واکاوی صادرات نفت روسیه پس از جنگ اوکراین

اما روس‌ها با تدابیر خاص خود و کنار آمدن با تحریم‌ها توانستن شرایط جدیدی را به وجود بیاورند و در ماه ژوئن صادرات نفت خود به آسیا را تا افزایش 54 درصدی نیز برسانند و علت این افزایش صادرات نیز تخفیف 24 درصدی روس‌ها برای هر بشکه نفت بود.

 با شروع جنگ و تحریم‌ها علیه روسیه، صادرات نفت این کشور با 12 درصد کاهش همراه بود به طوری که در ژوئن 2020 با فراگیر شدن پاندمی کرونا در روسیه، صادرات روس‌ها 20 درصد کاهش پیدا کرده بود.

4

روسیه با صادرات حدود 48 میلیارد دلاری معادل نیمی از کل درآمد صادرات انرژی خود را تنها از طریق صادرات نفت به دست آورده‌اند.

شایان ذکر است که پیش از جنگ، روسیه برای تحویل گاز به چین از طریق خط لوله Power of siberia، 3 دلار به ازای هر 26.8 متر مکعب گاز دریافت می‌کرد در حالی که هزینه تخمینی برای تحویل به اروپا 10 تا 25 دلار به ازای همین مقدار بود.


|

واکاوی صادرات نفت روسیه پس از جنگ اوکراین

بخوانید:  انتخاب داوران کشورمان برای بازی‌های پارالمپیک ۲۰۲۴ و بازی‌های ساحلی





منبع

2

به گزارش خبرنگار نفت خبرگزاری برنا، قبل از شروع جنگ روسیه و اوکراین، ایران با داشتن حدود 4000 تحریم هدفمند، در صدر لیست تحریمیها قرار داشت اما پس از جنگ اوکراین، روسیه در صدر این فهرست با بیش از 5500 قرار گرفت.

با وجود این تحریم‌ها، اتحادیه اروپا نتوانسته شرکت‌های کشتی رانی یونانی که نفت روسیه را در سراسر جهان منتقل می‌کند را تحریم کند و هم اکنون 60 درصد صادرات نفت دریایی روس‌ها از طریق کشتی‌های یونانی انجام می‌شود.

انتهای پیام/