شنا برای موفقیت در میادین بین المللی نیاز به حمایت و امکانات دارد

سامیار عبدلی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری برنا، در خصوص کیفیت بازی‌های آسیایی هانگژو در رشته شنا اظهار کرد: واقعا سطح بازی‌های آسیایی خیلی بالا بود، به طوری که تمام کشورها با تمام قوا و بهترین آمادگی ممکن وارد هانگژو شده بودند. این دوره از بازی ها کیفیت بالایی داشت و بهترین شناگران حاضر بودند، در کل مسابقات خوبی بود و امیدوارم در مسابقات پیش رو بتوانم از تجربه این مسابقات به نحو احسن استفاده کنم و نتایج خوبی را رقم بزنم.

عبدلی درباره اینکه تمرین در آلمان چقدر به او کمک کرده تا شرایط بهتری پیدا کند، گفت: من در آلمان هم تحصیل و هم ورزش می کنم، همین امر به من کمک کرده تا شرایط تمرین خیلی خوبی داشته باشم و در کنار آن زیر نظر مربی های با تجربه ای به تمرین بپردازم. سرمربی باشگاهی که در آنجا هستم قهرمان اسبق اروپا در رشته ۱۵۰۰ متر است. ۹ جلسه تمرین در استخر و ۲ جلسه بدنسازی در هفته دارم و تنها مشکل هزینه های بالای این ورزش است که شامل شهریه ی باشگاه، رفت و آمد و اسکان مسابقات و کمپ‌های تمرینی، لوازم شنا و مکمل‌ها و ….. هستند که امیدوار به حمایت هستیم.

ملی پوش شنا درباره برنامه اش برای کسب سهمیه المپیک پاسخ داد: خوشبختانه پروسه  انتخابی المپیک تا تیرماه ادامه دارد. هدف بعدی مان مسابقات قهرمانی رده های سنی آسیا در فیلیپین است که اسفند ماه برگزار می‌شود و خیلی امیدواریم که بتوانیم مدال های خوش رنگی در آنجا کسب کنیم. از آنجایی که این مسابقات مورد تایید فدراسیون جهانی هم است می‌توانیم برای کسب سهمیه المپیک خودمان را محک بزنیم.

بخوانید:  واکنش فرزند شهید زاهدی به شهادت پدرش
انتهای پیام/



منبع

وی درباره اینکه فکر می‌کنید چه زمانی می‌توانیم به مدال آوری شنا در عرصه های برون مرزی امیدوار باشیم، گفت: اگر بخواهیم به سطح اول آسیا برسیم و به مدال بازی‌های آسیایی فکر کنیم نیاز به حمایت و امکانات بیشتری داریم. پروسه  پیشرفت در شنا طولانی است و اگر به فکر کسب مدال در رقابت‌های کشورهای اسلامی ۲۰۲۵ و بازی‌های آسیایی ۲۰۲۶ هستیم از همین امروز باید حمایت بشویم و برای آن برنامه ریزی داشته باشیم.