رسانه ها برای تحقق شعار سال به رسالت اصلی خود عمل کنند



به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛سید جواد هاشمی در نشست شورای اطلاع رسانی گفت: رسانه‌ها در انتخابات سال گذشته همراه و مددکار ستاد انتخابات بودند و به دور از مسائل حاشیه‌ای به اقناع‌سازی مردم پرداختند.

هاشمی به نام‌گذاری سال ۱۴۰۳ به نام” جهش تولید با مشارکت مردم ” اشاره و عنوان کرد: برای تحقق شعار سال نیازمند اطلاع رسانی هستیم که این موضوع رسالت اصحاب رسانه و خبرنگاران است.

وی با بیان اینکه رسانه‌ها تلاش و اقدامات صورت گرفته مسئولان را اطلاع رسانی کنند و هم اینکه در زمینه شعار سال اقدامات لازم را انجام دهند، گفت: اولین رسالت رسانه ها آگاهی و ترغیب مردم به مشارکت در عرصه‌های اقتصادی با بهره‌گیری از نظرات صاحب نظران در این حوزه است.

هاشمی تصریح کرد: رسانه ها می‌توانند با انعکاس نظرات افراد صاحب نظر حوزه اقتصادی و ایجاد جریان سازی رسانه‌ای گام اساسی در زمینه جهش تولید بردارند.

معاون استاندار خواستار به روز شدن ارتباط میان مسئولان و مردم شد و گفت: ارتباط میان مسئولان و رسانه‌ها به روزتر و کارآمدتر شود ضمن اینکه مشارکت مردم عنصر موثر کلیدی است که در بحث اقتصادی مثمرثمر خواهد بود.

هاشمی با بیان اینکه مردم در همه عرصه ها از جمله کرونا و سیل پیش و در طرح هایی مانند ساخت مدرسه پیش قدم هستند، گفت در صورتی که مسئولان بستر حضور مردم را فراهم کنند آنها می توانند به عنوان سرمایه اجتماعی در حوزه اقتصاد که تهدید جدی برای امنیت کشور است مثمرثمر باشند.

معاون استاندار با اشاره به اینکه موانع پیش روی مشارکت مردم در بخش اقتصادی برداشته شود، گفت: رسانه‌ها با تشکیل تیم هایی عملکرد مسئولان را مورد راستی آزمایی قرار دهند. 

بخوانید:  خوزستان هم برفی شد

هاشمی بر راه اندازی قرارگاه رسانه ای و همچنین کارگروه رسانه محور تاکید کرد و گفت: زمینه مشارکت مردم در حوزه جهش تولید فراهم شود تا شاهد عملیاتی شدن شعار در پایان سال جاری باشیم.

همچنین سرپرست روابط عمومی استانداری هم با اشاره به نامگذاری سال  جهش تولید  با مشارکت مردم  از سوی مقام معظم رهبری (مدظله العالی) نقش رسانه ها، مطبوعات و روابط عمومی ها را در تبیین و ترویج شعار سال در سطح جامعه مهم و تاثیر گذار برشمرد.

محمد صادق درفشی اظهار داشت: تلاش می‌کنیم با برگزاری این جلسات نسبت به تقویت انسجام، هماهنگی، هم افزایی و هم اندیشی میان روابط عمومی دستگاه‌های مختلف اقدام کنیم.

وی افزود: هر پروژه‌ای که توسط دستگاهی اجرا می‌شود و به بهره‌برداری می‌رسد باید پیوست رسانه‌ای داشته باشد.

درفشی با تاکید بر لزوم تعامل بین روابط عمومی‌های دستگاه‌ها، ادامه داد: ویترین عملکرد دستگاه‌ها روابط عمومی‌ها هستند و ما تاکید داریم اطلاع رسانی به جامعه دقیق و هنرمندانه و با استفاده از تولیدات مختلف بویژه در حوزه چند رسانه‌ای و تهیه کلیپ باشد تا خدمات و دستاوردها به شکل ملموس و در ضمیر ناخودآگاه مردم ثبت شود.

وی با بیان اینکه هر پروژه‌ای که توسط دستگاه اجرا می‌شود و به بهره‌برداری می‌رسد باید پیوست رسانه‌ای داشته باشد، گفت: مردم حق دارند از جزئیات پروژه، اعتبارات و اینکه نفعی که پروژه برای آن‌ها دارد مطلع شوند در عین حال مدیران در این خصوص باید به میزان کافی دغدغه‌مند باشند و مجموعه استانداری حساسیت و اهمیت این حوزه را به آنها منتقل خواهد کرد.

بخوانید:  به کارگرفته شدن هوش مصنوعی توسط آمریکا در حملات خود به خاورمیانه

انتهای پیام 



منبع