چگونه از موهای خود در فصل پاییز مراقبت کنیم؟

سطح استرس می تواند در زمستان به شدت افزایش یابد و منجر به افزایش ریزش روزانه مو و چربی پوست سر شود. برای مبارزه با ریزش بیش از حد مو، مانند تراکم، از یک روتین جامع مو و پوست سر استفاده کنید.



منبع

 

قد مو و دو شاخه شدن مو

یکی از بدترین مقصران شکاف انتهایی، برس های مویی یا برس هایی با شاخک های فلزی است. اینها می توانند بخش هایی از کوتیکول را از بین ببرند، موهای شما را بشکنند و همچنین پوست سر شما را خراش دهند. یک برس منفذدار با شاخک‌های گرد و پایه بالشتکی انتخاب کنید، انجام این کار به محافظت از مو و پوست سر شما در برابر آسیب های ظاهری روزانه کمک می کند.

خشکی و شکنندگی

ماه های تابستان ممکن است موهای شما را خشک و شکننده کرده باشد. موهای خشک به راحتی می شکنند و همچنین رشد موها را دشوار و حتی غیرممکن می کنند. این به این دلیل است که موها اغلب قبل از اینکه به اندازه دلخواه شما برسند، جدا می شوند. برای بازگرداندن قدرت و قابلیت ارتجاعی، هفته ای یک نرم کننده قبل از شامپو استفاده کنید. اگر موهای شما آسیب خاصی دیده است، دو بار در هفته از نرم کننده قبل از شامپو استفاده کنید یا با آن بخوابید. هنگام سشوار کشیدن، اسپری حالت دهنده محافظ حرارتی اسپری کنید.

رژیم غذایی

برای صاف کردن موثر کوتیکول روی هر رشته، بعد از هر شامپو به آرامی نرم کننده خود را با یک شانه دندانه پهن شانه کنید، از انتهای خود شروع کنید و به تدریج به سمت بالا بروید. این کار را با استفاده از یک اسپری ضد گره زدگی محافظ در قسمت میانی و انتهای موهایتان دنبال کنید. این کار از موهای شما در طول روز در برابر آسیب های محیطی بیشتر محافظت می کند.

بخوانید:  آیا غذاهای فرآوری شده را باید از سبد خرید حذف کرد؟

پوسته پوسته شدن/خارش سر در ماه های سردتر به طور فزاینده ای شایع می شود. این به دلیل تعدادی از عوامل مانند تغییر در رژیم غذایی، افزایش سطح استرس و آب و هوای سردتر است. علاوه بر آزاردهنده بودن، شوره سر به عنوان محرک ریزش مو نیز شناخته شده است، بنابراین مهم است که در اسرع وقت آن را از بین ببرید.

در ماه های سردتر، بسیاری از زنان تمایل دارند موهای خود را بلندتر کنند. با این حال، دو شاخه شدن انتهای موهای شما این کار را دشوار می کند زیرا اغلب باعث نازک شدن و ساییدگی انتهای موهای شما می شود. متأسفانه، هنگامی که موهای شما دو شاخه شده است، تنها راه درمان این است که آنها را کوتاه کنید و این کار باید به محض مشاهده آنها انجام شود، در غیر این صورت ممکن است به شکافتن بیشتر ساقه مو ادامه دهند.

برای تسکین پوست سر و خلاص شدن از شر پوسته ها، از شامپو پوسته پوسته/خارش سر و تونر پوسته پوسته/خارش سر ما هر روز تا زمانی که سوزش از بین برود استفاده کنید. استفاده هفتگی از ماسک لایه بردار پوست سر را برای از بین بردن تجمع سلول های مرده پوست دنبال کنید.

استرس و سلامت مو

مرکز موهای شما (به نام کورتکس) مسئول بیشتر استحکام تارهای شما است و یک لایه مسطح از سلول های روی هم به نام کوتیکول از آن محافظت می کند. با این حال، عناصر تابستانی اغلب این لایه محافظ را بالا می‌برند و به آن آسیب می‌رسانند و موهای شما را در برابر شکستگی و شکافتن انتهایی آسیب‌پذیرتر می‌کنند. کوتیکول آسیب دیده همچنین درخشندگی را کاهش می دهد، تخلخل و خشکی را افزایش می دهد و احتمال گره خوردن و گره خوردن موهای شما را افزایش می دهد.

بخوانید:  برگزاری کنفرانس مدیریت فناوری و نوآوری با مشارکت همراه اول

به گزارش برنا؛ تغییر فصل خطرات مختلفی برای موهای شما ایجاد می کند. در اینجا نکات اصلی ما برای بازگرداندن موهای خود به حالت خوب در ماه های سردتر و نحوه جلوگیری از آسیب بیشتر فصلی آورده شده است.

کوتیکول موی خود را صاف کنید

روزهای آفتابی در پاییز بسیار کم است و در ماه های زمستان کمتر می شود. این بدان معنی است که سطح ویتامین D شما می تواند به شدت کاهش یابد. ویتامین D برای رشد موی سالم ضروری است، بنابراین روی یک مکمل حاوی آن سرمایه گذاری کنید. خوردن غذاهای غنی از ویتامین D مانند ماهی سالمون و ماهی خال مخالی نیز می تواند کمک کننده باشد.

پوست سر خود را آرام کنید