باید نسبت به عملیاتی‌سازی مصوبات سفرهای استانی مصمم باشیم/نباید به بهانه امکان وقوع فساد شرایط جذب سرمایه‌ها را فراهم نیاوریم

رئیس عدلیه با اشاره به موضوع انتقال زندان‌ها از مراکز شهری استان کردستان گفت: ما در سراسر استان‌های کشور به دنبال آن هستیم تا زندانها را به خارج از مناطق شهری منتقل کنیم.

پیش از سخنان رئیس دستگاه قضا، زارعی‌کوشا استاندار کردستان با بیان اینکه این استان به رغم همه ظرفیت‌ها و مواهب خدادادی به دلایل مختلف طعم محرومیت را چشیده و همچنان از آن رنج می‌برد گفت: اتمام کریدور شمال جنوب، ساماندهی وضعیت آسفالت راه‌های روستایی و بهره‌برداری از پروژه راه‌آهن همدان سنندج، از جمله مطالبات مردم کردستان است.

رئیس دستگاه قضا افزود: در استان کردستان سرمایه‌های انسانی و منابع خدادادی وجود دارد بنابراین چرا نتوانیم در این استان سرمایه جذب کنیم؛ ممکن است کسانی بخواهند فساد کنند و از رانت استفاده ببرند و به بهانه سرمایه‌گذاری، تسهیلات دریافتی را در محل دیگری صرف کنند؛ در این قبیل موضوعات باید هوشیاری به خرج دهیم اما نباید به بهانه امکان وقوع فساد، شرایط جذب سرمایه‌ها را فراهم نیاوریم.

رئیس قوه قضائیه گفت: ما باید نسبت به عملیاتی‌سازی آنچه را که در جریان سفرهای استانی مصوب می‌کنیم، مصمم باشیم و من همینجا به رئیس کل دادگستری استان کردستان دستور می‌دهم چنانچه مقامات و مسئولان قوه قضاییه در جریان سفرهای قبلی به این استان مصوباتی داشته‌اند، مراتب را در اسرع وقت برای پیگیری به حوزه ریاست قوه قضائیه اعلام کنند.

انتهای پیام/






آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف



منبع

همچنین در این جلسه، تعدادی از نمایندگان مجلس و مدیران استانی کردستان به بیان مطالب خود در حوزه‌های گوناگون پرداختند.

 

رئیس عدلیه گفت: اگر بتوانیم مسائل اقتصادی را رفع کنیم، مسائل فرهنگی کاهش می‌یابند و مسائل امنیتی نیز کم‌هزینه‌تر رفع می‌شوند.

حجت‌الاسلام والمسلمین پورذهبی نماینده ولی فقیه در استان کردستان نیز با بیان اینکه در این استان ۸۲ درصد جمعیت اهل‌سنت و ۱۸ درصد اهل تشیع با وحدت و همدلی در کنار هم زندگی می‌کنند، بر ضرورت رونق گرفتن مجدد بازارچه‌های مرزی و ساماندهی وضعیت زندگی مرزنشینان کردستان تاکید کرد. 

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای گفت: من به عنوان رئیس قوه قضاییه در جهت تامین امنیت سرمایه‌گذاری در استان کردستان و حمایت از فعالان سالم اقتصادی و مبارزه همه جانبه با فساد، اختیارات لازم را به رئیس کل دادگستری استان کردستان تفویض می‌کنم.

به گزارش خبرگزاری برنا، حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای طی سخنانی در جلسه شورای اداری استان کردستان اظهار کرد: دشمن برای برخی استان‌های مرزی از جمله استان کردستان توطئه‌های پیچیده‌ای را طراحی کرده بود و وقتی انسان مسائل پنهان و آشکار را ملاحظه می کند متوجه می شود که دشمنان در قضایای اخیر چه می‌خواستند و چه اتفاقی رخ داد؛ با هوشیاری مردم و دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی و قضایی، توطئه خصمانه دشمن در قضایای اخیر خنثی شد؛ باید مجدانه تلاش کرد و نسبت به مردم توجه همه‌جانبه داشت تا مسائلی نظیر قضایای اخیر از جایی دیگر سر در نیاورد.

رئیس قوه قضائیه در ادامه ضمن تبیین و تشریح علل پیش نرفتن برخی موضوعات در برخی استان‌ها، گفت: عدم درک مشترک نسبت به موضوعات و وجود اختلاف پیرامون راه‌حل‌ها، از دلایل پیش نرفتن برخی موضوعات در استان‌ها می‌باشد؛ برای مثال در همین موضوع بازارچه‌های مرزی در استان کردستان، مدیران استانی با همفکری و اتخاذ راهکارهای مشترک می توانند مسئله را رفع کنند و وقتی مدیران در مرکز، اتحاد و راه حل مشترک مدیران استانی را مشاهده می‌کنند، نسبت به رفع همه جانبه مسائل استان اهتمام بیشتری را به کار می‌گیرند. 

بخوانید:  مقایسه پروتکل میمبل ویمبل با بیت کوین