خط و نشان بنیان‌‌گذار توییتر برای ایلان ماسک


خط و نشان بنیان‌‌گذار توییتر برای ایلان ماسک

جک دورسی، بنیانگذار توییتر، در آستانه راه اندازی نسخه آزمایشی عمومی یک برنامه جدید رسانه اجتماعی است.

خبرگزاری برنا- زهرا وجدانی؛ اپلیکیشن Bluesky درست پس از معاملۀ 44 میلیارد دلاری ایلان ماسک برای خرید توییتر، جک دورسی، بنیان‌گذار این میکروبلاگ اجتماعی در حال آماده شدن برای اجرای آزمایشی یک شبکۀ جدید است که ادعا می‌کند توان جایگزینی با توییتر را دارد.

هنوز مشخص نیست که Blueksky در نهایت چه شکلی خواهد بود یا چگونه عمل خواهد کرد اما به عنوان رقیب توییتر مورد توجه قرار گرفته است.

براساس اطلاعات منتشر شده، Bluesky’s (پروتکل AT) به عنوان عنصر مهم یک “شبکه اجتماعی فدرال” انقلابی معرفی می شود که ایده های جدیدترین “فناوری های غیرمتمرکز” را در یک شبکه ساده، سریع و باز ادغام می کند. کاربران احتمالا می توانند با استفاده از یک مرورگر Bluesky بین چندین پلتفرم رسانه اجتماعی حرکت کنند. (اینترکانکشن بین رسانه‌های اجتماعی)

اوایل این ماه دورسی در شبکۀ اجتماعی خود نوشت؛ Blueksky یک رقیب بالقوه برای توییتر خواهد بود، علاوه بر آن رقیب هر شرکتی است که سعی می کند اصول اساسی رسانه های اجتماعی یا داده های افراد استفاده کننده از آن را در اختیار داشته باشد.

توییتر

اما برخی از منتقدان معتقدند Bluesky می‌تواند بخشی از همکاری مخفیانه دورسی و ماسک باشد.

کاربران توییتر که نگران رفتارهای مدیریتی ایلان ماسک هستند به احتمال زیاد با معرفی این رسانۀ اجتماعی مکان جدیدی برای فعالیت پیدا خواهند کرد تا برخی از نگرانی‌های خود را رفع کنند. 

بخوانید:  فرار مریم رجوی از آلبانی

ایلان ماسک در اوایل هفتۀ جاری در پیامی به تبلیغ‌کنندگان بالقوه گفت که توییتر به یک «منظره جهنمی رایگان برای همه» کاملاً بدون سانسور تبدیل نخواهد شد همانطور که او در گذشته نشان داده است. اما آخرین اقدامات او نشان می دهد که ممکن است دقیقاً همان چیزی باشد که او خلق می کند.

ماسک به سرعت تکرار کرد که از ممنوعیت های مادام العمر توییتر پشتیبانی نمی کند، صرف نظر از اینکه پیام ها و حملات کاربران چقدر وحشتناک هستند.

انتهای پیام/






آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس 0 رای موافق و 0 رای مخالف





منبع