اسرائیل به دنبال تشکیل نیروی نظامی چند ملیتی در غزه است

هدف این است که ایالات متحده نیروی چند ملیتی را رهبری کند که مسئولیت تامین امنیت کاروان‌ها و ارائه کمک‌های بشردوستانه را بر عهده خواهد داشت. به این ترتیب عناصر غیر مرتبط با حماس در میدان تقویت می‌شوند و مشکل عمیق‌تر با آمریکایی‌ها حل می‌شود.

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در مورد آینده نوار غزه طرحی ارائه کرده است که شامل «آزادی عملیاتی» ارتش اشغالگر در نوار غزه است و پیشنهاد می‌کند که نوار غزه به صورت غیرنظامی توسط «طرف‌های فلسطینی که با اسرائیل خصومت ندارند» تحت نظارت یک نیروی بین‌المللی چند ملیتی مدیریت شود.

وبگاه خبری آمریکا گزارش کرد گالانت پیشنهاد کرده است که یک نیروی عربی برای مدت محدودی با هدف تامین امنیت اسکله دریایی در غزه مستقر شود.

گفتنی است وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در سفر خود به واشنگتن برای تشکیل یک نیروی چند ملیتی به نوار غزه که متشکل از عناصر مسلح از سه کشور عربی در این منطقه خواهد بود، به پیشرفت‌های چشمگیری دست یافت.

در همین رابطه آکسیوس از یک مقام عرب گزارش کرد کشور‌های عربی آماده اعزام نیرو برای تامین امنیت کمک‌های انسانی به نوار غزه نیستند و ممکن است پس از پایان جنگ، به اعزام نیرو‌های حافظ صلح در غزه فکر کنند.

آمریکایی‌ها این ایده را پذیرفتند، اما آن را مشروط به پیشرفت طرح «روز بعد» کردند که گالانت تقریباً سه ماه پیش ارائه کرد.

پیشتر جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا اعلام کرده بود که ارتش آمریکا یک اسکله موقت در سواحل مدیترانه در غزه ایجاد خواهد کرد.

وبگاه خبری آکسیوس به نقل از مقامات صهیونیستی گزارش کرد «یوآو گالانت» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در سفر به واشنگتن پیشنهاد ایجاد یک نیروی نظامی چند ملیتی که شامل نیرو‌های عرب در غزه می‌شود را ارائه کرد.

بخوانید:  از ظرفیت های شاخص استان در سطح ملی برای توسعه آذربایجان غربی بهره خواهیم گرفت

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری برنا، وبگاه خبری آمریکا گزارش کرد وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در سفرش به واشنگتن، پیشنهاد تشکیل یک نیروی چند ملیتی در نوار غزه را بررسی کرد.

انتهای پیام/



منبع