منابع الکترونیکی کتابخانه‌ها تقویت شود


نماینده ولی‌فقیه : منابع الکترونیکی کتابخانه‌ها تقویت شود

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی یادآور شد: برخی از کتاب‌ها برای الکترونیکی شدن نیاز به اجازه حق نشر نیز ندارند که با وارد شدن به منابع الکترونیکی دسترسی اعضا را به کتاب راحت‌تر می‌کند.


آیا این خبر مفید بود؟

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا نوری در جمع کارکنان اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان که به مناسبت سی‌امین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران برگزار شد، اظهار داشت: گسترش منابع الکترونیکی یکی از راه‌های ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی است و باید این مقوله تقویت شود.

امام‌جمعه بجنورد گفت: کتابخانه‌های عمومی باید به سلایق اعضا توجه بیشتری کرده و منابع الکترونیکی را در مخازن خود تقویت کنند.

امام‌جمعه بجنورد گفت: مطالعه در فضای کتابخانه ذهن‌ها را تحلیل‌گر بار می‌آورد؛ ازاین‌رو باید به سمت این نوع از مطالعه پیش رفت.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری از تبدیل فضاهای کتابخانه‌های عمومی به فضایی برای مطالعه کتاب‌های درسی انتقاد کرد و اظهار داشت: فراهم کردن فضا برای دانش آموزان و دانشجویان برای خواندن کتاب‌های درسی خوب است؛ اما باید تلاش شود تا مطالعه کتاب‌های غیردرسی نیز در سطح جامعه نهادینه شود.





منبع

وی ادامه داد: فضای واقعی مطالعه به سمت مجازی سوق یافته و مطالب در این فضاها کوتاه و سطحی شده‌اند و تحلیل درستی از این فضا وجود ندارد.


وی افزود: اگر فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی در جامعه نهادینه نشود با صندلی‌های خالی در این مراکز مواجه خواهیم شد.


بخوانید:  شاید تورم ترکیه تا پایان سال میلادی کاهش پیدا کند


|