ژاپنی‌‌ها صنایع الکترونیکی را متحول می‌کنند؟

برای زیرلایه‌ای که چندین دستگاه با چگالی بالا روی آن نصب شده‌اند، باید جهت انتشار حرارتی را کنترل کرد و در حین عایق‌کاری حرارتی بین دستگاه‌ها، یک مسیر حذف گرمای مؤثر پیدا کرد. بنابراین، توسعه لایه‌ها با ناهمسانگردی بالا در هدایت حرارتی درون صفحه، یک هدف مهم است.

در حال حاضر، مواد زیرلایه متعددی می توانند به‌عنوان پخش‌کننده گرما به شکل لایه‌های نازک عمل کنند، اما اکثر آن‌ها گرما را در جهت درون صفحه به صورت همسانگرد پخش می‌کنند. این موضوع می‌تواند تداخل حرارتی با اجزای نزدیک یک دستگاه ایجاد کند.


آیا این خبر مفید بود؟





منبع

سلولز تمایل زیادی به مواد کربنی دارد و به راحتی با پرکننده‌های CF ترکیب می‌شود. به‌عنوان مثال، CF آبگریز نمی‌تواند به خودی خود در آب پخش شود، اما زمانی که CNF وجود دارد، بدون زحمت در آب پخش می‌شود. به همین دلیل، محققان CNF‌های به دست آمده از آسیدین‌های زیستی را به‌عنوان ماتریس انتخاب کردند.


ژاپنی‌‌ها صنایع الکترونیکی را متحول می‌کنند؟

خبرگزاری برنا- گروه علمی و فناوری؛ دانشمندان ژاپنی فیلم‌های نانوکامپوزیتی انعطاف‌پذیر را با ترکیب ماتریس نانوالیاف سلولزی که از آسیدین‌ها و پرکننده‌های فیبر کربنی مشتق شده بود، ساختند. فیلم‌های تهیه‌شده، هدایت حرارتی ناهمسانگرد قابل توجهی را در صفحه نمایش ارائه می‌دهند.


انتهای پیام/

نتیجه بر اساس 0 رای موافق و 0 رای مخالف