جزئیات دیدار رئیس جمهور مصر و بلینکن



به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری برنا، رئیس‌جمهوری مصر با وزیر خارجه آمریکا که از جده عازم قاهره شده است، دیدار و با او در باره اوضاع غزه رایزنی کرد.

براساس گزارش الجزیره، «عبدالفتاح السیسی» رئیس‌جمهوری مصر با «آنتونی بلینکن» وزیرخارجه آمریکا در قاهره دیدار و گفتگو کرد و همچنین اوضاع کنونی غزه را مورد رایزنی قرار داد.

«احمد فهمی» سخنگوی ریاست جمهوری مصر اعلام کرد: در جریان این دیدار اوضاع غزه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت. آخرین تحولات مربوط به تلاش‌های مشترک در زمینه میانجی گری با هدف دست یابی به آتش بس و تبادل اسیران از محور‌های دیگر دیدار میان السیسی و بلینکن بود.

السیسی در این دیدار بر ضرورت برقراری آتش بس فوری تاکید و اعلام کرد که آنچه بر غزه و ساکنان می‌گذرد یک فاجعه انسانی است و گرسنگی جان غیرنظامیان بی گناه را در معرض خطر قرار می‌دهد.

رئیس‌جمهوری مصر درباره تبعات خطرناک هرگونه عملیات نظامی در شهر رفح فلسطین تاکید کرد.

السیسی بر ضررورت تحرک فوری برای ارسال مقادیر لازم کمک بشردوستانه به غزه و نیز ضرورت گشودن چشم انداز سیاسی برای راهکار دودولتی و تشکیل کشور مستقل فلسطین بر اساس مرز‌های ۱۹۶۷ به پایتختی قدس شرقی تاکید کرد.

فهمی اعلام کرد: وزیر خارجه آمریکا نیز پیام «جو بایدن» رئیس جمهوری آمریکا را به همتای مصری او ابلاغ و از نقش مصر در تثبیت صلح و ثبات در خاورمیانه تمجید کرد.

وی همچنین بر شراکت راهبردی میان دو کشور و تداوم رایزنی درباره موضوعات منطقه‌ای و بین المللی تاکید کرد.

وزیر خارجه آمریکا تلاش‌های مصر را ستود و از تمایل آمریکا برای هماهنگی و مشورت با هدف ثبات منطقه دم زد.

بخوانید:  روایتی از یک عاشقانه وارداتی با چاشنی خرس و شکلات قلبی

دو طرف بر ضرورت انجام اقدامات برای تضمین ارسال کمک‌های بشردوستانه به غزه و مخالفت با کوچاندن فلسطینیان به خارج از اراضی خود تاکید کردند.

انتهای پیام/



منبع