اقدام سپاه در راستای دفاع مشروع ازحاکمیت سرزمینی بود

وی اظهار کرد: انهدام پایگاه های صهیونست ها در اقلیم کردستان عراق و مقرتروریست ها و تکفیری ها در سرزمینی که توسط بیگانان اشغال شده یعنی سوریه برای ایران حق مشروع بود و در واقع به نوعی پیشگیری از اقدامات مجدد جنایتکارانه آنها است.

 وی تاکید کرد: ما دولت عراق را همواره در برابر بعضی از گروه های تروریستی همراه می دانیم و ما نیز این همراهی را با آنها داشته ایم. ما اعلام کردیم که اگر کشورهای همسایه ما امکان این را فراهم کنند که گروه های معاند وتروریستی در کشورهایشان علیه ما نیروهای تروریستی را آموزش بدهند و مکانی برای مخالفین و شورشی ها باشد برای ما قابل پذیرش و تحمل نیست. 

نوش آبادی تصریح کرد: کانون فتنه علیه ایران در این دو منطقه با کمک صهیونیست ها و بیگانان و دولت های معاند صورت گرفته و این حملات در جهت ایجاد بازدارندگی دفاعی و عمل مشروع در برابر جنایت و فاکتورهای خصمانه دشمن بویژه جریانات تروریستی،داعشی و تکفیری است که این را ما عمل مشروع قانونی و در جهت حفظ منافع کشورمان می بینیم. 

نوش آبادی بیان کرد: ایران به دولت های پیرامون خود اعلام کرده که در برابر برخی جریانات که علیه منافع ایران کار کنند و  معترض جمهوری اسلامی هستند و حق حاکمیت سرزمینی ما را نقض می کنند موضع می گیردو  اگر این کشورها علیه این گروهها اقدام عملی صورت ندهند از ابزار خود برای مقابله به مثل استفاده می کند.

حسین نوش آبادی،عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری برنا با اشاره به عملیات سپاه به مقر تروریست ها،گفت: اقدامی که سپاه علیه پایگاه های تروریست ها در عمق خاک عراق و اقلیم کردستان و سوریه انجام داد در راستای دفاع مشروع از امنیت و حاکمیت سرزمینی بود. اقدام ایران معادله عمل متقابل در برابر کسانی بود که منافع ما را به خطر انداختند و در صدد ایجاد ناامنی وکشتار مردم بی دفاع و بی سلاح بودند.در منطق بین الملل نیز این حق برای ما وجود داشت که این اقدام را انجام دهیم.

بخوانید:  حضور سفارت جمهوری اسلامی ایران در نمایشگاه بین‌المللی کتاب کلمبیا

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در مورد شکایت دولت عراق به شورای امنیت در مورد ایران،گفت: دولت عراق خودش در این زمینه آسیب دیده و از شرارت جریانات تروریستی در امان نبوده است و خودشان می گویند که ایران نقش حمایت گونه از عراق در برابر جنایت های تروریست ها داشته و اگر ایران از منافع ملی خودش دفاع می کند در درجه اول دولت عراق این را یک زمینه همکاری بداند که خودش هم از این جریان آسیب دیده است.

انتهای پیام



منبع