90 درصد روستاهای استان قزوین گازرسانی شده است/ قزوین استان سبز

حجتی پور اظهارداشت: اصلاح و بهینه سازی موتورخانه های واحدهای مسکونی، تجاری و اداری از دیگر اولویت های این شرکت است که در این زمینه در سال گذشته 152 موتورخانه با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و 637 میلیون تومان و امسال 146 موتورخانه با یک میلیارد و 200 میلیون تومان بهینه سازی شد.

بهنیه سازی 298 موتورخانه

57419716

حجتی پور بیان کرد: گازرسانی به محور چوقور با 21 روستا که از مناطق محروم و کوهستانی است در دستور کار است که گازرسانی در آن بسیار سخت و پرهزینه است و تا پایان سال تلاش می کنیم سه روستای این منطقه از تسهیلات گاز طبیعی برخوردار شوند.

وی در خصوص میزان مصرف مشترکین نیز گفت: میزان مصرف مشترکین 2 میلیارد و 949 میلیون مترمکعب و نیروگاه شهید رجایی یک میلیارد و 924 میلیون مترمکعب است.

این مدیر بیان کرد: در هفته دولت امسال گازرسانی 7 روستا با اعتباری بالغ بر 13 میلیارد تومان و 44 واحد تولیدی و صنعتی با 5 میلیارد و 200 میلیون تومان به پایان رسید و افتتاح شد و عملیات اجرایی گازرسانی به 23 روستا با 88 میلیارد تومان نیز آغاز شد.

image_2022_9_7-1_57_4_746_nuH

آموزش و فرهنگ سازی جدی گرفته می شود

حجتی پور یادآورشد: از ابتدای روی کار آمدن دولت سیزدهم با شعار خدمت رسانی به مناطق محروم توانستیم در استان قزوین نیز گازرسانی به 29 روستا را با اعتباری بالغ بر 46 میلیارد تومان به پایان برسانیم.

حمایت از طرح های دانش بنیان

مدیرعامل شرکت گاز استان قزوین تصریح کرد: آموزش دانش آموزان در مدارس را امسال با جدیت بیشتری پیگیری می کنیم و از رسانه ها نیز انتظار داریم در این مسیر همراه ما باشند.

مدیرعامل شرکت گاز استان قزوین در ادامه با اشاره به تحقق شعار سال اظهارداشت: با استفاده از ظرفیت دانشگاههای صنعتی شریف و امیرکبیر و ایده های شرکت های دانش بنیان زمینه ارتقای فرآیندها و بهبود عملکرد را مهیا کرده ایم.

این مسئول در ادامه تصریح کرد: در سفر ریاست جمهور به استان 5 میلیارد تومان برای کمک به مددجویان اختصاص داده شد که برای گازرسانی به 100 خانوار نیازمند به صورت رایگان هزینه خواهد شد.

بخوانید:  ساخت یک پهپاد با الهام از پرواز عقاب

وی بیان کرد: در استان 823 روستای دارای سکنه وجود دارد که تاکنون 588 روستا از تسهیلات گاز برخوردار شده اند و 150 روستا نیز در دست بررسی و مطالعه است که 133 روستا در اولویت کازرسانی قرار دارد.

image_2022_9_7-1_57_5_502_3IN

مدیرعامل شرکت گاز استان قزوین تصریح کرد: این شرکت به عنوان دستگاهی خدمتگزار با تلاش مضاعف در مسیر گازرسانی به آخرین روستاهای استان بویژه مناطق محروم و دورافتاده از این تسهیلات بی بهره اند تلاش می کند تا رضایتمندی مردم را جلب کند.

157314556

وی بیان کرد: بیش از 70 درصد مبالغ وصول شده به خزانه واریز شده و به استان بازگشت داده می شود تا دراجرای طرح های توسعه و گازرسانی هزینه شود که 14.5 درصد آن در روستاها هزینه خواهد شد.

مدیرعامل شرکت گاز استان قزوین تصریح کرد: افتتاح ساختمان اداری شرکت گاز در شهر خاکعلی با 1 میلیارد و 500 میلیون تومان و اشتراک پذیری 800 واحد مسکونی محرومان به صورت رایگان و آغاز عملیات اجرای گازرسانی به دهستان چوقور با 25 میلیارد تومان از دیگر فعالیتهای انجام شده در یک سال اخیر است.

این مسئول بیان کرد: از مدیران دستگاههای اجرایی و صاحبان خانه های مسکونی درخواست می کنیم از این طرح که به صورت رایگان اجرایی شده و برای هر واحد 100 میلیون تومان و ادارات تا یک میلیارد تومان یارانه پیش بینی شده استقبال کنند تا بهینه سازی موتورخانه ها را با سرعت بیشتری اجرا کنیم و مصرف سوخت کاهش یابد.

آیا این خبر مفید بود؟

62236650

وی بیان کرد: با برگزاری 31 هزار نفر ساعت دوره های آموزشی توانستیم در رتبه بندی آموزش نیروی انسانی در میان 54 شرکت تابع شرکت گاز در کشور رتبه ششم را کسب کنیم. 

حجتی پور یادآورشد: طرح «هیتر باکس» با 600 میلیون تومان، ردیابی دریچه های حوضچه های شیر گاز با 431 میلیون تومان و ساخت پوشش شفاف عایق حرارتی با 276 میلیون تومان عملیاتی می شود.

بخوانید:  وزیر نیرو مژده یک خبر خوب را به مردم داد

وی گفت: آغاز فاز اجرایی نشت یابی خطوط گاز با استفاده از پهباد، اجرای سامانه هوشمند ردیابی دریچه های حوضچه های شیرهای گاز، عقد قرارداد طراحی و ساخت فیلترهای یکپارچه المنتی سیلیکونی و ساخت پوشش شفاف عایق حرارتی وتست عملکرد آن از فعالیتهایی است که با کمک شرکت های دانش بنیان اجرا می شود.

حجتی پور اظهارداشت: در حال حاضر میزان مطالبات شرکت گاز استان به 237 میلیارد تومان رسیده که 157 میلیارد تومان آن بدهی صنایع ومابقی مربوط به بخش خانگی و اداری است.

وی بیان کرد: در حال حاضر با ارائه خدمت به 466 هزار مشترک در سطح استان قزوین مصمم هستیم با گازرسانی به همه روستاها میزان بهره مندی را به 100 درصد برسانیم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی برنا از قزوین؛ علی حجتی پور در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی استان با تشریح عملکرد شرکت گاز استان قزوین در دولت سیزدهم و اهمیت مصرف بهینه انرژی اظهارداشت: نیازهای روزمره خانوارهای ایرانی به ویژه در فصل سرما و همچنین استفاده حداکثری بخش صنعت از گاز طبیعی در فرآیند تولید ، این منبع انرژی را به یک محصول و کالای استراتژیک تبدیل کرده است.

حجتی پور اضافه کرد: گازرسانی به مجموعه 33 هکتاری اقدام ملی مسکن در شهرک مهرگان با 3 میلیارد تومان در دستور کار قرار دارد تا 20 هزار سکنه این طرح بتوانند از تسهیلات گاز برخوردار شوند.

1261

237 میلیارد تومان مطالبات شرکت گاز استان قزوین 

حجتی پور تصریح کرد: یکی از اقدامات مهم و ارزشمند ما دریافت مصوبه گازرسانی به 133 روستاست که این طرح با 732 میلیارد تومان عملیاتی خواهد شد.

133 روستا در دو سال آینده گازرسانی می شود

حجتی پور اضافه کرد: برای کمک به زنجیره تامین ساخت یک سوله 700 متری در شهرک لیا برای نگهداری تاسیسات و تجهیزات گازرسانی احداث شده تا در همه فصول بتوان ادوات لازم را تهیه کرد تا طرح ها با وقفه مواجه نشود.

بخوانید:  ۸۰ درصد از برنامه مدیریت مصرف برق در ادارات محقق شد

  این مدیر بیان کرد: در راستای کمک به چرخه تولید نیز 375 واحد صنعتی در این مدت با 51 میلیارد تومان از تسهیلات گاز برخوردار شده و دو شهرک صنعتی نیز در معلم کلایه و طارم سفلی با 3 میلیارد تومان به شبکه گاز متصل شدند.

image_2022_9_7-1_58_8_635_ayl

انتهای پیام

مدیرعامل شرکت گاز استان قزوین تصریح کرد: مطالبات شرکت بیانگر همراهی ما با صنعتگران است اما از مشترکان صنعتی و خانگی انتظار داریم با پرداخت بدهی خود این شرکت را در اجرای طرح های توسعه یاری کنند.

وی گفت: بهینه سازی موتورخانه ها از سال 99 آغاز شده و موجب صرفه جویی 15 درصدی در مصرف انرژی شده است.

Capture

وی تبدیل وضعیت 105 نفر از پرسنل ایثارگر وکارکنان قرارداد مستقیم را در راستای توانمندسازی از دیگر اقدامات این شرکت برشمرد.

نتیجه بر اساس 0 رای موافق و 0 رای مخالف



منبع

588 روستای استان گازرسانی شده است

 

وی گفت: عملیات گازرسانی به 7 روستا از جمله مرتضی آباد، مزرعه علیا و سفلی، سرخه دزدک، با 8 میلیارد و 500 میلیون تومان آغاز شده که 4 روستا در الموت، یک روستا در کوهین، دو روستا در تاکستان است.

این مسئول اظهارداشت:آغاز عملیات گازرسانی به روستاهای محمدیه، یارود، هلال آباد، عباسک، گلین، گرمک با اعتبار 24 میلیارد تومان کلید خواهد خورد.

وی گفت: در حال حاضر 100 درصد مناطق شهری و 90 درصد روستاها از تسهیلات گاز طبیعی برخوردارند و در دو سال آینده این سطح برخورداری به 96 درصد افزایش خواهد یافت.

مدیرعامل شرکت گاز استان قزوین در ادامه گفت: در سال گذشته 278 کیلومتر و در شش ماهه امسال 75 کیلومتر شبکه گذاری انجام شده و پذیرش 17 هزار و 862 مشترک در سال گذشته و 4 هزار و 59 مشترک در سال جاری از دیگر کارهای انجام شده است.

90 درصد روستاییان استان قزوین از گاز طبیعی برخوردارند