علت اختلال جهانی اینستاگرام چیست؟

خبرگزاری برنا- گروه علمی و فناوری؛ بعد از ظهر دوشنبه اخبار متعددی درباره اختلال گسترده جهانی اینستاگرام، این شبکه مجازی آمریکایی، روی خروجی رسانه ها قرار گرفت. 

برخی اخبار غیررسمی و تایید نشده علت این اختلال گسترده را حمله سایبری بزرگ به زیرساخت‌های متا عنوان می‌کنند که تایید یا رد آن نیاز به بررسی بیشتری دارد.

بعدازظهر دوشنبه اختلالی جهانی برای اینستاگرام شبکه آمریکایی ایجاد شد که سبب گمانه‌زنی‌های متعددی درباره علل این چالش شد که برخی از آن‌ها را در ادامه مرور می‌کنیم


علت اختلال جهانی اینستاگرام چیست؟

اختلال جهانی اینستاگرام اختلال و مسدودسازی حساب‌های کاربری اینستاگرامی منجر به کاهش چشمگیر تعداد دنبال کنندگان برخی حساب‌های معروف در این شبکه مجازی آمریکایی نیز شده است به عنوان مثال حداقل حدود 3 میلیون نفر از دنبال کنندگان کریستیانو رونالدو بازیکن فوتبال کم شده است.


|

بخوانید:  علی اکبر یوسفی به مدال برنز دست یافت





منبع

این کاربران ایرانی گزارش دادند که هنگام ورود به حساب خود با عبارت «We Suspended Your Account» در شبکه مذکور روبرو شده‌اند اما برخلاف تصور آن‌ها با اعلام رسمی متا (مالک اینستاگرام) مشخص شد که علت این مشکل مواجهه با اختلال گسترده جهانی در این پلتفرم است. 


آیا این خبر مفید بود؟


البته تعدادی از کاربران اعلام می‌کنند که بعد از تایید مجدد شماره موبایل و آدرس ایمیل حساب‌کاربری‌ خود را فعال کرده‌اند، این در حالی است که اغلب کاربران هنوز چنین امکانی ندارند همچنین گفتنی است که برخی اخبار حکایت از کاهش چشمگیر ارزش سهام متا همزمان با انتشار این گزارش را دارد.