به ازدواج‌های آسان، آگاهانه و پایدار توجه شود

پاریزی به ساماندهی امور جوانان اشاره و عنوان کرد: شورای عالی جوانان کشور به ریاست رئیس‌جمهور محترم و دبیر آن وزیر ورزش و جوانان است و  ساختار جدیدی ایجاد شده و دبیرخانه شورای عالی جوانان زیر نظر نهاد ریاست جمهوری شکل گرفته است.

نتیجه بر اساس 0 رای موافق و 0 رای مخالف



منبع

وی به راه اندازی مراکز مشاوره برای انجام ازدواج آگاهانه اشاره کرد و بیان داشت: طبق آمار شهربابک جزو شهرستان هایی است که نیاز به دفاتر و مراکز مشاوره بیشتر در آن احساس می‌شود.

پاریزی حذف اعتبارات ۲۷ صدم را نگران کننده دانست و بیان داشت: باید این خلا را از منابع مختلف جبران کنیم.

پاریزی بیان کرد: در خیلی از شهرستان‌های استان خصوصاً شهرستان‌های صنعتی که شهربابک هم جزو آنهاست مباحث اقتصادی و اشتغال در اولویت های چهارم و پنجم برای کاهش ازدواج ذکر شده و مباحث اجتماعی و فرهنگی از دلایل ابتدایی این مسئله هستند.

وی یادآور شد: با کاهش ازدواج ها و یا بالا رفتن سن ازدواج  ناباروری بیشتر می شود، از سوی دیگر باید قبح ناباروری در استان و شهرستان شکسته شود و افرادی که ازدواج می کنند و دچار ناباروری هستند جسارت داشته و در پی حل این مسئله باشند.

مدیر کل ورزش و جوانان استان کرمان یادآور شد: کسی که در هیئت ورزشی مسئولیت می‌گیرد می‌داند و آگاه است که با اعتبارات دولتی نمی‌تواند هیئت ورزشی را اداره کند و باید به دنبال این باشد که منابع را تامین کند و ظرفیت‌های قانونی و ارتباطی را پای کار بیاورد که بستر ساز ایجاد تحولی در هیئت شود.

بخوانید:  توزیع ۵۲۰ پنل خورشیدی بین عشایر آذربایجان غربی

وی یادآور شد: با توجه به دستور العمل وزیر محترم کشور کمیته ساماندهی ازدواج در همه شهرستان تشکیل و فرمانداران به عنوان رئیس این کمیته در شهرستان ها انتخاب می شوند تا بتوانند متناسب با ظرفیت دستگاه ها یک سری اقدامات عملیاتی در این بخش صورت بگیرد.


آیا این خبر مفید بود؟

وی با اشاره به نیاز سنجی اولویت‌های ساخت‌وساز، توسعه، فعالیت‌های عمومی و همگانی بحث کارهای تخصصی و فعال شدن ورزش‌های پایه و آکادمی‌ها، افزود: با توجه به ذائقه نسل جدید به ویژه جوانان و نوجوانان این ملاک ها باید دقیق، منظم و برنامه ای هوشمندانه و خلاقانه  داشته باشند و بتوانند گستردگی را ایجاد کند، به طوری که هدف گذاری این باشد که ۱۰ درصد جمعیت شهرستان جزو آمار ورزشکاران سازمان یافته شهرستان باشند.

پاریزی با اشاره به اینکه جمعیت جوان استان یک فرصت بسیار استثنایی و یک محرک در همه دنیاست، ادامه داد: جمعیت بین ۱۸ تا ۳۴ سال ۳۰ درصد جمعیت استان کرمان را تشکیل می دهد.

وی با بیان این که در شهربابک میل به تجرد نسبت به میانگین استان بیشتر است، تصریح کرد: برای رفع این دغدغه در شهرستان  کارگروه تخصصی ایجاد شود و با استفاده از نگاه کارشناسی دقیق و بهره مندی از ظرفیت افراد صاحب نظر و موثر تصمیمات اقتضایی گرفته شود.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ میثم پاریزی در جلسه مشترک شورای ورزش و ستاد ساماندهی امور جوانان شهربابک گفت: برای برگزاری شورای ورزش مباحث جمعیت، تعداد هیئت های ورزشی، سرانه ورزش و آمار ورزشکاران سازمان یافته باید ملاک عمل باشد و ما باید هدف‌گذاری مناسبی را داشته باشیم که هیئت‌ها روی برنامه‌ها کار کنند.

بخوانید:  اوقات شرعی اهواز در 26 اسفند ماه ۱۴۰۲ + دعای روز پنجم ماه رمضان

پاریزی افزود: باید به ازدواج‌های آسان، آگاهانه و پایدار توجه شود که خوشبختانه ما در این حوزه جزو پنج استان برتر کشور محسوب می‌شویم و در هفته ازدواج، ازدواج ۵۰ زوج را داشتیم.

وی اظهار داشت: مجمع خیرین ازدواج شهرستان باید راه اندازی شود که به واسطه آن شرایط ازدواج برای افرادی که در سن ازدواج قرار دارند مهیا گردد.

وی بیان داشت: این نهاد اتفاقاتی را که در بین وزارتخانه‌های عضو می افتد از جمله مباحثی مربوط به اشتغال، ازدواج، مسکن و مباحثی که می‌تواند عامل محرک حوزه اجتماعی برای جوانان شود را رصد می کند.

در این جلسه تصمیماتی نیز برای ساماندهی امور جوانان و ورزش شهرستان  اتخاذ شد.

انتهای پیام





وی با بیان این که ظرفیت اشتغال در شهربابک نسبت به جنوب و شرق استان بهتر است، افزود: هر شهرستان متناسب با موقعیت خود یک کارگروه مشترک برای نیازسنجی شغلی راه اندازی کند زیرا در آینده بحث شغل در کشور باید تعاریف جدیدی خواهیم داشت، به عنوان مثال نمی‌توانیم منکر این شویم که کسب و کارهای اینترنتی جایگزین فروشگاه ها می شوند.