کشف ۱۸۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در طرح ارتقا امنیت رفسنجان/ارتکاب جرم توسط افاغنه‌ افزایش یافته است


آیا این خبر مفید بود؟

وی گفت: همچنین در پلیس مبارزه با مواد مخدر، باندهایی که اقدام به جابه‌جایی مواد می‌کردند منهدم و ۱۶۰ کیلوگرم مواد از آنان کشف شد.

وی خاطرنشان کرد: گروه دیگر، سارقان مسلح احشام بودند که با ضرب‌وشتم افراد اقدام به سرقت احشام می‌کردند و در آخرین سرقت آنان ۶۰ راس دام به همراه سلاح‌ها و اقلام سرقتی کشف شد و اموال کشف‌شده تحویل مالباختگان شده است.

ناظری خاطرنشان کرد: اتباع در کل کشور در حال ساماندهی هستند، هم سرشماری هم اقدامات بازشماری انجام و حتما با مجرمان اتباع برخورد قاطع قانونی خواهد شد و تشدید مجازات داریم و به‌ویژه طرد آنان را در دستور کار داریم.

ناظری همچنین در بخشی از صحبت‌های خود یادآور شد: اتباع خارجی بخشی از مجرمان ما را تشکیل می‌دهند که به نسبت سنوات گذشته فراوانی آن در بین مجرمان بیشتر شده که حتما علاوه بر مجازاتی که قانون برای اعمال مجرمانه آنان پیش‌بینی کرده با هماهنگی اداره کل امور اتباع استانداری به اتفاق خانواده‌هایشان از کشور طرد خواهند شد.

انتهای پیام





کشف ۱۲۰۰ دستگاه ماینر

به گزارش خبرگزاری برنا؛ سردار عبدالرضا ناظری با بیان این‌که این خودروها از استان‌های مرکزی به سمت استان‌ه‌ای شرقی و نهایتا خارج از مرزهای شرقی هدایت می‌شد، افزود: «پنج راننده خودروها دستگیر شدند و با دستور مقامات قضایی درصدد شناسایی سایر افراد دخیل در باند قاچاق سازمان‌یافته سوخت در شهرستان رفسنجان هستیم.

وی با اشاره به سوءاستفاده قاچاقچیان سوخت از سوختی که با تعرفه در اختیار کشاورزان قرار می‌گیرد، ادامه داد: هم توزیع سوخت به کشاورزان و هم نقل و انتقال آن باید سازماندهی شود.

بخوانید:  یخ زدن آبشار مارگون سپیدان استان فارس

ناظری با اشاره به اینکه دو باند سارقان از اتباع بودند، افزود: این سارقان از افراد ایرانی در شهرهای همجوار خودرو خریداری کرده بودند که شگردهای خاصی در اعمال مجرمانۀ خود به‌ویژه خشونت در سرقت‌ها داشتند و با دستورات مساعد قضایی و صدور احکام قاطع بازدارنده، روانه زندان شدند.

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف



منبع

فرمانده انتظامی استان کرمان با اشاره به انهدام باند سارقان معابر رفسنجان گفت: سه نفر تاکنون به بیش از هشت فقره سرقت اعتراف کردند که این باند علاوه بر رفسنجان در کرمان و استان یزد هم مبادرت به سرقت می‌کردند که با هماهنگی قضایی در اختیار پلیس آگاهی قرار گرفتند.

وی در ادامه از انهدام چند باند سرقت و دستگیری سارقان خبر داد و گفت: در فرماندهی شهرستان رفسنجان با انجام اقدامات اطلاعاتی، سه باند سارق مسلح و به عنف مهندم شد، ۱۱ نفر از اعضای این باند و مالخری که اقدام به خرید طلاجات مسروقه در بازار این شهرستان می‌کرد دستگیر شدند و به بیش از ۱۶ فقره سرقت اعتراف کردند.

فرمانده انتظامی استان کرمان در خصوص خودروهای شوتی نیز توضیح داد: قبل از سال برای طرح نوروزی به منظور کاهش تلفات و حوادث جاده‌ای، توقیف این خودروها در دستور کار بود که با جدیت انجام شد و از ورودی مرزهای شرقی و جنوبی استان تا آخرین نقطه‌ای که می‌خواستند از مرز استان خارج شوند کنترل شد و بیش از ۹۰۰ دستگاه خودرو کشف شد که بیش از ۱۴۰۰ نفر اتباع غیرمجاز را حمل می‌کردند و تعدادی از رانندگان دستگیر و تحویل مقامات قضایی شدند.

بخوانید:  تمرین تیم ملی فوتبال بانوان در ورزشگاه محل برگزاری بازی

فرمانده انتظامی استان کرمان در ادامه بیان کرد: ۱۲۰۰ دستگاه تولید ارز دیجیتال در چهار مزرعه در رفسنجان مشغول فعالیت غیرمجاز بودند که با کار اطلاعاتی پلیس شناساسی و با دستور مقامات قضایی جمع‌آوری شدند و چهار نفر تاکنون دستگیر شدند که ارزش دستگاه‌های کشف‌شده بیش از ۸۰۰ میلیارد ریال است.

وی ادامه داد: یک باند سرقت به عنف نیز از افراد مسن خصوصا خانم‌ها طلا به سرقت می‌بردند که دستگیر شدند و تاکنون به هفت فقره سرقت اعتراف کردند.