در آستانه سال نو، پویش «رانندگی ایمن» در گیلان راه‌اندازی شد

 گل‌سرخی گفت: باتوجه‌به نزدیک‌شدن ایام تعطیلات نوروز و افزایش چشمگیر سفرها، مسافرین باید به خودمراقبتی بیشتر توجه کنند و در این راستا با مدیریت سفر و انجام آزمون‌های فنی و ایمنی خودروها و البته ملاحظات شرایط آب‌وهوایی و رعایت کامل قوانین و مقررات، سفر ایمنی داشته باشند.

    انتهای پیام/

وی اذعان کرد: ۶۰ درصد تصادفات در ۳۰ کیلومتری شهرها رخ می‌دهد که اغلب آن براثر خستگی، خواب‌آلودگی و عدم توجه به جلو، عجله و شتاب برای رسیدن به مقصد بوده است و امیدواریم باتوجه‌به فرار رسیدن ایام نوروز و آغاز سفرهای نوروزی، رانندگان پس از هر دو ساعت رانندگی، از خودرو خارج‌شده و به مدت ۱۵ دقیقه استراحت کنند تا امسال با رعایت نکات ایمنی و قوانین راهنمایی‌ورانندگی شاهد هیچ سانحه و اخبار نگران‌کننده‌ای نباشیم.

وی به تشریح دیگر اقدامات جمعیت طرفداران ایمنی راه‌های گیلان پرداخت و افزود: استفاده از امکانات شبکه‌های اجتماعی، خبرگزاری‌ها و جراید محلی، تهیه و توزیع بروشورهای آموزشی و اطلاع‌رسانی ایمنی در میان مردم نسبت به اجرای طرح نوروزی، طرح تابستانی، روز حمل‌ونقل و راهدار و مناسبت‌های دیگر، در پارک‌ها و مبادی ورودی و خروجی شهرهای استان، ازجمله اقدامات جمعیت طرفداران ایمنی راه‌های گیلان است.

مدیر دفتر نمایندگی جمعیت طرفداران ایمنی راه‌های استان گیلان خطاب به کاربران جاده‌ها گفت: از رانندگان عزیز درخواست می‌شود که سوارشدن در اتومبیل را نه یک اتفاق عادی، بلکه احتمالاً خطرناک‌ترین کار در شبانه‌روز بدانند. وی تصریح کرد: ازاین‌رو رانندگان، تمرکز بر اولویت‌های ایمنی را به‌جای تمرکز بر اولویت‌های رانندگی، باید مقدم بدارند.

وی با اشاره به شعار «من بین خطوط و بافاصله می‌رانم» افزود: در نوروز ۱۴۰۲ همه ما وظیفه داریم تا کاری کنیم که شهروندان، یک سفیر فرهنگی در پویش رانندگی ایمن باشند و اگر بین خطوط راندن، برای رانندگان تبدیل به یک عادت شود گام مهمی در راستای کاهش سوانح برداشته‌ایم.

بخوانید:  بازگشت كيلين مورفی با نسخه سینمایی «پیکی بلایندرز»

 





وی در پایان از زحمات مدیرعامل، اعضای هیئت‌مدیره و مدیران دفاتر استانی جمعیت طرفداران ایمنی راه‌ها، تشکر و از تعامل خوب فرماندهی پلیس‌راه و راهور گیلان، مدیرکل آموزش‌وپرورش، مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای و مدیرعامل هلال‌احمر استان گیلان با جمعیت طرفداران ایمنی راه‌های استان گیلان، قدردانی کرد.

 

 

این فعال اجتماعی اضافه کرد: با اقدامات خوبی که صورت گرفت شاهد سیر نزولی در جان‌باختگان تصادفات سوانح رانندگی از سال ۸۵ تا ۹۵ بودیم؛ اما متأسفانه از سال ۹۵ تاکنون تعداد جان‌باختگان، صعودی شده و چنانچه خودرو و جاده، استاندارد شود خطای انسانی، بسیار کاهش خواهد یافت. وی ادامه داد: در هر ۱۰ تصادف ۷ خودرو ناایمن وجود دارد که منجر به فوت یا جرح می‌شوند و به عبارتی جنگ جاده‌ای همچنان ادامه دارد و بنده معتقدم هیچ فرهنگی، بدون اعمال درست قانون ایجاد نمی‌شود و هدف باید احترام به قانون و رعایت مقررات باشد و در این راستا جمعیت طرفداران ایمنی راه‌های گیلان در مناسبت‌های مختلف، اقدامات فرهنگی و اطلاع‌رسانی خود را به طریق متنوع و هدفمند، برای صیانت از حقوق شهروندی، در عبور و مرور ایمن انجام می‌دهد و در این راستا نقش مهم والدین و دانش‌آموزان را هماره مدنظر دارد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ مهندس ابراهیم گل‌سرخی رئیس هیات اجرایی و مدیر دفتر نمایندگی جمعیت طرفداران ایمنی راه‌های استان گیلان گفت: پویش رانندگی ایمن، باهدف فرهنگ‌سازی و ارائه آموزش‌های لازم رانندگی به مسافران نوروزی راه‌اندازی شد.

 گل‌سرخی با اشاره به اینکه تصادفات یک بحث جدی در سطح دنیاست گفت: سالانه بیش از ۵/۱ میلیون تن در دنیا بر اثر تصادفات رانندگی جان خودشان را از دست می‌دهند و ۵۰ میلیون تن نیز مصدوم و مجروح می‌شوند که کشور ما هم از این قاعده مستثنی نیست و سال گذشته نزدیک به ۱۷ هزار تن از هم‌وطنانمان را در راه‌ها و شهرها براثر تصادف ازدست‌داده‌ایم و ۳۰۰۰ هزار تن نیز مجروح و مصدوم شدند که 65% از کشته‌شدگان در جاده‌ها، بین ۲۰ تا ۶۵ سال سن دارند و ۵/۲۱ درصد از جان‌باختگان هم بین ۲۰ تا ۳۰ سال دارند و از جوانان عزیز میهنمان هستند.

بخوانید:  نشست خبری اعلام برنامه های هفته بزرگداشت ولادت حضرت عبدالعظیم (ع)

مدرس و نویسنده برجسته کتاب‌های حوزه راه‌وترابری، تصریح کرد: برای همه‌گیرشدن رفتارهای هنجارمند ترافیکی در جامعه و بخصوص سفرهای نوروزی، امسال باید از هر محیطی و هر مناسبتی برای رساندن این پیام که همه ما مسئول ایمنی خود و دیگرانیم، استفاده شود تا حتی یک خودرو حامل خانواده‌هایمان دچار خسارت نشود.


آیا این خبر مفید بود؟

مدیر دفتر نمایندگی جمعیت طرفداران ایمنی راه‌های استان گیلان ضمن برشمردن ویژگی‌های یک راننده خوب گفت: آگاهی، هوشیاری، خوب دیدن، قدرت قضاوت خوب، پیش‌بینی و دوراندیشی، بر فرایند یک رانندگی ایمن مؤثر هستند و متخصصان حوزه ایمنی کودکان، همواره تأکید کرده‌اند که مسئولیت ایمنی کودکان در ترافیک، بر عهده بزرگ‌ترها است.

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف



منبع