اداره کل تامین اجتماعی خراسان شمالی ۲۲۶ میلیارد تومان مطالبات قطعی شده دارد

وی با بیان اینکه سازمان تامین اجتماعی مسوولیت امنیت اجتماعی جامعه را بر عهده دارد افزود: تامین امنیت خاطر در آینده جزء مولفه های اصلی هر کشور پیشرفته ای است که صندوق های بیمه ای نیز بر اساس استاندارد های منطقی و محاسبات ریاضی جهانی تعریف شده اند که باعث امنیت گروه هدف خواهد شد.

انتهای پیام





وی ادامه داد: سازمان تامین اجتماعی با توجه به شرایط اقتصادی کشور همکاری و مساعدت های لازم را با کارفرمایان و شرکت ها در خصوص مطالبات دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، مدیر کل تامین اجتماعی استان گفت: از مجموع این میزان مطالبات ۷۰ میلیارد تومان با حدود ۳۱ درصد مربوط به پیمانکاران در بخش های مختلف است.

مدیر کل تامین اجتماعی خراسان شمالی با بیان اینکه این میزان بدهی کارفرمایان در مدت چند سال ایجاد شده است افزود: طبق قانون و به منظور تحقق تعهدات بلند مدت سازمان به بازنشستگان و مستمری بگیران و بیمه‌شدگان باید ضمن اعمال اقدامات اجرایی و قضایی ،اموال و حسابهای این دسته از کارفرمایان و دستگاه های اجرایی توقیف شود ولی سعی داریم تا با تعامل این طلب را وصول کند.

وی افزود: همچنین ۴۰ میلیارد تومان با حدود ۱۸ درصد از مجموع مطالبات نیز مربوط به شهرداری ها است. که غالب آن خوشبختانه با تعامل ایجاد شده در سال گذشته با شهرداری های استان تعیین تکلیف گردیده و تقسیط گردیده است.

یزدانی گفت: اینک بیش از ۳۴۶ هزار نفر از جمعیت یک میلیون نفری خراسان شمالی زیر پوشش این سازمان بیمه گر هستند.

بخوانید:  تجهیز زیردریایی بعثت به موشک‌های سطح به سطح و زیرسطح به هوا/ در دستور کار قرار گرفتن ساخت موشک کروز دریایی سطح به سطح با سرعت بالا و قابلیت پنهان‌کاری

هر چند با عنایت به سیاستهای کلی ابلاغی مقام معظم رهبری در حوزه تامین اجتماعی و تدابیر اخذ شده مدیران فعلی سازمان خوشبختانه کلیه تعهدات بلند مدت سازمان در مواعد مقرر در حال انجام است و کلیه دیون بانکی سازمان نیز در سال گذشته به نظام بانکی کشور با رقمی بیش از هشتاد هزار میلیارد تومان در سال گذشته تسویه گردید.

یزدانی افزود: سیاستهای اتخاذ شده سنوات گذشته بدون در نظر گرفتن  بار مالی و بدون توجه به ضوابط فنی و محاسباتی بیمه ای باعث بروز چالش های مالی به ویژه در تامین نقدینگی جهت اداء تعهدات بیمه ای برای سازمان ایجاد کرده است.

وی تصریح کرد: طبق شاخص های ارزیابی های نظامات اجتماعی و سیاسی حاکم در دنیای امروز  صندوق های بیمه ای از اصلی ترین مولفه‌های موثر بر رفاه و در نهایت ارزشگذاری اجتماعی حاکمیت های خوب قلمداد می شود چرا که به رفاه و آینده افراد توجه دارد.

وی گفت: برخی از دستگاه های اجرایی با مشکلات اعتباری مواجه هستند که مطالبات پیمانکاران نیز بیشتر به همین علت ایجاد شده است.

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف


منبع

وی گفت: سازمان تامین اجتماعی اینک در مرحله کهولت قرار دارد باید با ایجاد اشتغال های پایدار، حمایت از تولید، جوانی جمعیت و الزام به پیوست تامین اجتماعی در تمامی طرح ها بتوانیم این سازمان را پویا تر از گذشته حفظ و به نسلهای بعد تحویل دهیم.

مدیر کل تامین اجتماعی خراسان شمالی بر منابع و مصارف سازمان های بیمه گر تاکید کرد و گفت: اگر مصارف از منابع  هر سیستم اقتصادی  پیشی بگیرد منجر به ایجاد ابر چالش‌های اجتماعی و سیاسی و امنیتی برای هر کشوری خواهد شد که بعضا در سال های گذشته سیاست های نادرستی به سازمان وارد شد که بار مالی آن در سازمان پیش بینی نشده بود. که در حال حاضر وضعیت موجود سازمان را تحت تاثیر قرار داده است.

بخوانید:  تا کنون پرونده‌ای برای تخلفات انتخاباتی در فضای مجازی تشکیل نشده است

یزدانی تصریح کرد: از مجموع مطالبات ۱۱۶ میلیارد تومان با ۵۱ درصد مربوط به اصناف و بخش خصوصی و بدهی مستقیم دستگاه های اجرایی است.

یزدانی به ابلاغ سیاست‌های کلی تأمین اجتماعی توسط رهبر معظم انقلاب اشاره ای کرد و گفت: سیاست‌های کلی تأمین اجتماعی به منظور جامعیت دادن و انسجام‌بخشی به تلاش‌های نظام و ایجاد جهش در این زمینه ابلاغ شده و با توجه به اهمیت و جامعیت آن به‌عنوان یک سند بالادستی، تحقق آن مستلزم تغییرات اساسی در قوانین و مقررات جاری و تلاش‌های جدی در این عرصه است.


آیا این خبر مفید بود؟