چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر مهم تر از همیشه پیش رو است

در اینکه در تمام این سال ها حضور در جشنواره فجر و موفقیت و کسب سیمرغ دارای اهمیتی فراوان بوده است شکی نیست، اما شرط لازم و کافی برای حضور در جشنواره و اقبال فیلم به اکران موفق و موفقیت در گیشه مرتبط می شود در حقیقت اگر فیلمی نتواند در گیشه و فروش سالیانه اش دلگرم کننده باشد انگیزه لازم برای سرمایه گذاران وجود نخواهد داشت تا چرخه سینما با شرایط مساعدی بچرخد.


علاوه بر ایران کشورهای ایتالیا، مالزی، سنگاپور، پرتغال، روسیه، چین، قرقیزستان، آرژانتین، هند، شیلی، تاجیکستان، استونی، لتونی، هلند، ایرلند، آلمان، استرالیا، بنگلادش، کانادا، لهستان، انگلستان، ترکیه، میانمار، سوییس، بلژیک، فرانسه، اندونزی، رومانی، اوکراین، دانمارک، لوگزامبورگ، سوئد، عراق، هنگ کنگ، مولداوی، ارمنستان، یونان، مغولستان، ژاپن، قزاقستان، چک، آذربایجان، مکزیک، آمریکا، اسپانیا، بلغارستان، برزیل، بلاروس، سریلانکا، تونس، گرجستان، صربستان، دومینیکا، کره جنوبی، لیتوانی، مصر، سوریه، عمان، تایوان، لبنان، مراکش، فنلاند، کویت، مقدونیه، کامبوج، قطر، نروژ، اتریش، ویتنام، تایلند و ایسلند آثارشان را برای حضور در بخش بین الملل این دوره جشنواره ثبت کرده اند.

اسماعیلی: امیدواریم جشنواره فجر با کیفیت بهتری نسبت به دوره های گذشته برگزار شود

اسماعیلی: امیدواریم جشنواره فجر با کیفیت بهتری نسبت به دوره های گذشته برگزار شود

 

محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ظهر امروز چهارشنبه بیست و سوم آذرماه در حاشیه حیاط دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در موضوع اسناد بالادستی و صدور مجوزها در چه وضعیتی قرار دارد، گفت: در آخرین جدولی که وزارت اقتصاد منتشر کرده بود، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در میان ۲۲ دستگاه پایش شده توانست، رتبه دوم دستگاه‌های موفق در صدور مجوز کسب و کارها را کسب کند. البته کسب رتبه دوم وزارت فرهنگ در شرایطی به دست آمده که این وزارتخانه از شهریور ماه امسال با اتصال تنها هشت سامانه اعطای مجوز از مجموع ۱۶ مجوز اعلام شده توسط هیات مقررات‌زدایی در مرحله نخست، به درگاه ملی مجوزها متصل شده بود و اتصال ۸ سامانه مجوزدهی دیگر مربوط به سازمان‌های تابعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پیگیری شده و به درگاه ملی متصل شده است.

بخوانید:  بازار داخلی با اتصال به بازار جهانی غنی‌تر شود؛ از توان متخصصان ایرانی خارج از کشور بهره بگیریم

ثبت نام بخش بین الملل از ۱۵ شهریور ماه آغاز شده بود و تا پایان هفته گذشته ادامه داشت و در مجموع ۵۷۸ فیلم از ۷۲ کشور متقاضی حضور در بخش بین الملل جشنواره چهل و یکم شامل سینمای سعادت و جلوگاه شرق (مسابقه سینمای کشورهای آسیایی – اسلامی) شدند.

وزیر فرهنگ و ارشاد امروز در حاشیه حیاط دولت در جمع خبرنگاران قرار گرفت و به سوالات پاسخ داد.

 

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگ و هنر برنا؛ جشنواره فیلم فجر سال جاری که مشخصا با حضور آثار خارجی و داخلی در حال پیش تولید می باشد از چند وجه داری اهمیت بیشتری نسبت به هر سال است.


نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

اگرچه در تمام ادوار جشنواره فیلم فجر برای تهیه کنندگان، کارگردانان و عوامل فیلم و… از اهمیت بالایی برخردار بوده است،اما در سال پیش رو به دلایل مختلف سرفصل هایی اهمیت جشنواره را دوچندان می کند.

 جدا از شرایط اقتصادی  و اتفاقاتی که در گیشه سینما در سالی که گذشت موثر بوده است، سینما در گیر ماجراهایی چون عدم استقبال برخی از فیلم سازان برای اکران فیلمشان به خصوص در نیمه دوم سال بوده است که چراغ سینما را تا حدودی روشن و خاموش نگه داشته است در این وضعیت حتی آثار موفق جشنواره های گذشته نیز دچار آسیب بوده اند که طبیعتا این مسئله روی جشنواره امسال نیز بی تاثیر نخواهد بود.