انتهای پیام/
کوثری در خصوص تاثیر مسابقات جام جهانی در میزان استقبال مردم و فروش سینماها عنوان کرد: جام جهانی شوری جهانی است که در آن همه با زبان شیوای فوتبال صحبت میکنند. این قضیه روی فروش مواد غذایی، اخبار جهانی، سیاست، سینما و… تاثیرگذار است. در کل در آبان و آذر ماه پیشرو همهچیز تحت تاثیر فوتبال قرار خواهد گرفت. بنابراین اهمیتی ندارد آن کشوری که در این فضا حضور دارد کامرون است یا آمریکا.
تهیهکننده فیلم سینمایی «خونبازی» عنوان کرد: پخش جامجهانی بُرد بزرگی برای تلویزیون دارد بنابراین این موقعیت را در اختیار سینماها قرار نمیدهد. فیفا این حق را به عضوهای خودش میفروشد. مگر اینکه تلویزیون با هماهنگی شهرداریها در مراکز میدانهای بزرگ پردههایی با ابعاد وسیع نصب کند تا مردم بتوانند فوتبال را دورهمی تماشا کنند.
او ادامه داد: از بخش جهانی و تجاری فیفا باید مجوز گرفته شود. آنها هم با اتحادیههای آسیا و اقیانوسیه(edu) که مرکزش در مالزی است طرف هستند. به همین خاطر باید حق رایت آن را خریداری کنیم که این قضیه امکانپذیر نیست.