وب نقش مهمی در توسعه اقتصادی و اجتماعی جامعه دارد

وی ادامه داد: امروز و همزمان با برگزاری نهمین دوره کنفرانس وب پژوهی اهتمام دانشگاه علم و فرهنگ به این موضوع مهم و تلاش ۹ ساله این مجموعه برای برگزاری این کنفرانس مایه مباهات جهاددانشگاهی است.

وی تاکید بر این که جهاددانشگاهی نهادی برای ترویج پژوهش های کاربردی است، بیان کرد: وب علاوه بر کاربردی بودن اهمیت راهبردی دارد و ورود جهاد به این موضوع می تواند منشا خیر و برکت برای کشور باشد.

دکتر مسلمی نائینی تصریح کرد: امروزه علاوه بر کسب و کارها که به سمت فضای وب آمده است خدمات دولت و آموزش نیز در این فضا افزایش یافته است؛ به ویژه بحران کرونا باعث گسترش آموزش های الکترونیکی شده است.

گفتنی است، نهمین دوره کنفرانس بین‌المللی وب پژوهی ۱۳ و ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ با حضور پژوهشگران و نویسندگان علاقه‌مند به موضوعات مرتبط با وب در سالن همایش‌های بین‌المللی دانشگاه علم و فرهنگ جهاددانشگاهی برگزار می‌شود.


آیا این خبر مفید بود؟

وی با اشاره به این که وب یک موضوع بین رشته ای است، اظهار کرد: تعریف محورهای بین رشته ای از دانشکده های مختلف فنی، علوم انسانی و هنر از نکات قوت این کنفرانس و تاکیدی بر بین رشته ای بودن وب است.

دکتر مسلمی نائینی گفت: با توجه به اینکه موضوع وب پژوهی موضوعی بین رشته ای است و محققان حوزه های مختلف علمی اعم از علوم انسانی، فنی و مهندسی علوم پایه و علوم پزشکی را به خود مشغول کرده است.

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

بخوانید:  تمام آثار آیت الله میرزای نائینی چاپ می شود



منبع

رییس جهاددانشگاهی به نکات برجسته این کنفرانس اشاره کرد و گفت: این کنفرانس به شکل متوالی و سالیانه برگزار شده و از معدود کنفرانس های کشور است که هر ساله و به شکل متوالی در IEEE نمایه شده است.

خبرگزاری برنا؛ نهمین کنفرانس بین المللی وب پژوهی صبح امروز (چهارشنبه 13 اردیبهشت) با حضور دکتر حسن مسلمی نائینی رییس جهاددانشگاهی و دکتر مهدی باصولی رییس دانشگاه علم و فرهنگ و جمعی از اساتید و مسوولان وزارتخانه‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات،علوم، تحقیقات و فناوری و … در دانشگاه علم و فرهنگ‌ برگزار شد.

انتهای پیام/





دکتر مسلمی نائینی در این کنفرانس با اشاره به این که وب و فضای مجازی یکی از بزرگترین دستاوردهای بشر در قرن های ۲۰ و ۲۱ است، گفت: این بستر عظیم، توانایی ایجاد تغییرات گسترده در وجوه مختلف زندگی انسان را دارد. توجه به این ظرفیت و استفاده مناسب از آن باعث پیشرفت های بزرگی در کشورهای مختلف شده است و عدم توجه یا استفاده نامناسب از آن می تواند مشکلات جدی را برای حال و آینده جوامع مختلف پدید آورد.

رییس جهاددانشگاهی با تاکید بر این که در حال حاضر موضوعات اقتصادی یکی از بزرگترین چالش های جامعه به شمار می رود، افزود: بر اساس تجربیات سایر کشورها، فناوری اطلاعات، به عنوان یکی از پیشران های اقتصادی نقش عمده ای در توسعه اقتصادی ایفا می کند، بنابراین، پرداختن به موضوع وب و نقش آن در توسعه اقتصادی ـ اجتماعی، امری ضروری است؛ از سوی دیگر توجه به ابعاد فرهنگی، حقوقی و زیرساخت فنی وب، ضرورت دیگری است که بدون تحقق آن انتظار پیشرفت جدی در این حوزه محال است.

بخوانید:  همایش تجلیل از دانش آموزان پذیرفته شده کنکور سراسری
وی با بیان این که در این کنفرانس فضای مناسبی برای تبادل دانش و هم افزایی بین دانشمندان رشته های مختلف علمی فراهم آمده است، ادامه داد: امید است از این فرصت بهره برداری مناسب جهت استفاده از ظرفیت های وب در راستای توسعه همه جانبه و پایدار در کشور، صورت گیرد.