راهنمای مشخصات فنی و ظاهری چانگان UNI-K: خودروی جدید سایپا

بدنه


مشخصات فنی و ظاهری چانگان UNI-K

این خودرو با ظاهری بسیار جذاب، مدرن و جوان پسند توجه افراد را به خود جلب کرده‌است. همان‌طور که احتمالا می‌دانید سایپا مسئول واردات این خودرو به داخل کشور است. شرکت سایپا در ابتدا قصد داشت چانگان یونی را به صورت مونتاژ وارد بازار ایران کند، اما در ادامه تصمیم این کمپانی تغییر یافت و چانگان به صورت تمام وارداتی به بازار ایران وارد شد.

نوع موتور خودرو


مصرف سوخت


بیمه شخص ثالث، برای تمام دارندگان وسایل نقلیه زمینی اجباری است. طبق قانون بیمه مرکزی، خسارات جانی و مالی مالک وسیله نقلیه‌ای که تحت پوشش بیمه شخص ثالث باشد، بر عهده‌ی شرکت بیمه‌گر او خواهد بود.

نوع رینگ




۲ لیتر

گشتاور


۲۰۰ کیلومتر بر ساعت

۳۹۰ نیوتن متر

برقی

فرمان


تنفس موتور


حجم موتور


توربو

۱۰ ثانیه

جلوپنجره بزرگ آبشاری، چراغ‌های کشیده و باریک، رینگ‌های چندپر ۲۰ (یا ۲۱) اینچی، یک اسپویلر نسبتا بزرگ، چراغ‌های عقب پیوسته به هم و چهار اگزوز دایره‌ای‌شکل با حاشیه کرومی از جمله مهم‌ترین مشخصات ظاهری چانگانUni-K به حساب می‌آیند. در ادامه این خودرو را به شکل دقیق‌تری بررسی می‌کنیم.

بخوانید:  پیگیری برای پرداخت غرامت به خسارت دیدگان بخش مسکونی سیل

بررسی مزایا و معایب چانگان UNI-K

سیلندر / سوپاپ


یورو ۶

دیفرانسیل جلو

۴ / ۱۶

به عبارت دیگر، تمامی اشخاصی که در یک حادثه تصادف، زیان مالی و جانی می‌بینند، تحت پوشش بیمه شخص ثالث قرار می‌گیرند. این بیمه هزینه‌های مربوط به درمان، فوت و خسارات وارد شده به اموال را جبران می‌کند. در بیمه شخص ثالث، مالک وسیله نقلیه شخص اول به شمار می‌آید که در اکثر بیمه‌نامه‌ها تحت عنوان بیمه‌گزار شناخته می‌شود. شخص ثانی شرکت بیمه است که متعهد به جبران هزینه‌ها طبق قرارداد است که در بیمه‌نامه با عنوان بیمه‌گر درج می‌شود. و در نهایت شخص ثالث، فرد زیان‌دیده در حوادث رانندگی است. به عبارت دیگر، منظور از اشخاص ثالث کلیه سرنشینان مجاز وسیله نقلیه بیمه‌شده است. در قانون جدید بیمه شخص ثالث، راننده مقصر حادثه‌دیده هم تحت پوشش‌های بیمه اجباری وسایل نقلیه یعنی پوشش‌های بیمه ثالث قرار می‌گیرد.

شاسی بلند متوسط

محور محرک


آلومینیومی

سرعت


در ابتدا و قبل از بررسی مشخصات ظاهری چانگان UNI-K بهتر است در مورد مشخصات فنی این خودرو صحبت کنیم. با توجه به این‌که ابعاد چانگان UNI-K نسبتا بزرگ است، این خودرو وزن بیشتری هم نسبت به خودروهای مشابه و هم رده خود دارد. چانگان UNI-K دارای یک موتور دو لیتری توربوشارژ است که به وسیله سیستم تزریق مستقیم سوخت با توان خروجی ۲۳۳ اسب بخار و نهایت گشتاور ۳۹۰ نیوتن‌متر کار می‌کند.

بخوانید:  حفاظت از غیرنظامیان یک امر اخلاقی است

اتوماتیک ۸ سرعته AT

چانگان UNI-K هم مانند تمام خودروهای تولید شـده مزایا و معایبی دارد. در مورد مزایای این خودرو می‌توان به ظاهر شیک و مجلل، طراحی داخلی جذاب و امروزی، کابین جادار، موتور پرقدرت و گیربکس اتوماتیک متعارف با استهلاک و کارایی مناسب اشاره کرد. تنها ایراد چانگان UNI-K را حساسیت موتور توربوشارژ به کیفیت بنزین و روغن می‌دانند که البته ایراد بزرگی هم نیست.

بررسی مشخصات فنی چانگان UNI-K

بعد از صحبت در مورد مشخصات فنی و ظاهری چانگان UNI-K وقت آن رسیده که برای ایمنی بیشتر راننده و سرنشینان و همچنین حفاظت از این خودرو به صحبت از بیمه‌نامه‌های موجود برای آن بپردازیم. شما می‌توانید دو بیمه شخص ثالث و بیمه بدنه را برای این خودرو خریداری کنید.

مشخصات ظاهری چانگان UNI-K

۸

خطی بنزینی

چانگان UNI-K یک شاسی بلند شهری و جز خودروهای نسبتا پرطرفدار است. چانگان UNI-K قرار است در سال ۲۰۲۳ در سبد محصولات وارداتی سایپا قرار بگیرد. در این مقاله قصد داریم به بررسی مشخصات فنی و ظاهری چانگان UNI-K بپردازیم، مزایا و معایب این خودرو را باهم بررسی ‌کنیم. چانگان UNI-K محصول سال ۲۰۲۰ است که به عنوان عضو دوم خانواده یونی در لیست تولیدات این کمپانی قرار گرفته است.

چانگان uni-k یک شاسی بلند پرطرفدار است

گیربکس


قدرت


 



استاندارد آلایندگی

وجود سیستم تعلیق مستقل مالتی لینک در عقب نیز هندلینگ مناسب و تعادل بهتر به همراه سواری نرم‌تر را برای چانگان UNI-K رقم خواهد زد. رینگ چرخ‌های این شاسی بلند وارداتی سایپا از نوع ۲۰ اینچی آلومینیومی بوده و حداکثر سرعت آن هم معادل ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت برآورد شده است. در زیر جدول مشخصات فنی این خودرو را آورده‌ایم:

چانگان UNI-K دارای یک گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک است. همان‌طور که می‌دانید گیربکس‌های اتوماتیک معمولی دارای مبدل گشتاورهستند، این گیربکس‌ها استهلاک و کارایی بهتری نسبت به انواع دو کلاچه یا سی وی تی ارائه می‌دهند.

به طور قاطعانه می‌توان گفت که طراحی ظاهری چانگان UNI-K یکی از نقاط قوت این خودرو است. وجود چراغ‌های کشیده و طراحی تیز، جلوپنجره بزرگ، مدرن و استایل عضلانی بدنه، از طراحی‌های تهاجمی این خودرو به حساب می‌آیند. این نوع طراحی در چانگان یونی توجه افراد زیادی را به خود جلب کرده است.

خرید بیمه بدنه و شخص ثالث برای چانگان UNI-K

۲۳۳ اسب بخار

برچسب ها : چانگان,سایپا,بیمه



منبع

شتاب

 

بررسی مشخصات ظاهری چانگان UNI-K

بیمه دیگری که برای این خودرو ضروری به حساب می‌آید، بیمه بدنه است. یکی از انواع بیمه‌هایی که برای دارندگان وسایل نقلیه توصیه می‌شود؛ بیمه بدنه اتومبیل است. بیمه بدنه خودرو، برای مدیریت هزینه‌های خسارات احتمالی وارد به بدنه و سایر قطعات ماشین امری لازم و ضروری است. بیمه‌گزار با پرداخت مبلغ مشخص حق ‌بیمه به شرکت بیمه‌گر و خرید بیمه بدنه، وسیله‌نقلیه خود را در برابر خطرات و حوادث احتمالی خودرو بیمه می‌کند. شرکت بیمه‌گر، طبق این بیمه ماشین، درصورت بروزحادثه، خسارت وارده را براساس شرایط بیمه‌نامه پرداخت نماید. شما می‌توانید مشخصات کامل و جزییات آپشن‌های خودروی جدید سایپا یعنی چانگان UNI-K را در https://bimeh.com/mag/changan-uni-k/ بخوانید.

بخوانید:  تولید لاستیک افزایش یافت