احیای معادن راکد به کاهش هزینه‌های عمرانی کمک خواهد کرد

 

وی با بیان اینکه در سال گذشته فضای مناسبی نسبت به درخواست های اکتشافی وجود نداشت تصریح کرد: در سال ۱۴۰۱ بیش از ۱۸۰ درخواست پروانه اکتشاف داشته ایم که فقط موفق به صدور دو فقره پروانه اکتشاف شده ایم که این آمار در سال قبل آن صفر بوده است.


انتهای پیام/


|

بخوانید:  زمان رأی‌گیری تا ساعت ۲۰ تمدید شد





منبع

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان؛ تیمی از معاونت معدنی وزارت صمت با محوریت عباس جرجانی، مدیر اجرایی طرح احیای معادن مقیاس کوچک با سفر به گیلان پس از بازدید برخی معادن در نشستی به همین منظور به ریاست مدیرکل صمت حضور یافت که تیمور پورحیدری در این نشست ضمن اعلام آمادگی گفت: به شدت به دنبال احیای معادن راکد استان هستیم و معتقدیم قطعاً احیای این معادن به اقتصاد کشور و کاهش هزینه‌های عمرانی کمک خواهد کرد.

دکتر پور حیدری تأکید کرد: هیچ معدنی برای مالکیت واگذار نمی‌شود و صرفاً برای بهره برداری از ذخایر معدنی مجوز آن صادر می گردد و حق مالکیتی وجود ندارد و معادنی که ظرفیت مواد و ذخایر معدنی در آنها وجود ندارد بر اساس ماده ۲۰ قانون معادن از دستور کارخارج شده و به منابع طبیعی عودت خواهند شد.

مدیرکل صمت گیلان گفت: چنانچه دستگاهی صرفاً به ضوابط و دستورالعمل های داخلی خود تاکید کنند و تبعات اقتصادی و اجتماعی را در نظر نگیرند معادن قفل خواهند شد.

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

مدیرکل صمت گیلان : احیای معادن راکد به کاهش هزینه‌های عمرانی کمک خواهد کرد