خودمان خودمان را سانسور کردیم

شفاه با اشاره به تجربه توقیف فیلم‌های قبلیش گفت: برای آن که به مانند «مصلحت» گرفتار توقیف نشویم و مثل «دیدن این فیلم جرم است» برای اکران، دردسر نداشته باشیم سعی کردیم خودمان برخی سکانس‌ها را تعدیل کنیم تا «هناس» روانه پرده شود.

شفاه درباره جزئیات سکانس سانسور شده توضیح داد: در این سکانس، شهید و همسرش سوار بر اتومبیل خویش در حال حرکت در خیابان هستند که گروهی جلوی آنها و دیگر اتومبیل ها را گرفته و خیابان را می‌بندند تا خودروی یک مدیر با اسکورت کامل بیاید و رد شود…خیابان را می بندند و جلوی خودروی شهید را می‌گیرند که مدیرِ نوعی با خیال راحت رد بشود و بعدش که خیابان باز می‌شود شهید رضایی‌نژاد بدون هر گونه اسکورتی سمت خانه رفته و ترور می‌شود!

به گزارش گروه فرهنگ و هنر برنا؛ محمدرضا شفاه تهیه‌کننده فیلم «هناس» که هم اکنون روی پرده سینماهاست، در برنامه جهان‌آرای شبکه افق درباره این فیلم سینمایی افزود: مهم‌ترین ویژگی که ترور شهید رضایی‌نژاد نسبت به ترور شهدای دیگر داشت، نحوه شهادت وحشیانه او در مقابل چشم همسر و فرزندش بود.

 

بخوانید:  هماهنگی بین اصناف و پلیس در راستای خدمت مطلوب به مردم است





منبع

این تهیه‌کننده ادامه داد: چند سکانس را خودمان سانسور کردیم و از جمله نمایی مربوط به لحظات ترور شهید داریوش رضایی‌نژاد در سکانش شهادت او بود.