پروژه انتقال گاز دشتک زابل به خراسان جنوبی 77 درصد پیشرفت فیزیکی کرد

استاندار افزود: این مراسم به معنای واقعی کلمه، جشنی از نوع خدمت دولت سیزدهم است.

استاندار با اشاره به اینکه در زمستان 1401 با بردوت هوا و اوج مصرف گاز مواجه شدیم، متذکر شد: مشکلات سال گذشته در کنار مدیریت صحیح مردم و مسئولان به ما کمک کرد تا از دل مشکلات به فرصت ها توجه کنیم و پیگیر انتقال گاز باشیم.

قناعت با بیان اینکه این پروژه در اوج تحریم ها و مشکلات اقتصادی کلنگ زنی شد، افزود: در دوره های گذشته به استان خراسان جنوبی بی مهری شد و در دولت سیزدهم با نگاه ویژه رئیس جمهور به مناطق کمتر توسعه یافته پروژه هایی کلنگ زنی شده است.

استاندار گریزی به پروژه راه آهن خراسان جنوبی انداخت و گفت: این پروژه 18 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد و هم اکنون 6 هزار میلیارد تومان اعتبار پروژه راه آهن از محل فروش نفت تأمین شده که فرصت خوبی برای استان است.

استاندار با بیان اینکه مردم به نظام و انقلاب وابسته هستند اما در دولت های گذشته بی توجهی هایی شده، گفت: در دولت صادق الوعده سیزدهم به خراسان جنوبی (شرق باشکوه) توجه ویژه ای شده است.

وی با بیان اینکه خراسان رضوی دومین استان پر مصرف گاز است،  گفت: شرکت گاز و پیمانکاران به صورت جدی پای کار پروژه انتقال گاز به استان هستند و فاز یک این پروژه پیشرفت خوبی دارد.

قناعت ادامه داد:  خط انتقال آب از دریای عمان به خراسان جنوبی را پیگیریم و سال 1402 مرحله لوله گذاری آن را شاهد خواهیم بود.

بخوانید:  تشخیص کم خونی تنها با یک قطره خون با بهره‌گیری از دستگاه ایران‌ساخت

به گفته وی؛ پیمانکاران پروژه انتقال گاز استان در گرمای بسیار، جدی پای کار بودند که باید دست بوس آنها بود.

 

به گفته وی؛ گاز مصرفی هر استانی از چند طریق تأمین می شود اما گاز خراسان جنوبی تنها از مسیر خراسان رضوی می رسید که در اوج مصرف و سرمای شدید زمستان،  مردم با کمبود گاز مواجه می شدند.

به گفته وی؛ این استان از  نظر تأمین گاز در رنج بود و به رینگ سراسری گاز متصل نبود، لذا در اسفند 1400 این موضوع را به صورت جدی پیگیری کردیم.

به گزارش خبرگزاری برنا از خراسان جنوبی؛ جواد قناعت در مراسم آغاز عملیات لوله گذاری پروژه گازرسانی از دشتک زابل به نهبندان اظهار کرد: شاهد پیشرفت فیزیکی بسیار خوب این پروژه در منطقه هستیم.

انتهای پیام

وی افزود: عملیات مسیر سازی انتقال گاز به استان در فاز یک که 176 کیلومتر است به پایان رسیده و امروز شاهد عملیات لوله گذاری به طول 10 کیلومتر هستیم.

قناعت با بیان اینکه گازرسانی از دو راهی دشتک زابل پروژه بزرگ و اساسی استان است که اول مهرماه کلنگ زنی شد، تصريح کرد: با اجرای این خط و تأمین انرژی مورد نیاز استان، شاهد تغییر اساسی در توسعه خواهیم بود.

خبرنگار:مرضیه شهریاری



منبع

وی افزود: دولت وعده داده تا نگاهش به مناطق محروم و کم برخوردار به ویژه موضوعات زیر ساختی که در آینده سبب توسعه و اقتصاد می شود، ویژه باشد.

قناعت در پایان گفت: امیدواریم عملیات اجرایی فاز دوم پروژه انتقال گاز را در سه ماهه اول سال 1403 شاهد باشیم و با پای کار بودن پیمانکاران درآینده ای نزدیک شاهد افتتاح دو فاز گاز رسانی به استان خواهیم بود. 

بخوانید:  حضور مدیران استانی در منازل مددجویان در قالب مفتاح الجنه