نگاه همراه با علم و دانش کشاورزی نجات‌بخش تولیدکنندگان است

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ؛ اولین کاروان سراسری محققان معین سازمان جهاد کشاورزی گیلان با هدف بررسی علمی و فنی میدانی مسائل دانشی کشاورزی و منابع طبیعی در سطح جوامع محلی صبح امروز در مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان برگزار شد. 
رییس سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان در حاشیه این کاروان گفت: این کاروان با هدف تحقق برنامه‌های مدیریت دانش که از اهداف طرح نظام نوین ترویج کشاورزی است و با حضور محققان معین برگزار شد. 
صالح محمدی افزود: در این کاروان  ۱۴۷ محقق معین از  ۸ مرکز تحقیقاتی حضور دارند. 
وی یادآور شد: محققان معین با همکاری و هماهنگی مستمر با مروجین پهنه و کارشناسان بخش اجرا ماموریت انتقال دانش را بر عهده دارند و  طرح نظام نوین ترویج به منظور مداخله‌گری فعال ترویج در نظام تولید کشاورزی و منابع طبیعی برای افزایش دانش فنی و تخصصی کاربردی کارشناسان و همچنین بهره‌گیری از رویکردهای ترویجی مطلوب به منظور ارتقاء مهارت‌های فنی و مدیریتی بهره‌برداران تدوین و اجرا می‌شود. 
رییس سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان خاطرنشان کرد: ۶۳ مرکز جهاد کشاورزی در استان با ۳۹۸ پرسنل فعالیت می‌کنند و ۲۹۰۰ روستای گیلان به ۳۳۵ پهنه در سطح استان تعریف شده و ۳۳۵ مروج مشغول به فعالیت هستند. 
محمدی گفت: قریب به 320 هزار کشاورز در بخش‌های مختلف کشاورزی استان فعالند و استقرار مدیریت دانش به منظور دسترسی ذی‌نفعان به دانش فنی و یافته‌های تحقیقاتی سبب ورود علم و یافته‌های تحقیقاتی به عرصه تولید برای افزایش عملکرد بخش‌های مختلف کشاورزی می‌شود. 

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان در اولین کاروان سراسری محققان معین این سازمان در جمع محققان بخش کشاورزی استان با توصیه ایشان به ارتباط مستمر با دانشگاه و مراکز علمی گفت: نگاه همراه با علم و دانش در بخش کشاورزی و امنیت غذایی نجات‌بخش تولیدکنندگان است.

بخوانید:  با افتتاح فرودگاه،سد،راه آهن،چند هزار واحد مسکن نهضت ملی و سایر پروژه ها کردستان رنگ تازه ای می گیرد

انتهای پیام/



منبع

نگاه همراه با علم و دانش کشاورزی نجات‌بخش تولیدکنندگان است

صالح محمدی گفت: چالش در بخش کشاورزی در همه جای دنیا یک امر طبیعی است، اما آنچه غیر طبیعی است استمرار این چالش است و محققان و پژوهشگران حوزه کشاورزی باید به عنوان چراغ راه با علم و دانش خود به این مسیر روشنایی ببخشند.
وی افزود: در استانی که اقتصادش بر پایه کشاورزی استوار است، متاسفانه کشاورزان به دلیل عدم ارتباط با بخش انتقال دانش، نمی‌توانند به هدف متصور برسند.
وی از محققین معین استان گیلان خواست در بخش‌های الگوی کشت، زراعت چوب، سنددار کردن اراضی کشاورزی و زنجیره ارزش به کمک سازمان جهاد کشاورزی بشتابند.