگاه کتاب را به دو شیوه فیزیکی و مجازی برگزار خواهد کرد.

بخوانید:  بررسی و رفع مشکلات یکی از تولیدکنندگان گیاهان دارویی در استان در نتیجه ورود دستگاه قضایی

پیگیری برگزاری نمایشگاه کتاب لرستان به شیوه مجازی و فیزیکی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با اشاره به اینکه برگزاری نمایشگاه به هر دو شیوه مزایا و معایبی دارد، گفت: برگزاری نمایشگاه به صورت مجازی این مزیت را دارد که میزان دسترسی مردم به کتاب افزایش پیدا  می‌کند و هزینه نقل و انتقال کتاب برای ناشران، ایجاد غرفه و ایاب ذهاب کم خواهد شد؛ همچنین در افزایش سرمایه فروش موثر است؛ اما هدف، تنها فروش کتاب نیست. برگزاری رویداد فکری و فرهنگی و دیدن کتاب باید در دستور کار قرار گیرد. برای اینکه بتوانیم یک رویداد فرهنگی را در جامعه برگزار کنیم، حتما باید کتاب در دید مخاطب  قرار بگیرد.

نتیجه بر اساس 0 رای موافق و 0 رای مخالف