موزه خط و کتابت نی ریز در تمامی تعطیلات مورد بازدید میهمانان و مسافران زیادی قرار می‌گیرد

مسئول میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نی ریز گفت: شهرستان نی‌ریز طبق یافته‌های تاریخی و مطالعات باستان‌شناسی که انجام شده مربوط به ۳۵ هزار سال قبل است که از لحاظ قدمت، این شهرستان در استان حرف اول را می‌زند.

مسئول میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نی ریز گفت: موزه خط و کتابت نی ریز که بزرگ‌ترین موزه خط و کتابت در جنوب کشور است در تمامی تعطیلات مورد بازدید میهمانان و مسافران زیادی قرار می‌گیرد.

او همچنین  به بزرگترین آبشار فصلی خاورمیانه در شهرستان نی ریز با نام آبشار تارم اشاره کرد و گفت:  آبشار تارم نی ریز در پنج کیلومتری نی ریز و در دامنه کوه‌های جنوبی این شهرستان واقع شده و تلفیقی از زیبایی‌های طبیعی، چون چشمه، کوه، جنگل یک قنات زیبا به نام ابازردشت بر زیبایی آن افزوده است.





منبع

هادی در ادامه به ثبت ۷۳ اثر ملی این شهرستان، بیان کرد: مسجد جامع نی ریز در حال ثبت جهانی شدن است.

مسئول میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نی ریز با اشاره به اینکه این شهرستان بزرگترین شهرستان معدنی استان فارس محسوب می‌شود، گفت: وجود معادن غنی سنگ‌های قیمتی این شهرستان در حوزه صنایع سنگ تراشی و گوهرتراشی نسبت به حتی سایر استان‌های کشور از جمله استان زنجان پیشتاز است و حرفی برای گفتن دارد.

موزه خط و کتابت نی ریز در تمامی تعطیلات مورد بازدید میهمانان و مسافران زیادی قرار می‌گیرد

او با بیان این که وجود خوشنویسان و کاتبان قرآن در این شهرستان در دوره‌های مختلف خصوصا از دوره صفویه به بعد شهرستان نی ریز را به عنوان شهر خوشنویسان معرفی کرده است، گفت: یکی از این بزرگان استاد میرزا احمد نی ریزی است که آرامگاه این استاد شهیر در کنار موزه واقع شده است.

بخوانید:  سفر هیات اقتصادی آذربایجان شرقی به ارمنستان، زمینه‌ساز ارتباط با اتحادیه اقتصادی اوراسیا