ابر پروژه‌های هرمزگان که دو ساله ساخته شدند

او تاکید دارد که هرمزگان دارای پتانسیل بالایی در توسعه صنایع دریایی دارد، صنعت کشتی سازی در همه جای دنیا به عنوان صنعت مادر شناخته شده می شود  و جزء صنایع استراتژیک محسوب می‌شود، در کشور ما نیز در سال های اخیر به این موضوع خیلی اهمیت داده شده است. 

فاز 2 انتقال، نوسازی و بازسازی تصفیه فاضلاب شهر بندرعباس و ایستگاه پمپاژ تصفیه است. این طرح در کل 70 درصد پیشرفت داشته است ولی بخش مایع مدول توسعه در سفر رییس جمهور به استان راه اندازی خواهد شد.

مدیر واحد پالایشگاهی پتروپالایش آذرخش که یکی از بزرگترین واحدهای مورد بهره‌برداری در این سفر است در خصوص این پروژه می‌گوید: در فاز نخست کارخانه تولید قیر به ظرفیت اسمی۱۵۰۰تن قیر تولید می شود که خوراک ورودی آن از پالایشگاه بندرعباس است.

انتهای‌پیام/



منبع

رئیس جمهور صبح پنجشنبه در صدر هیئتی وارد بندرعباس شد و در دو روز قرار است هزاران پروژه کوچک و بزرگ استانی و ملی را در این استان افتتاح و به بهره‌برداری برساند

فاز 6 و پایان پروژه نیز شامل شبکه توزیع بین صنایع است که صنایع در حال حاضر صاحب این پساب هستند و پیش فروش کردند و بخشی از هزینه های مالی مورد نیاز طرح از محل پیش فروش بوده است. پساب تصفیه شده باید به درب کارخانه‌های مصرف کننده صنعتی برسد.

شهروز شجاعی مدیر عامل شرکت تامین و توسعه زیرساخت خلیج فارس در کنار پروژه بزرگ تصفیه فاضلاب شهر بندرعباس در توضیح جزئیات این پروژه می‌گوید: طرح بزرگ ساماندهی فاضلاب شهر بندرعباس و انتقال پساب بازیافت شده از مرداد ماه 1400 در 6 فاز آغاز شده و در حال حاضر هر 6 فاز در حال انجام و عملیات اجرایی در آن انجام می گیرد.

ساخت ۸۰۰ کلاس درس در فاصله سفر اول و دوم رئیسی به هرمزگان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان می‌افزایدبرای ساخت این بیمارستان بیش از ۵۰۰۰ میلیارد ریال هزینه شد و بالغ بر ۲۰۰۰ میلیارد ریال هم برای تجهیزات پزشکی آن هزینه شده است.

امین ضمن تاکید بر اینکه طراحی،اجرا و تجهیزات این پالایشگاه تولید داخل است و ۱۲۰۰نفر اشتغالزایی دارد، خاطرنشان می‌کند: تاکنون ۶هزار میلیارد تومان برای ساخت این پالایشگاه صرف شده و طرح های توسعه ای متعدد زیادی داریم که بزودی ایجاد خواهند شد.

بخوانید:  اوقات شرعی ساری در 27 اسفندماه ۱۴۰۲

محمد قویدل مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان در بازدیدی که از مدرسه ابن سینا در بندرعباس به عمل می‌آید تاکید دارد که در دور دوم سفر رئیس جمهور به هرمزگان ۲۰۰واحد آموزشی شامل ۸۰۰کلاس درس افتتاح خواهد شد. هزینه ساخت این ۸۰۰کلاس حدود ۱۰۰۰میلیارد تومان است.

ساخت پالایشگاه کاملاً ایرانی طی یک سال و نیم!

علیرضا امین مدیر ارشد منطقه ای شرکت پالایش نفت آفتاب همه در این بازدید رسانه‌ای به خبرنگاران می‌گوید: این واحد پالایشگاهی با ظرفیت ۴۰هزار بشکه در حال کار است و ظرف یکسال و چندماه ساخته شده و خوراکش هم میعانات گازی است که از عسلویه به اینجا منتقل می شود.

این کارخانه از ابتدای دهه ۹۰کلنگ زنی شد ولی به دلایل متعدد چون عدم تسهیلگری های لازم تا دو سال پیش ۳۰درصد رشد داشت ولی از ابتدای سال گذشته سرعت گرفت و ۸۰درصد سرمایه گزاری در ۱.۵سال گذشته انجام شد. کارخانه در مرحله راه اندازی و پیش راه اندازیست و تا دو روز آینده با دریافت خوراک تولید شروع و به دست رییس جمهور افتتاح می شود. هدفگذاری ما صادرات است و طبعا ارزآوری خوبی خواهد داشت و به کشورهای شرق دور و هند و شرکت های آفریقایی صادر می شود.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا، سفر امروز رئیس جمهور به استان هرمزگان که در راس اعضای هیئت دولت صورت گرفته است دستاوردها و ثمرات بسیار زیادی را برای این استان در پی خواهد داشت.

طی هفته جاری خبرنگاران بازدیدی از مهم‌ترین پروژه‌های این استان که قرار است توسط رئیس جمهور به بهره‌برداری برسد داشتند و از جزئیات اقدامات دولت مخصوصاً در بازه زمانی بین سفر اول و دوم رئیس جمهور مطلع شدند.

پروژه فاضلابی که شمال خلیج فارس را از آلودگی نجات می‌دهد

ساخت ۸۰درصد یک پالایشگاه‌مهم فقط در دو سال

فازهای بعدی واحد برای تولید فراورده هایی چون روغن پایه و فراورده های پتروپالایشی اختصاص خواهد یافت و در سالهای بعدی افتتاح می شوند.

فاز یک این طرح احداث مخزن ده هزار متر مکعبی و ایستگاه پمپاژ  پساب با کیفیت به به منطقه ویژه اقتصادی و صنایع است که عملیات ساختمانی آن صددرصد تمام شده است.

بخوانید:  جایگاه واقعی هنر در مسیر به کمال رساندن انسان تعریف می شود

رئیس این واحد تولیدی بیان می‌کند که در برهه ای تعداد نیروها به حداقل ( 10 نفر) رسید اما در حال حاضر بیش از 500 نفر در این مجموعه مشغول به کار هستند.

از لحاظ فنی راه اندازی مدار توسعه و بخش مایع نیازمند شکل‌گیری باکتری‌هاست که در یک بازه زمانی دو ماهه تعریف می‌شود که باید در این مدت میکروارگانیسم‌ها لجن‌های درون فاضلاب را بخورد و آب به ورودی فاضلاب به کیفیت مطلوب‌تری برسد. 

کامبیز عرب مدیرعامل کشتی سازی سپهر دریا که شرکت زیر مجموعه‌اش در کنار ساحل خلیج فارس در حال ساخت و تولید کشتی‌های بزرگ باری است درباره سابقه این شرکت می‌گوید: این واحد فعالیت خود را از سال ۱۳۸۲ با ساخت و تعمیرات انواع شناورهای دریایی در استان هرمزگان  آغاز کرد و در حال حاضر با بیش از 500 نفر نیروی انسانی ساخت و تولید و تامین ده ها  کشتی را در سال به عهده دارد. در این کارخانه انواع کشتی های مختلف قابل ساخت و تولید و تامین است. 

در فاز 3، خط انتقال تصفیه خانه تا مخزن است که در منطقه ویژه قرار دارد. این خط انتقال به طول 22 کیلومتر است که عملیات آن ۱۰۰ درصد به پایان رسیده و خط کاملاً آماده بهره‌برداری است.

جاودان تاکید دارد که این بیمارستان دارای بخش‌های داخلی کودکان، جراحی کودکان و بخش‌های فوق تخصصی عفونی، ریه، خون، سرطان، نورولوژی، قلب و دیالیز است و وزارت بهداشت پیشرفته‌ترین و به‌روزترین تجهیزات پزشکی را در این بیمارستان مستقر کرده است.

فاز 4 به جهت اینکه فاضلاب شهر بندرعباس و شیرین سازی در بحث صنعت آب کشور به عنوان صنعت نامتعارف شناخته می شود و صنایع هم موکلف هستند از آب نامتعارف استفاده کنند و نامتعارف دوم به دلیل این است که شهر بندرعباس یک شهر ساحلی است و شبکه جمع اوری فاضلاب سال های سال از عمر ان گذشته است جزر و مدد دریا باعث ورودی شوری به فاضلاب و همچنین ماسه می شود برای اینکه این پساب در صنعت استفاده شود، فرآیند آب باید شیرین سازی شود نمونه این مورد حتی در کشورهای خارجی هم نمونه آن وجود ندارد. این فاز ۱۵ درصد پیشرفت داشته است که تا شهریور 1404 آماده بهره‌برداری خواهد شد.

بخوانید:  لزوم توجه بخش خصوصی و دولتی بر تولید و اشتغال بیشتر/ تولید انبوه توسط پیشران های اقتصادی ایجاد می شود

او تاکید دارد که حجم سرمایه گزاری این واحد بیش از ۶۰۰میلیارد تومان است و با تکمیل فازهای مختلف در مجموع بالغ بر ۱۵۰۰میلیارد تومان خواهد رسید.

او می‌افزاید:  علاوه بر افتتاح پروژه‌ها هوشمندسازی ۳۲۰ کلاس درس نیز از اقداماتی است که با اعتباری حدود ۳۰ میلیارد تومان صورت پذیرفته است.

کشتی سازی که از ۱۰نفر اشتغال به ۵۰۰نفر رسید

استاندار هرمزگان افزود: 385 پروژه به ارزش 160همت نیز آغاز و کلنگ زنی خواهد شد و از لحاظ ارزی غیر از نیروگاه اتمی سیریک 8میلیارد دلار در حوزه نفت، معاون، صنعت آغاز خواهند شد.

مهدی دوستی استاندار هرمزگان با اشاره به سفر دوم رئیس جمهور به هرمزگان گفته بود: در سفر دوم در قالب 22بسته تعریف شده و 1032 پروژه به ارزش 105همت در این سفر افتتاح خواهد شد که اتفاق بزرگی است.

بیمارستان فوق تخصصی کودکان بندرعباس افتتاح می‌شود

جاودان رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان نیز در بازدیدی که از بیمارستان کودکان بندرعباس به عمل آمد اظهار می‌کند:
بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی کودکان بندرعباس در ۵ طبقه و فضایی حدود ۹۵۰۰ متر مربع و  ۱۱۲ تخت به بهره‌برداری می‌رسد و به بیماران استان هرمزگان، جنوب کرمان و سیستان و بلوچستان  خدمات می‌دهد.

در این فاز۱۲۰نفر در سه شیفت حضور دارند و در دوره ساخت ۲۰۰ نفر در روز اشتغال خواهد داشت.

در فاز 5 نیز مخزن ذخیره آب در منطقه ویژه است که فعالیت آن از ابتدای سال آغاز شده و پیشرفت این فاز 70 درصد است که شامل ساخت مخزن 40 هزار متر مکعبی آب است که تا پایان سال به اتمام خواهد رسید.

به گفته مدیر این پروژه با راه‌اندازی طرح فاضلاب بندرعباس شمال خلیج فارس از مشکلات آلودگی زیست محیطی به طور کامل نجات خواهد یافت و این برخلاف جنوب خلیج فارس است که به دلیل استفاده از آب شیرین‌کن‌ها تبدیل به کویر آبی شده و هیچ موجود دریایی امکان زیست در آن ندارد.