روستاییان و عشایر در بخش اقتصادی اثرگذار هستند

وی با اشاره به اینکه تسهیلات مناسبی در حوزه اشتغال به روستاییان و عشایر با کمترین سود می تواند اعطا شود بیان کرد: هیچ کوتاهی در تسهیلات اشتغالزایی عشایر قابل توجیه نیست و تا جایی که امکان دارد کمک خواهیم کرد.

استاندار کرمان استفاده از ظرفیت جوامع محلی و مشارکت دادن آنان در جهت حفظ منابع طبیعی را امری موثر خواند و گفت: لازم است جامعه عشایری کشور را بیش از پیش در حراست از سطح مراتع و جنگل ها مشارکت داد و نسبت به ارائه آموزش و ارتقاء سطح آگاهی مردم و جلب مشارکت آنان در اجرای طرح های جنگل و مرتع‌داری اقدام کرد.

انتهای پیام





فداکار  با تاکید بر لزوم آگاهی‌بخشی و ارتقاء سواد، دانش و مهارت در جوامع عشایری، تصریح کرد:‌ عشایر قشر کم درآمدی هستند و هزینه آنچنانی نمی برند لذا باید از ظرفیت‌های آموزشی استان برای توانمندسازی عشایر به صورت ویژه استفاده کرد.

فداکار به تنگناهای امروز کشور در تامین مالی اشاره و اضافه کرد: دولت سیزدهم همچنان بر تقویت زیرساخت های روستایی و امور عشایر اهتمام ورزیده است.

نتیجه بر اساس 0 رای موافق و 0 رای مخالف


منبع

 

استاندار کرمان بر لزوم استمرار اختصاص تسهیلات ارزان قیمت برای متقاضیان واجد شرایط جامعه عشایری استان تاکید کرد و گفت: معتقدم ایجاد فرصت های شغلی، بهبود معیشت و اقتصاد، با استفاده از منابع روستاها و عشایر و بهره گیری درست و اصولی از ظرفیت منابع انسانی، خلاقیت و ابتکار امکان پذیر است.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ محمدمهدی فداکار در جلسه شورای عشایری استان، عشایر را مردمان نجیب و بدون طلبکاری دانست و افزود: جامعه عشایری جامعه‌ای مولد و کم توقع هستند که بهره‌وری بالایی دارند.

بخوانید:  شهرهای فضایی در کرات دیگر رویایی که به زودی محقق می‌شود؟!

آیا این خبر مفید بود؟

استاندار کرمان در ادامه این جلسه با اشاره به معادن استان در جوار مناطق عشایری گفت: اگر موردی از معادن هست به ما اطلاع دهید تا مشکل یا به نفع عشایر حل شود و یا موارد را دسته بندی کرده و در شورای معادن گزارشات ارائه و مصوبه اجرا کنیم.

نماینده عالی دولت در استان اظهار داشت: لازم است با استفاده از فرصت اشتغالزایی استان و توجه به ظرفیت اقتصادی تولیدات عشایر، شاخص های اقتصادی را ارتقاء داده و در تقویت اقتصاد ملی نیز نقش آفرین بود.

استاندار کرمان همچنین بر ضرورت توجه ویژه به بخش های فرهنگی و مذهبی حوزه عشایری در کنار بخش اقتصادی تأکید و خاطرنشان کرد:‌ باید به همه شهرستان‌های عشایرنشین خدمات مناسب ارائه شود و بخش گردشگری نیز در این زمینه فعالیت کند.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: حمایت دولت از طرح و لایحه های مجلس همچون ارزش افزوده و بهره گرفتن از صندوق توسعه ملی، در بهبود معیشت و اشتغال‌زایی جامعه عشایری تاثیرات به‌سزایی داشته است.

وی ادامه داد: روستاییان و عشایر در بخش اقتصادی اثرگذار هستند و می‌توان آنان را کانون اصلی خودکفایی کشور در حوزه تامین و امنیت مواد غذایی دانست.