آمادگی تیم‌های واکنش سریع مردمی استان قزوین در مدیریت بحران 

مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین بیان کرد: شناسایی و ساماندهی ظرفیت‌های موجود مردمی در بخش خصوصی در مواقع بحرانی (سمن ها، شرکت ها، گروههای جهادی و هیات های ورزشی) از گام‌های نخست اجرایی و برنامه های مردمی سازی و طرح سلام (رسا) است که از ماه های گذشته در دستور کار مدیریت بحران استان  قرار گرفته و هماهنگی‌ها، بازدیدها و برنامه‌ها و اقدامات خوبی در این زمینه انجام شده است. 

علیمی با بیان اینکه این بازدیدها در تمامی شهرکهای صنعتی مستقر در استان تا پایان سال جاری انجام می شود افزود: کمیته های هماهنگی مردمی در سه بخش گروه‌های جهادی و سمن ها، شرکت‌های صنعتی و هیات‌های ورزشی و ورزشکاران تشکیل شده و برنامه ریزی لازم جهت ارائه آموزش‌های لازم به تیم های واکنش سریع در حوزه های مختلف و همچنین در تمامی شهرستان‌ها صورت گرفته است.

وی افزود: ضرورت استفاده از ظرفیت بخش خصوصی و مشارکت های مردمی در حوزه مدیریت بحران در ماده 9 قانون مدیریت بحران کشور مورد تاکید بوده که باید در زمینه اجرایی شدن آن اقدام شود.

وی تصریح کرد: طرح سلام (رسا) از برنامه‌های ابلاغی سازمان مدیریت بحران کشور به منظور شناسایی و سازماندهی شرکت های دولتی و خصوصی در مواجهه با مخاطرات است و در این زمینه تیمی متشکل از مدیریت بحران و شرکت شهرکهای صنعتی از تعدادی از شرکت‌های شهرک‌های صنعتی کاسپین یک و دو، آراسنج بویین زهرا، حیدریه تاکستان بازدید کرده است. 

انتهای پیام 



منبع

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ محمدرضا علیمی مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین اظهارداشت: در قانون مدیریت بحران کشور مصوب سال 1398 در خصوص آمادگی، پیشگیری و پیش‌بینی به عنوان یکی از برنامه‌ها، سیاست‌ها و اهداف کلان مدیریت بحران تصریح شده است. 

بخوانید:  حضور رئیسی در منزل شهید مدافع حرم آقابابایی