آگاه‌سازی نسبت به کرونا اصلی‌ترین کار است اما نباید مردم را هم ترساند

استاندار زنجان با بیان اینکه در هر جلسه از ستاد کرونا باید آمار دقیق و به روز از مبتلایان گذشته ارائه شود گفت: وجود آمار دقیق و جزئیات در این خصوص می تواند در ارائه خدمات و تصمیم گیری های مربوطه  بسیار کارساز و مهم باشد. 

استاندار زنجان تاکید کرد:  این اقدامات تنها مختص مرکز استان نباشد بلکه کل استان را مد نظر قرار دهند.

افشارچی خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه شیوع کرونا در موج جدید فعلا به صورت پررنگ و حاد نیست اما ضروری است  که مردم نسبت به این مسئله حساس‌تر و آگاه‌تر باشند تا در صورت لزوم، بتوانند با مدیریت و مقابله بهتری با این موضوع مواجه شوند.

 انتهای پیام

استاندار زنجان اظهار داشت: تسهیل در اعطای مرخصی به دانش آموزانی که  علائم ابتلا به کرونا از جمله درد قفسه سینه را دارند، می‌تواند در امر مقابله و شیوع آن بین جمعیت دانش آموزی موثر باشد.

وی همچنین با تاکید بر لزوم مدیریت بهتر مدارس در مواجهه با سویه  وموج جدید بیماری کروناتصریح کرد: اگرچه مردم در مکان های مختلف اجتماعی از جمله مراکز خرید با هم مواجه می شوند اما حجم  و تراکم برخورد در مدارس به لحاظ جمعیت انبوه دانش آموزان، بیشتر است بنابراین مدیریت بیشتر و بهتری را می طلبد.

وی از رئیس علوم پزشکی خواست نسبت به ذخیره دارو، بازنگری در تخت های بیمارستانی و سایر آمادگی های لازم برای مواجهه احتمالی با موج جدید کرونا را داشته باشند.

 



منبع افشارچی آمادگی بیشتر برای مقابله با کرونا، انجام تست ها با آرامش بیشتر  و ایجاد تمهیدات و تدابیر لازم برای آمادگی بیشتر در راستای مقابله با کرونا در دانشگاهها و مدارس را از اقدامات مهم و تاثیرگذار در مقابله با شیوع احتمالی موج جدید کرونا عنوان کرد.

بخوانید:  حساسیت به خرج دادیم تا کار اصولی و ماندگار در استادیوم آزادی انجام شود