تکنیک‌ها و اصولی که باید برای تقویت مهارت نوشتن بدانید

روزانه هزاران کلمه در پیام‌رسان‌ها، شبکه‌های اجتماعی، ایمیل‌ها و … نوشته می‌شو؛ در دنیای امروز دیگر نوشتن فقط مخصوص نویسنده‌ها نیست و همه باید یاد بگیریم که چطور بنویسیم و منظور خود را به درستی منتقل کنیم.

اگر کسی نیست که برای این کار به شما کمک کند می‌توانید به تنهایی آن را انجام دهید! می‌پرسید چطور؟

خواندن آثار مختلف از چندین جهت مختلف به شما کمک می‌کند، مهارت نویسندگی خودتان را تقویت کنید.

  1. برای اینکه بخواهید بنویسید، باید ابتدا حرفی برای گفتن داشته باشید.

نکته: سعی کنید متنوع بخوانید، از رمان‌های ایرانی و خارجی و داستان کوتاه گرفته تا کتاب‌های علمی و فلسفی.

1

1.نوشتن سخت نیست!

نکته: داشتن دانش زبانی، مهارت ترجمه و تجربه بالا، برای مترجمان حرفه‌ای لازم اما کافی نیست! یک مترجم حرفه‌ای و ویژه باید مهارت نویسندگی خوبی هم داشته باشد تا بتواند به زیبایی، با انتخاب بهترین کلمات و جملات ترجمه متون را بنویسد.

در این مقاله درباره تکنیک‌های تقویت نویسندگی صحبت کردیم، امیدواریم برای شما آموزنده بوده باشد، البته لازم بگوییم که شما در ابتدای راه هستید و کارتان تازه شروع شده، همین الآن دست به قلم شوید و نوشتن را شروع کنید.

اگر حس می‌کنید در ساختاربندی جملات و استفاده از علامت‌های نگارشی ضعف دارید، دو کتاب:

  • کتاب آموزش ویراستاری و درست‌نویسی – دکتر حسن ذوالفقاری
  • مبانی درست‌نویسی – ناصر نیکوبخت

اگر تجربه‌ای ارزشمند و یا نکته خاصی دارید که به خوانندگان این مقاله کمک می‌کند به نویسنده‌ای بهتر تبدیل شوند، حتماً با ما در میان بگذارید؛ مشتاقانه منتظر کامنت‌های شما هستیم. ☺


ترجمه کردن کار هر کسی نیست! پیدا کردن مترجم خوب هم کار ساده‌ای نیست. ترنسیس، پلتفرم تخصصی ترجمه، مجموعه‌ای از مترجمان متخصص و خبره است این کار را برای شما ساده کرده است.

متنی که را نوشته‌اید را چندین روز آن کنید، پس از مدتی به سراغش بروید و آن را بلند بلند بخوانید، خواهید دید که به راحتی می‌توانید بخش زیادی از ایرادات نوشته خود را بیابید، اینکار به اندازه فیدبک دیگران کارگشا نیست ولی از هیچ‌چیز و کورکورانه حرکت کردن بهتر است!

کسی قرار نیست یادداشت‌های روزانه و نوشته‌های تمرینی شما را بخواند، پس چیزهایی جدیدی را که یاد گرفته‌اید تست کنید و اگر هم شاهکار خارق‌العاده‌ای از کار در نیامد، خیلی مهم نیست!

6.از دیگران تقلید کنید

با توجه به آنچه گفتیم در دنیای امروز دیگر نوشتن فقط مخصوص نویسنده‌ها نیست و همه باید یاد بگیریم که چطور بنویسیم و منظور خود را به درستی منتقل کنیم.

تا زمانی که سبک خودتان را پیدا کنید، این متون را از جنبه‌های مختلف، مثل سبک نوشته، کلمات به کار رفته، لحن متن بررسی کرده، تقلید کنید و ایده بگیرید.

بالاتر گفتیم که بخوانید و بخوانید و بخوانید، حالا زمان آن رسیده که بگوییم بنویسید و از نوشتن نترسید. هر چیزی که به ذهنتان می‌رسد را بنویسید، ایده‌هایتان را روی کاغذ بیاورید.

اگر وقت ندارید که کتاب بخوانید، حتماً پادکست گوش کنید؛ پادکست‌های خوب زیادی به زبان فارسی وجود دارند، این پادکست‌ها در ژانرهای مختلف از داستانی و مصاحبه‌ای گرفته تا فلسفی و روانشناسی به سادگی و به صورت کاملاً رایگان در دسترس عموم قرار دارند.

به مجلات علمی و روزنامه‌ها هم سر بزنید، در اینترنت هم می‌توانید مطالب جذابی برای خواندن پیدا کنید.

خواندن کتاب‌های مختلف درهای جدیدی را به روی شما باز می‌کند، به شما کمک می‌کند، ایده بپردازید و حرفی‌هایی برای گفتن پیدا کنید.

  1. دایره لغاتتان گسترده‌تر می‌شود.

سفارش ترجمه آنلاین خود را ثبت کنید.

3.حتماً پادکست گوش کنید

آدم‌ها به اندازه لغاتی که می‌دانند، زندگی می‌کنند؛ وسعت وجود شما متناسب با تعداد لغاتی است که می‌دانید، شما به واسطه کلمات با مفاهیم مختلف آشنا می‌شوید، به علاوه زمانی که کلماتی بیشتر بلد باشید بهتر می‌توانید منظور خود را برسانید و متنی که می‌نویسید در نهایت زیباتر، خواناتر و جذاب‎‌تر خواهد بود.

یکی از راه‌های تقویت مهارت نویسندگی، تقلید کردن از نویسنده‌های دیگر است، نوشته‌های چه کسانی را دوست دارید؟ از این به بعد سعی کنید متونشان را با دقت و توجه بیشتری بخوانید.

اگر این روزها با 20 سال گذشته مقایسه کنید می‌بینید سرانه نوشتن بین آدم‌ها در سراسر کرده زمین، چندین برابر افزایش پیدا کرده است؛ روزانه هزاران کلمه در پیام‌رسان‌ها جابه‌جا می‌شود، هزاران کلمه به صورت پست در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌شود، بلاگ‌ها، ایمیل‌ها، پیامک‌ها و …. خود شما روزانه چقدر می‌نویسید؟ تا به حال به این موضوع فکر کرده بودید؟

برای داشتن یک ترجمه باکیفیت با قیمتی منطقی همین الآن به سایت ترنسیس مراجعه کرده و

تأثیری که گوش کردن به پادکست روی مهارت نویسندگی شما خواهد داشت کم و بیش شبیه به کتاب خواندن است:

  • ایده‌های جدیدی برای نوشتن پیدا می‌کنید.
  • خلاقیتتان افزایش پیدا می‌کند.
  • مهارت داستان نویسی‌تان بهبود می‌یابد.
  • دایره واژگانتان گسترده‌تر می‌شود.

4.بنویسید، بنویسید و بنویسید!

در قدم بعدی سعی کنید از او تقلید کنید.

کلام آخر …

در این مقاله تکنیک‌های ساده‌ای آورده‌ایم که به شما کمک می‌کنند مهارت نوشتن خود را تقویم کنیم، توصیه می‌کنیم که این مطلب را از دست ندهید.

در مرحله بعدی می‌توانید این نوشته‌ها را به روش خودتان بازنویسی کنید و سپس ‌آن‌ها را مقایسه کنید.

یک متن خوب باید ساده و هدفمند باشد و در سریع‌ترین شکل ممکن مقصود خود را به مخاطبان برساند. نوشتن چنین متنی کار خیلی سختی نیست ولی به تمرین و تکرار و پشتکار نیاز دارد.

البته نوشتن به تنهایی کافی نیست، چون نمی‌توانید بفهمید که آیا دارید راه را درست می‌روید یا نه؟ کسی را پیدا کنید که نوشته‌هایتان را بخواند و در مورد جنبه‌های مختلف آن، از زیبایی و روانی متن گرفته تا قابل فهم و پربار بودن آن به شما فیدبک بدهد، ایراد بگیرد و نقد کند.


آیا این خبر مفید بود؟

 را مطالعه کنید.

2.بخوانید، بخوانید و بخوانید!

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف



منبع

محتوای این مطلب تبلیغاتی است و توسط سفارش‌دهنده، تهیه و تنظیم شده است



در قدم اول سعی کنید از نوشتن یک غول بزرگ نسازید! شما می‌توانید به خوبی، ساده و روان زبان فارسی را صحبت کنید، همانطور که صحبت می‌کنید، جملات را بنویسید، شما در زندگی روزانه خود از قواعد زبان فارسی به درستی استفاده می‌کنید، همان قواعد را روی کاغذ بیاورید.

این طور نباشد که از ترس اشتباه کردن، نوشتن را رها کنید و یا اینکه خودتان را به استفاده از اصول ساده قانع کنید. خودتان را گول نزنید، همه اشتباه می‌کنند، شجاعت داشته باشید و قدم‌هایتان را محکم بردارید. فراتر بروید، خلاقیت به خرج دهید و به مدل‌های جدید بنویسید، یادتان باشد تا اشتباه نکنید، پیشرفتی نخواهید کرد.

نکته: ترجمه متون تخصصی را به متخصصان این کار بسپارید! ترنسیس، پلتفرم تخصصی ترجمه، ترجمه تخصصی مقاله شما را در بالاترین سطح کیفیت با قمیتی منصفانه همراه با گارانتی کیفیت تا زمان چاپ مقاله در مجلات معتبر و پشتیبانی 24 ساعت در هفت روز هفته، انجام می‌دهد. روی لینک بالا بزنید و با چند کلیک ساده سفارش ترجمه مقاله خودتان را همین الآن ثبت کنید.

در این مقاله تکنیک‌های ساده‌ای آورده‌ایم که به شما کمک می‌کنند مهارت نوشتن خود را تقویم کنیم، توصیه می‌کنیم که این مطلب را از دست ندهید.

راهی که می‌روید ساده نخواهد بود و شما نباید تسلیم شوید، استمرار داشته باشید و دست از تمرین کردن نکشید. نوشتن را در برنامه روزانه‌تان بگنجانید و حتی در حد یک پاراگراف هم که شده بنویسید و به برنامه‌تان پایبند باشید.

5.همه اشتباه می‌کنند