یک صبحانه‌ ساده و مناسب برای دانش‌آموزان+طرز تهیه

طرز تهیه

تخم‌مرغ‌ها، قسمت سبز پیازچه و بیبی اسفناج‌ها را داخل تابه بریزید و این ترکیبات را با حرارت ملایم تفت بدهید تا تخم‌مرغ ببندد و اسفناج و پیازچه هم کمی سبک شوند.

املت سبزیجات، یک صبحانه کامل و مغذی و گرم برای روزهای سرد پاییزی و زمستانی است که می‌تواند تمامی نیازهای تغذیه‌ای دانش‌آموزان را تامین کند.

در این مرحله می‌توانید نمک را اضافه کنید و تمامی مواد را برای یکدست شدن با یکدیگر هم بزنید.

مواد لازم برای ۴ نفر

ارزش تغذیه‌ای

آویشن یا رزماری را به این ترکیب اضافه کنید و سپس سیب‌زمینی‌های پخته‌شده را به سایر مواد داخل تابه بیفزایید.

رزماری یا آویشن خشک ۱ قاشق چای‌خوری (می‌توانید از این سبزیجات به‌صورت تازه هم استفاده کنید)

تخم‌مرغ ۶ عدد

شما می‌توانید برای افزایش ارزش تغذیه‌ای این صبحانه، آن را همراه با انواع نان‌های سبوس‌دار یا نان تست جو برای دانش‌آموزان سرو کنید.

بعد از اینکه همه مواد را به‌خوبی با یکدیگر تفت دادید، سبزیجات را به کناره‌های تابه منتقل کنید و اجازه دهید تا وسط تابه به اندازه یک دایره بزرگ خالی شود.

هر وعده مصرفی از این صبحانه حاوی ۲۵۴ کیلوکالری انرژی، ۱۲.۴ گرم پروتئین، ۱۹.۷ گرم کربوهیدرات، ۴.۳ گرم فیبر غذایی، ۴.۵ گرم قند، ۱۴.۲ گرم چربی، ۲۷۹ میلی‌گرم کلسترول، ۲۹۳۶ واحد بین‌المللی ویتامین A، ۸۷.۳ میلی‌گرم ویتامین C، ۷۳.۶ میکروگرم فولات، ۷۲.۵ میلی‌گرم کلسیم، ۲.۸ میلی‌گرم آهن، ۳۳.۶ میلی‌گرم منیزیم، ۷۱۳.۸ میلی‌گرم پتاسیم و ۴۱۵ میلی‌گرم سدیم است.





اولین نکته برای تهیه این صبحانه، این است که شما می‌توانید سیب‌زمینی‌ها را از شب قبل بپزید، خرد کنید و کنار بگذارید تا مدت‌زمان پخت صبحانه به حداقل ممکن برسد.

بخوانید:  تا پایان امسال چند نشست برای بررسی عملکرد فدراسیون‌ها برگزار می‌شود

در این صبحانه بسیار سالم و مغذی می‌توان از انواع سبزیجات مورد علاقه بچه‌ها استفاده کرد.

پیازچه خرد شده ۳ شاخه

بیبی اسفناج ۲ لیوان

روغن زیتون مخصوص سرخ‌کردنی ۲ قاشق غذاخوری

به گزارش برنا؛ از طرف دیگر، بعضی از مطالعات نشان می‌دهند که دانش‌آموزان، مخصوصا قبل از سن ۱۲ سالگی، علاقه بیشتری به مصرف صبحانه‌های گرم دارند.

حدود ۸ دقیقه تمامی مواد را با یکدیگر تفت بدهید تا سبزیجات کاملا نرم شوند.

نمک نصف قاشق چای‌خوری

روغن زیتون را در یک تابه نچسب بریزید و بخش سفید پیازچه‌ها را در آن تفت بدهید. بعد از حدود ۱ دقیقه که عطر پیازچه بلند شد، می‌توانید قارچ و کدو سبز و فلفل دلمه‌ای را به تابه اضافه کنید.


آیا این خبر مفید بود؟

ترکیب قارچ، فلفل دلمه‌ای و کدو سبز خرد شده ۴ لیوان

نتیجه بر اساس 0 رای موافق و 0 رای مخالف



منبع

سیب‌زمینی پخته و خرد شده ۳۵۰ گرم (بهتر است از سیب‌زمینی ریز استفاده کنید و آنها را بعد از پختن همراه با پوست در این املت بریزید)