4 شهر فوق مدرن پروژه نئوم در عربستان+تصاویر



|





منبع

نام نئوم که نمایانگر “آینده جدید” برای عربستان است از دو واژه گرفته شده است: سه حرف نخست از پیشوند “نئو” مربوط به یونان باستان به معنای جدید و حرف چهارم از واژه عربی “مستقبل” به معنای آینده گرفته شده است.

طرح فوق آینده‌نگرِ عربستان برای زندگی متفاوت!

اوکساجون

اگرچه هنوز روند ساخت تروجینا آغاز نشده است، اما استفاده از آن به عنوان یکی از مکان های بازی های زمستانی آسیایی 2029 برنامه‌ریزی شده است. تکمیل تروجینا در سال 2026 برنامه‌ریزی شده و این شهر بیابانی 500 میلیون دلاری دارای پیست اسکی قابل استفاده در تمام طول سال، دریاچه آب شیرین مصنوعی، کلبه ها، ویلاها و هتل های فوق لوکس خواهد بود.

طرح فوق آینده‌نگرِ عربستان برای زندگی متفاوت!

طرح فوق آینده‌نگرِ عربستان برای زندگی متفاوت!

لاین

بنابر برنامه‌ریزی تیم نئوم، اوکساجون قرار است بزرگ‌ترین ساختار شناور در جهان باشد. این پروژه قرار است در دریای سرخ در جنوب کانال سوئز، مسیر آبی که نقشی کلیدی در تجارت بین آسیا، اروپا، و سواحل شرقی آمریکا ایفا می کند، ساخته شود.

بخوانید:  مدافع استقلال بازی مقابل فولاد را از دست داد؟

با توجه به این موقعیت راهبردی، انتظار می رود این شهر بندری عظیم به هابی برای فناوری های پیشرفته و پاک تبدیل شود. با زیرساختی آینده‌نگر، تیم پروژه نئوم مدعی است که اوکساجون به طور کامل از منابع انرژی پاک استفاده خواهد کرد.


ساکنان با یک پیاده‌روی پنج دقیقه ای می توانند به طبیعت و تمام نیازهای روزانه خود دسترسی داشته باشند. این در شرایطی است که نیروی مورد نیاز قسمت های مختلف این شهر مجهز به هوش مصنوعی به صورت 100 درصد از منابع انرژی پاک تامین خواهد شد.

منطقه تروجینا پروژه نئوم قرار است در کوه های استان تبوک ساخته شود. این پروژه مساحتی نزدیک به 60 کیلومتر مربع را پوشش خواهد داد، در فاصله 50 کیلومتری از ساحل خلیج عقبه قرار دارد و 1500 تا 2600 متر بالاتر از سطح دریا خواهد بود.

طرح فوق آینده‌نگرِ عربستان برای زندگی متفاوت!

چهار شهری که پروژه نئوم را شکل می دهند به نام های سنداله (Sindalah)، تروجینا (Trojena)، اکساجون (Oxagon) و لاین (LINE) شناخته می شوند. به طور کلی، تیم بین المللی در پس این پروژه امیدوار است با ترکیب فناوری های شهر هوشمند و زنده کردن مفاهیم برنامه‌ریزی شهری آینده‌نگر، تصویری جدید از زندگی شهری ارائه کند.

سنداله

طرح فوق آینده‌نگرِ عربستان برای زندگی متفاوت!

بخوانید:  پيگيری اردوی تيم ملی اسلحه اپه مردان