تسهیل در ارائه خدمات تخصصی سلامت با ساخت بیمارستان مادر و کودک در استان


|





منبع

وی با تأکید بر اینکه امروزه همه ما مسئول حفظ و ارتقاء سطح سلامت کودکان هستیم، یادآوری کرد: برای داشتن جامعه سالم باید بر رشد کودکان از دوران جنین تا نوجوانی تمرکز کرد، زیرا سلامت جامعه به طور حیاتی به تمام جنبه‌های رشد و تکامل کودکان مربوط می‌شود.

وی با تأکید بر ضرورت وجود بیمارستان اختصاصی کودکان در استان، عنوان کرد: اکنون که شرایط برای احداث بیمارستان تخصصی مادر و کودک در استان فراهم شده است، لازم است دست‌اندرکاران، اقدامات لازم را برای آغاز عملیات اجرایی احداث این بیمارستان انجام دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، دکتر علی حق‌بین با تأکید بر اینکه برنامه‌ریزی بلند مدت برای کودکان در حوزه سلامت از اقدامات ضروری است، اعلام کرد: در گام نخست این برنامه‌ریزی، بهداشت و درمان قرار دارد و نیاز این قدم نیز وجود بیمارستان اختصاصی کودکان است.

وی با بیان این که استان خراسان شمالی فاقد بیمارستان تخصصی مادر و کودک است، ادامه داد: بخش‌هایی به‌عنوان بخش کودکان در بازه‌های زمانی در بیمارستان‌های امام رضا(ع) و بیمارستان امام علی(ع) راه‌اندازی شده اما مدام دستخوش جابجایی فضاست و به مرحله تکامل نرسیده است.

انتهای پیام





 تسهیل در ارائه خدمات تخصصی سلامت با ساخت بیمارستان مادر و کودک در استان

پزشک متخصص بیماری‌های اطفال وفوق تخصص ایمونولوژی و آلرژی بالینی و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با بیان اینکه سلامت و توسعه کشورها با سلامت و رشد و نمو کودکان گره خورده است، گفت: لازمه داشتن کودکان سالم نیز فراهم بودن زیرساخت هایی ازجمله مراکز بهداشتی و درمانی استاندارد و مناسب است.