صلاحیت ۳۷۱ داوطلب نمایندگی مجلس از استان اردبیل تائید شد

رئیس ستاد انتخابات استان اردبیل اضافه کرد: داوطلبانی که نسبت به نتایج بررسی‌های هیئت‌های اجرایی اعتراض دارند، به مدت چهار روز از تاریخ ۲۱ آبان فرصت دارند با مراجعه به نشانی الکترونیکی keshvar.moi.ir با دسترسی به میز خدمت شورای نگهبان اعتراض خود را بصورت مستدل ثبت نمایند.

وی ادامه داد: ۳۸ نفر از داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی عدم تایید، ۵۹ نفر عدم احراز و ۱۰ نفر نیز انصرافی ثبت شده است.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل افزود: پرونده ۴۷۸ نفر داوطلب حوزه های انتخابیه استان اردبیل در هیئت های اجرایی مورد بررسی قرار گرفت و ۳۷۱ نفر در این مرحله تایید صلاحیت شدند.

قاسمیان با بیان اینکه در این مرحله هشت درصد از داوطلبان حوزه های انتخابیه کل استان رد صلاحیت شده اند، گفت: این نتایج به استناد گزارشات و مستندات واصله از مراجع پنجگانه بوده و موارد عدم احراز نیز عمدتا” بدلیل نواقص در مدارک و مستندات از جمله گواهی سوابق اجرایی، قضایی، آموزشی و… بوده است.

به گزارش برنا؛ رضا قاسمیان با اشاره به پایان روند بررسی صلاحیت داوطلبان دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی توسط هیئت‌های اجرایی استان اردبیل گفت: نتایج بررسی صلاحیت ها در سامانه مربوطه بارگذاری شده و به داوطلبان نیز ابلاغ گردیده است.

 دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری ۱۱ اسفندماه امسال برگزار می شود.



منبع

قاسمیان ضمن تقدیر و تشکر از زحمات هیئت‌های اجرایی در حوزه‌های انتخابیه استان، پیرامون سوال مطرح شده در خصوص رای‌گیری مجدد توسط هیئت اجرایی شهرستان پارس‌آباد گفت: هیچ منع قانونی برای بررسی‌های مجدد و ویرایش نتایج توسط هیئت اجرایی وجود ندارد و هیئت اجرایی شهرستان پارس‌آباد همانند سایر حوزه‌های انتخابیه در سراسر کشور اقدام به بررسی مجدد صلاحیت داوطلبان کرده و این تصمیم پس از استماع توضیحات و ارائه طریق وبیناری معاون سیاسی وزیر کشور صورت گرفته است.

بخوانید:  100 سوداگر در بازار طلا و ارز دستگیر شدند