ترکیب متنوع بازیگران و دغدغه های کارگردان

اصولاً دغدغه های احمدلو و تجربیات میدانی و اکتسابی‌ او در روال آشنای فیلمسازی اش، در این سریال نیز نمودهای روشنی دارد. بویژه که او تجربه بازیگری در آثار کمدی را نیز دارد و با ذهنیت دقیقی از مقتضیات و روحیات چنین کاراکترهایی، به هدایت بازیگرانش می پردازد. اینکه در کمدی باید تا حد امکان به کمدین برای بداهه پردازی و ابتکار، وسعت عمل داد و از تبادل ایده نهراسید. او آنالیز مناسبی از بازیگران و کاراکترهایش دارد و در «چشم بندی» نیز می بینیم که این ویژگی او غلبه دارد. میزانسن های ساده و صمیمی، خودداری از سقوط به ورطه های نامرتبط که مخاطب آنها را پس می زند و شناخت مدیوم تلویزیون و قابهایی پویا که حتی در پس زمینه نیز القای کمدی دارند، نمونه هایی از شاخصه های کارگردانی احمدلو در این سریال است.

در کستینگ سریال «چشم بندی» آنچه بیش از همه چیز محل توجه است، گردهمایی جمعی از کمدین های محبوب و سرآمد آنان زوج حمید لولایی و مرجانه گلچین هستند که طی سالهای اخیر امتحان خود را به شایستگی پس داده اند. احمدلو همانطور که در ساخته های قبلی اش از دو هنرمند مذکور بهره خوبی گرفته بود، این بار نیز در کانون سریال، سهم غالبی برای بده بستان های طنزشان قائل شده و چه بسا از پتانسیل های بداهه پردازی شان در راستای کمدی سازی سود برده است.

انتهای پیام/





منبع

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

بخوانید:  رونمایی از لباس دوم رئال‌مادرید برای فصل ۲۴-۲۰۲۳

ترکیب متنوع بازیگران و دغدغه های کارگردان

مجموعه ای که استارت قابل قبولی داشته است و به نظر می رسد می تواند تنور کمدی را در شبهای سرد زمستانی برای تلویزیون حسابی گرم کند!