به گزارش خبرگزاری برنا؛ طبق قانون سازمان هواپیمایی کشور، همه مسافران باید از خدمات هواپیماها به صورت یکسان بهره مند شوند و در صورتی که شرکت هواپیمایی از پذیرش مسافران به دلایل مختلف امتناع کنند، باید خسارت وارده را جبران کنند.
انتهای پیام/
به گزارش خبرگزاری برنا؛ طبق قانون سازمان هواپیمایی کشور، همه مسافران باید از خدمات هواپیماها به صورت یکسان بهره مند شوند و در صورتی که شرکت هواپیمایی از پذیرش مسافران به دلایل مختلف امتناع کنند، باید خسارت وارده را جبران کنند.
انتهای پیام/
همچنین اگر کنسلی بلیط در 24 ساعت قبل از پرواز صورت گیرد، شرکت هواپیمایی باید علاوه بر پرداخت کامل وجه، یک بلیط مشابه با 50 درصد تخفیف برای مسافر رزرو کند.
رئیس سازمان هواپیمایی کشور گفت: تأخیر بیش از 2 ساعت و تا چهار ساعت شامل انجام پذیرایی مناسب حداقل نوع اول با توجه به امکانات فرودگاهی، فراهم کردن امکان برقراری ارتباط تلفنی جهت اطلاعرسانی، تغییر پرواز در صورت درخواست مسافر و امکان انجام آن، انجام اقدامات لازم جهت اعزام با سایر شرکتهای هواپیمایی در صورت درخواست مسافر و نیز در صورت وجود پرواز در همان مسیر و یا انتقال به مقصد نهایی از طریق مسیرهای جایگزین به جز مسیر درج شده در بلیت است و علاوه بر این باید استرداد کامل وجه بلیت در صورت انصراف مسافر از پرواز مدنظر قرار گیرد.
در صورتی که بلیط هواپیما در 6 روز الی 24 ساعت قبل از پرواز کنسل شود، ایرلاین مربوطه باید علاوه بر پرداخت کامل وجه، یک بلیط مشابه از نظر مسیر و کلاس پروازی با 30 درصد تخفیف برای مسافر تهیه کند.
رئیس سازمان هواپیمایی کشوری گفت: تأخیر بیش از 2 ساعت و تا چهار ساعت شامل انجام پذیرایی مناسب حداقل نوع اول با توجه به امکانات فرودگاهی، فراهم کردن امکان برقراری ارتباط تلفنی جهت اطلاعرسانی، تغییر پرواز در صورت درخواست مسافرین می شود.
|