رای اولی‌ها نقش بسزایی در انتخابات دارند

وی با بیان اینکه “دومین رکن انتخاب شوندگان هستند” ادامه داد: احزاب با ارائه برنامه‌های خود، معرفی نامزدهای اصلح در انتخابات، حمایت انتخاباتی از نامزدهای خود، رفع موانع و مشکلاتی که عمدتا بر سر راه نامزدهای انتخاباتی است،  رایزنی با شورای نگهبان و همچنین حضور در رسانه‌ها برای شفاف‌سازی فضای سیاسی کشور، نگذارند فضای انتخاباتی کشور غبار آلود شود.

کنعانی مقدم عنوان کرد: با توجه به چهار رکن اصلی که مقام معظم رهبری در خصوص انتخابات مطرح کردند، احزاب در این زمینه می‌توانند کمک انتخابات باشند و مردم را به این امیدوار کنند که رای آنها تاثیرگذار است و می‌تواند موجب تغییر و تحول در ساختار اجرایی کشور باشد.

حسین کنعانی مقدم، فعال سیاسی اصولگرا در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا با اشاره به نقش احزاب، بیان کرد: با توجه به اینکه احزاب پل ارتباطی بین مردم و حاکمیت هستند، یکی از وظایف مهمی که بر عهده دارند این است که مطالبات مردم را در همه زمینه‌ها بدانند و با رایزنی، مسائل کشور در جریان حاکمیت قرار گیرد.

این فعال سیاسی همچنین گفت: احزاب در ارتباطات با وظایفی که دولت بر عهده دارد، هم بر کارهای دولت نظارت و هم کمک کنند تا فضای امن و شفاف بوجود آید و در عین حال مردم را هم تشویق کنند در این فرآیند حضور پیدا کنند.

وی با بیان اینکه “انتخابات سه رکن اصلی مبنی بر انتخاب کنندگان، انتخاب شوندگان و دستگاه‌های اجرایی و نظارتی دارد” عنوان کرد: در ارتباط با انتخاب کنندگان که مردم هستند، احزاب نقش مهمی را در بحث ایجاد یک فضای رقابتی، مشارکت سیاسی و تشویق مردم به حضور در انتخابات و ارائه برنامه‌های انتخاباتی به مردم دارند.

بخوانید:  پاس گل دیدنی جهانبخش بازی فاینورد - آژاکس را به تساوی کشاند

انتهای پیام/



منبع

وی در پاسخ به این سوال که چه کنیم احزاب همیشه فعال باشند و این محدود به زمان انتخابات نباشد، پاسخ داد: احزاب ساختارهای متفاوتی دارند، برخی احزاب نخبه گرا هستند که عمدتا سعی می‌کنند در زمان انتخابات ظهور و بروز پیدا کنند، برخی از احزاب ما فراگیر هستند و پایگاه مردمی دارند؛ به غیر از انتخابات عرصه‌های دیگری هم وجود دارد که در آنها حضور دارند.

این فعال سیاسی ادامه داد: برخی احزاب دولت ساختار هستند که با دولتها می‌آیند و با دولتها می‌روند و تاثیر چندانی در فرآیند انتخابات و اداره سیاسی کشور ندارند.

کنعانی مقدم با اشاره به اینکه شعارهای انتخاباتی بسیار موثر است و باید با گفتمان سیاسی قالب مردم را تشویق کنند، تاکید کرد:  جوانان، به خصوص رای اولی‌ها نقش بسزایی در انتخابات دارند. این شعار که ” من رای می‌دهم، پس من هستم” را باید نظر داشته باشیم.

کنعانی مقدم در پایان خاطر نشان کرد: به نظر می‌رسد که احزاب برای اینکه تداوم فعالیت را داشته باشند، آنهایی که همفکر هستند با تشکیل جبهه‌های مشترک، کارهای آموزشی، گسترش فعالیت‌ها در سراسر کشور می‌توانند فعالیت حزب را گسترش دهد.