خدمات خاص به مسافرین درصورت تاخیر 2 تا 4 ساعته پروازها/ چه زمانی بلیط مشابه با 30 درصد تخفیف می دهند؟

به گزارش خبرگزاری برنا؛ طبق قانون سازمان هواپیمایی کشور، همه مسافران باید از خدمات هواپیماها به صورت یکسان بهره مند شوند و در صورتی که شرکت هواپیمایی از پذیرش مسافران به دلایل مختلف امتناع کنند، باید خسارت وارده را جبران کنند.

انتهای پیام/





محمد، محمدی بخش رئیس سازمان هواپیمایی کشور در خصوص حقوق مسافرین در صورت تاخیر یا لغو پرواز در گفت‌و‌گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری برنا؛ اظهار کرد: لغو پرواز ممکن است از طرف ایرلاین و یا مسافر انجام شود. در صورتی که مسافر پرواز را لغو کند، از سوی ایرلاین مربوطه با جریمه روبه رو می‌شود. نرخ جریمه‌های کنسلی ایرلاین‌های داخلی متفاوت است و به شناسه نرخی و زمان کنسل شدن بستگی دارد. اما در صورتی که پرواز از سوی ایرلاین کنسل شود طبق قوانین سازمان هواپیمایی کشور، شرکت‌های هواپیمایی در صورت تأخیر و یا کنسلی پرواز، باید نسبت به جبران آن اقدام کنند و بازهم جبران خسارت از سوی ایرلاین به زمان تأخیر و یا کنسلی پرواز بستگی دارد.

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف





منبع

بخوانید:  همۀ ابزارهای معاونت علمی را برای حمایت از نخبگان ساکن مناطق محروم به کار خواهیم گرفت

همچنین اگر کنسلی بلیط در 24 ساعت قبل از پرواز صورت گیرد، شرکت هواپیمایی باید علاوه بر پرداخت کامل وجه، یک بلیط مشابه با 50 درصد تخفیف برای مسافر رزرو کند.

رئیس سازمان هواپیمایی کشور گفت: تأخیر بیش از 2 ساعت و تا چهار ساعت شامل انجام پذیرایی مناسب حداقل نوع اول با توجه به امکانات فرودگاهی، فراهم کردن امکان برقراری ارتباط تلفنی جهت اطلاع‌رسانی، تغییر پرواز در صورت درخواست مسافر و امکان انجام آن، انجام اقدامات لازم جهت اعزام با سایر شرکت‌های هواپیمایی در صورت درخواست مسافر و نیز در صورت وجود پرواز در همان مسیر و یا انتقال به مقصد نهایی از طریق مسیرهای جایگزین به جز مسیر درج شده در بلیت است و علاوه بر این باید استرداد کامل وجه بلیت در صورت انصراف مسافر از پرواز مدنظر قرار گیرد.

در صورتی که بلیط هواپیما در 6 روز الی 24 ساعت قبل از پرواز کنسل شود، ایرلاین مربوطه باید علاوه بر پرداخت کامل وجه، یک بلیط مشابه از نظر مسیر و کلاس پروازی با 30 درصد تخفیف برای مسافر تهیه کند.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری گفت: تأخیر بیش از 2 ساعت و تا چهار ساعت شامل انجام پذیرایی مناسب حداقل نوع اول با توجه به امکانات فرودگاهی، فراهم کردن امکان برقراری ارتباط تلفنی جهت اطلاع‌رسانی، تغییر پرواز در صورت درخواست مسافرین می شود.


آیا این خبر مفید بود؟


|

رئیس سازمان هواپیمایی: خدمات خاص به مسافرین درصورت تاخیر 2 تا 4 ساعته پروازها/ چه زمانی بلیط مشابه با 30 درصد تخفیف می دهند؟

در گفت و گو با برنا مطرح شد